BibTex RIS Kaynak Göster

SIMPLE THOUGHTS IN ECONOMIC LIFE

Yıl 2015, Cilt 3 (Özel Sayı 1), 253 - 267, 28.07.2015
https://doi.org/10.14486/IJSCS288

Öz

One of the most important realities of our life is economy. This reality is such a thing that determines alone all over the life of the human being. The most crucial aims of economy is directing people to spent mony by triggering the instinct of individuals’ need. The culture of consumption not only embraces all the life of individuals but does it couses of the crises of the society.
Although it depends on the time, surroundings and characters of individual, the understanding of simple life represents an idea that people shlould consume more than they need. It is well known that most of the problems in the world arouses from the bad usages of the natural sources of the world. The sources of the world is limited and is decreasing time by time. Becuase of this reality people need to use natural sorcers very carefully. In order to control the sources, responsible institutions, governments and people must advise and suggest to individuals to be carefull in using the money and the sources. They should teach the people to live in a simple life without spending sources too much.
In this study, at the beginning, consumption which couses the economical and financial crises will be handled, secondly the characteristics of simple life will be discussed and lastly the relationships between simple life and economy will be examined. At the end, the way in which the solutions might take place will be shown and some suggestions will be directed to the people.

Kaynakça

  • Arslan, M. Hanifi, “Tüketim”, Sosyal Bilimler Ansiklopedisi, Risale Yayınları, İstanbul 1990, IV, 181-182;
  • Barak, Osman (2009), Küresel Finansal Kriz, Ahmet Yesevi Üniversitesi Haber Bülteni Dergisi, Türkistan/Kazakistan.
  • Capital Dergisi (2009/12), 285-290.
  • Develioğlu, Ferit (1986), Osnamlıca-Türkçe Sözlük, Aydın Kitabevi Yayınları.
  • Jean Baudrillard (1997), Kültür Toplumu, Çev:Ferda Keskin, Ayrıntı Yayınları.
  • John Fiske (1999), Popüler Kültürü Anlamak, Çev:Süleyman İrvan, Ankara, Ark yayınları,
  • Kaçar Güzeyde, “Yalın Ev, Yalın Yaşam”, Funika Dünyası Dergisi, Sayı: 34, 2005, www.yalinenstitu.org.tr/yalin_ev-yalin_yasam.html (Erişim 17.02.10)
  • Kulaç, Ülkü, Yalın Üretim Felsefesi, www.yalinenstitu.org.tr/index.php?option=com_content&task=view&id=81&Itemid=14 (erişim: 28.02.10)
  • Mike Featherstone (1996), Postmodernizm ve Tüketim Kültürü, Çev. M.Küçük, İstanbul: Ayrıntı Yay.
  • Robert Bocock (1997), Kültürü, Çev. İmren Kutluk, Ankara: Dost Yayınları,
  • Şimşek, Ümit (2003), Sade Hayat, İstanbul, Selis Kitaplar.
  • Tezcan, Ömer Faruk, Yalın ile Kriz Yönetimi,
  • www.dernekturk.com/forum/forum_posts.asp?TID=1350 (erişim 16.02.2010)
  • www.yalinenstitu.org.tr/ (erişim 17.02.10)
  • Yıldırım, Ahmet (2007), Peygamberimizin Sade Hayatı, İstanbul, Ensar Yayınları.
  • Zorlu Abdülkadir, “Batılı Bir Yaşam Tarzı Olarak Tüketim:Türkiye’de Tüketim Ürünlerinin Ve Kültürünün Tarihi Gelişimi”, www.sdergi.hacettepe.edu.tr/zorlu_makale.htm (erişim: 26.02.2010)

EKONOMİK HAYATTA SADE DÜŞÜNCE

Yıl 2015, Cilt 3 (Özel Sayı 1), 253 - 267, 28.07.2015
https://doi.org/10.14486/IJSCS288

Öz

Fert yönünden yaşadığımız yüzyılın en önemli olgularından biri ekonomidir. Bu olgu, günümüz insanının hayatına adeta tek belirleyici olarak girmek suretiyle kendini hissettirmektedir. Ekonominin en belirgin amacı ihtiyaç güdüsünü tetikleyerek insanları tüketime sevk etmesidir. Tüketim kültürü, insan hayatının her tarafını kuşatmış durumdadır. Dolayısıyla bu kültür insanların sahip olduğu nimet, güzellik ve değer adına ne varsa hepsini tüketmekte ve zaman zaman ekonomik krizlere neden olabilmektedir. Bu kuşatmadan kurtulmanın bir yolu da, sade hayat tarzını benimsemektir. Pek çok tanımı ve unsuru bulunan sade hayatın en önemli unsuru, zaman, mekan ve kişiden kişiye değişen bir durum olmasına rağmen ‘ihtiyaç kadarıyla yetinmek’ anlayışıdır. Evrendeki kaynaklar sonlu ve sınırlıdır. Dünyadaki ekonomik krizlerin genelde bu kaynakları iyi kullanmamaktan ortaya çıktığı bilinmektedir. Bu sebeple kaynakları yerinde ve idareli kullanmak, bunları israf etmemek, tüketimi körüklememek, tersine tutumlu olmayı özendirmek gerekmektedir. Yani mümkünse ihtiyaç kadarıyla yetinerek (sade/yalın hayat tarzıyla) geçinme yolunu tutmaktır. Biz de bu tebliğimizde öncelikli olarak ekonomik krizlere neden olan tüketim üzerinde durulacak, sade hayatın ne olup olmadığıyla bilgiler verilecek, daha sonra sade hayatın ekonomiyle olan ilişkisi üzerinde durularak ekonomik krize olan katkıları ve çözüm yönleri tartışılacaktır. Bu ve buna benzer konular tebliğ sınırları çerçevesinde incelenmeye çalışılacak, varılan neticeler ve tespitler genel bir değerlendirme ile ortaya konacaktır

Kaynakça

  • Arslan, M. Hanifi, “Tüketim”, Sosyal Bilimler Ansiklopedisi, Risale Yayınları, İstanbul 1990, IV, 181-182;
  • Barak, Osman (2009), Küresel Finansal Kriz, Ahmet Yesevi Üniversitesi Haber Bülteni Dergisi, Türkistan/Kazakistan.
  • Capital Dergisi (2009/12), 285-290.
  • Develioğlu, Ferit (1986), Osnamlıca-Türkçe Sözlük, Aydın Kitabevi Yayınları.
  • Jean Baudrillard (1997), Kültür Toplumu, Çev:Ferda Keskin, Ayrıntı Yayınları.
  • John Fiske (1999), Popüler Kültürü Anlamak, Çev:Süleyman İrvan, Ankara, Ark yayınları,
  • Kaçar Güzeyde, “Yalın Ev, Yalın Yaşam”, Funika Dünyası Dergisi, Sayı: 34, 2005, www.yalinenstitu.org.tr/yalin_ev-yalin_yasam.html (Erişim 17.02.10)
  • Kulaç, Ülkü, Yalın Üretim Felsefesi, www.yalinenstitu.org.tr/index.php?option=com_content&task=view&id=81&Itemid=14 (erişim: 28.02.10)
  • Mike Featherstone (1996), Postmodernizm ve Tüketim Kültürü, Çev. M.Küçük, İstanbul: Ayrıntı Yay.
  • Robert Bocock (1997), Kültürü, Çev. İmren Kutluk, Ankara: Dost Yayınları,
  • Şimşek, Ümit (2003), Sade Hayat, İstanbul, Selis Kitaplar.
  • Tezcan, Ömer Faruk, Yalın ile Kriz Yönetimi,
  • www.dernekturk.com/forum/forum_posts.asp?TID=1350 (erişim 16.02.2010)
  • www.yalinenstitu.org.tr/ (erişim 17.02.10)
  • Yıldırım, Ahmet (2007), Peygamberimizin Sade Hayatı, İstanbul, Ensar Yayınları.
  • Zorlu Abdülkadir, “Batılı Bir Yaşam Tarzı Olarak Tüketim:Türkiye’de Tüketim Ürünlerinin Ve Kültürünün Tarihi Gelişimi”, www.sdergi.hacettepe.edu.tr/zorlu_makale.htm (erişim: 26.02.2010)
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Yıldırım

Yayımlanma Tarihi 28 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt 3 (Özel Sayı 1)

Kaynak Göster

APA Yıldırım, A. (2015). SIMPLE THOUGHTS IN ECONOMIC LIFE. International Journal of Sport Culture and Science, 3(Special Issue 3), 253-267. https://doi.org/10.14486/IJSCS288
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).