Year 2018, Volume 5, Issue 9, Pages 221 - 241 2018-12-29

YENİ MEDYADA TİCARİLEŞME VE KİŞİSELLEŞTİRME STRATEJİSİ OLARAK KURGU PROGRAMLARININ DENETİMİ “DONGLE PAZARLAMASI”

Mustafa Aydemir [1]

14 71

Medya içeriklerinin, kullanıcı eksenli hazırlanması ve sunulması için birçok video, grafik ve tasarım programı kullanılmaktadır. Yeni medyanın işleyiş yapısı gereği içerik sahipliği kadar denetlenebilir yazılım mülkiyeti önemli hale gelmektedir. Web 3.0 altyapısının etkisiyle tüm yazılımların ve eklentilerinin güncellenmesi pazar stratejisi gereği zorunlu hale gelmektedir. Program yazılımcılarının ticarileşme algısı ile kullanıcıların ücretsiz erişim talebinin yarattığı karşıtlık nedeniyle gerçek talep ve kullanıcı sayısı belirlenememektedir. Tekil kullanıcı ile ticari tabanlı son kullanıcıların bu yazılımları satın almasına ek olarak illegal kullanımların da sınırlandırılması anlayışıyla dongle adı verilen bir usb ile söz konusu programların çalışmasını ortaya çıkarmaktadır. Ticarileşen ve son kullanıcıların eylem alanını şekillendiren bu sistemin uygulanması ile yapım sonrası içerik üretim hizmetlerinin değişimi ve denetimi sağlanmaktadır. Bu çalışma program kimliğinin kişiselleştirilmesinin temel ilkeleri ile sürecin nasıl işlediğini incelemektedir. 
Yapım, Edius, Dongle, Kullanıcı Kimliği, Yazılım Korsanlığı
  • Alawneh, M. and ABBADI, I.M., (2008), Software Licence Protection and Management for Organisations, 2008, in IFIP International Federation for Information Processing, Volume 278; Proceedings of the IFIP TC 11 23rd International Information Security Conference; Sushil Jajodia, Pierangela Samarati, Stelvio Cimato; (Boston: Springer), 509–523pp. Arnold, Michael (2000) AUDIO WATERMARKING: FEATURES, APPLICATIONS AND ALGORITHMS, Multimedia and Expo, 2000. ICME 2000. IEEE International Conference on, Volume: 2, 1-3pp. https://www.researchgate.net/publication/3864166_Audio_watermarking_features_applications_and_algorithms (13.02.2018 Tarihinde Erişildi.) Atallah, Mikhail Jibrayil (2005) “A Survey of Watermarking Techniques for Non-media Digital Objects,” in Proceedings of the 3rd Australasian Information Security Workshop, Australia, 73pp. Bahaa-Eldin, Ayman Mohammad & SOBH, Mohamed A.A. (2014) A comprehensive Software Copy Protection and Digital Rights Management platform, Electrical Engineering, Shams Engineering Journal (2014) 5, 703- 720pp. Bardosh, Karl (2007) The Complete Idiot’s Guide to Digital Video, New York, Published by the Penguin Group.
Primary Language tr
Subjects Communication
Journal Section Articles
Authors

Orcid: 0000-0001-9414-4053
Author: Mustafa Aydemir (Primary Author)

Bibtex @research article { intermedia513561, journal = {Intermedia International Peer-Reviewed E-Journal Of Communication Sciences}, issn = {}, eissn = {2149-3669}, address = {Istanbul Ticaret University}, year = {2018}, volume = {5}, pages = {221 - 241}, doi = {}, title = {YENİ MEDYADA TİCARİLEŞME VE KİŞİSELLEŞTİRME STRATEJİSİ OLARAK KURGU PROGRAMLARININ DENETİMİ “DONGLE PAZARLAMASI”}, key = {cite}, author = {Aydemir, Mustafa} }
APA Aydemir, M . (2018). YENİ MEDYADA TİCARİLEŞME VE KİŞİSELLEŞTİRME STRATEJİSİ OLARAK KURGU PROGRAMLARININ DENETİMİ “DONGLE PAZARLAMASI”. Intermedia International Peer-Reviewed E-Journal Of Communication Sciences, 5 (9), 221-241. Retrieved from http://dergipark.org.tr/intermedia/issue/42605/513561
MLA Aydemir, M . "YENİ MEDYADA TİCARİLEŞME VE KİŞİSELLEŞTİRME STRATEJİSİ OLARAK KURGU PROGRAMLARININ DENETİMİ “DONGLE PAZARLAMASI”". Intermedia International Peer-Reviewed E-Journal Of Communication Sciences 5 (2018): 221-241 <http://dergipark.org.tr/intermedia/issue/42605/513561>
Chicago Aydemir, M . "YENİ MEDYADA TİCARİLEŞME VE KİŞİSELLEŞTİRME STRATEJİSİ OLARAK KURGU PROGRAMLARININ DENETİMİ “DONGLE PAZARLAMASI”". Intermedia International Peer-Reviewed E-Journal Of Communication Sciences 5 (2018): 221-241
RIS TY - JOUR T1 - YENİ MEDYADA TİCARİLEŞME VE KİŞİSELLEŞTİRME STRATEJİSİ OLARAK KURGU PROGRAMLARININ DENETİMİ “DONGLE PAZARLAMASI” AU - Mustafa Aydemir Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Intermedia International Peer-Reviewed E-Journal Of Communication Sciences JF - Journal JO - JOR SP - 221 EP - 241 VL - 5 IS - 9 SN - -2149-3669 M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Intermedia International Peer-Reviewed E-Journal Of Communication Sciences YENİ MEDYADA TİCARİLEŞME VE KİŞİSELLEŞTİRME STRATEJİSİ OLARAK KURGU PROGRAMLARININ DENETİMİ “DONGLE PAZARLAMASI” %A Mustafa Aydemir %T YENİ MEDYADA TİCARİLEŞME VE KİŞİSELLEŞTİRME STRATEJİSİ OLARAK KURGU PROGRAMLARININ DENETİMİ “DONGLE PAZARLAMASI” %D 2018 %J Intermedia International Peer-Reviewed E-Journal Of Communication Sciences %P -2149-3669 %V 5 %N 9 %R %U
ISNAD Aydemir, Mustafa . "YENİ MEDYADA TİCARİLEŞME VE KİŞİSELLEŞTİRME STRATEJİSİ OLARAK KURGU PROGRAMLARININ DENETİMİ “DONGLE PAZARLAMASI”". Intermedia International Peer-Reviewed E-Journal Of Communication Sciences 5 / 9 (December 2018): 221-241.