Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

20. ASRIN EN ALAMOD HAYALİ: TÜRK MİLLİ MODASI

Yıl 2017, Cilt: 56 Sayı: 56, 93 - 102, 29.06.2017

Öz

Gündelik hayata dâhil olduğu 19. asırdan
itibaren modanın çoğu defa bireyi ve toplumu yönlendirmede aileden, toplumsal
değerlerden ve idarî kurallardan daha güçlü olduğu görülmekte ve farklı
cepheleriyle ciddi bir problem olarak değerlendirilen bu durum, modanın
ürünlerden ziyade simgesel yapısıyla ilişkilendirilmektedir. Erken modernleşme
döneminin roman ve süreli yayınlarından faydalanılarak yapılan bu çalışmada,
Batılı modaya alternatif olarak yaratılmak istenen millî moda ve olgunlaşma
enstitüleri ele alınmaktadır.

Kaynakça

  • ARIĞ SEZER, Ayten, “Türkiye’de Kız Enstitüleri: Gelenekten Geleceğe”, Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, Spring 2014 (20).
  • BAĞBARS, Sebahat, “Cumhuriyet Dönemi Giyim Kuşamında Bir Marka: Beyoğlu Olgunlaşma”, Popüler Tarih, February 2006.
  • BAYHAN, Vehbi, “Tüketim Toplumunda Bireyin Ontolojik Mottosu: ‘Tüketiyorum Öyleyse Varım’”, Sosyoloji Konferansları Dergisi, 2011 (43).
  • ERTÜRK, Nilay, “Moda Kavramı, Moda Kuramları ve Güncel Moda Eğilimi Çalışmaları”, ART-E Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, V. 7, May 2011.
  • GÜRPINAR, Hüseyin Rahmi, Tutuşmuş Gönüller, Kütüphane-i Hilmi, İstanbul 1926.
  • KARAKIŞLA, Yavuz Selim, Osmanlı Hanımları ve Kadın Terzileri (1869-1923), Akıl Fikir Yayınları, İstanbul 2014.
  • ORMANLAR, Çağla, “Giyim Kuşam Modaları: Püsküllü Bela’dan Şapkaya”, 75 Yılda Değişen Yaşam Değişen İnsan: Cumhuriyet Modaları, Ed. by Oya Baydar-Derya Özkan, Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul 1999.
  • SANCAR, Serpil, Türk Modernleşmesinin Cinsiyeti: Erkekler Devlet, Kadınlar Aile Kurar, İletişim Yayınları, İstanbul 2014.
  • TOPRAK, Zafer, Türkiye’de Kadın Özgürlüğü ve Feminizm, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul 2015.

THE MOST FASHIOANABLE DREAM OF THE 20TH CENTURY: TURKISH NATIONAL FASHION

Yıl 2017, Cilt: 56 Sayı: 56, 93 - 102, 29.06.2017

Öz

From the 19th century onwards when
fashion was included in daily life, it is often seen as a stronger force than
family, social values and administrative rules in formalizing and directing
individuals and social life, and this situation, which regarded as a problem,
is associated with the symbolic value of fashion rather than with its products.
This article, drawing on novels and periodicals of the early modernization
period, first addressed the issue of constructing a national fashion as an alternative
to the Western fashion and then focuses on maturation institutes. 

Kaynakça

  • ARIĞ SEZER, Ayten, “Türkiye’de Kız Enstitüleri: Gelenekten Geleceğe”, Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, Spring 2014 (20).
  • BAĞBARS, Sebahat, “Cumhuriyet Dönemi Giyim Kuşamında Bir Marka: Beyoğlu Olgunlaşma”, Popüler Tarih, February 2006.
  • BAYHAN, Vehbi, “Tüketim Toplumunda Bireyin Ontolojik Mottosu: ‘Tüketiyorum Öyleyse Varım’”, Sosyoloji Konferansları Dergisi, 2011 (43).
  • ERTÜRK, Nilay, “Moda Kavramı, Moda Kuramları ve Güncel Moda Eğilimi Çalışmaları”, ART-E Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, V. 7, May 2011.
  • GÜRPINAR, Hüseyin Rahmi, Tutuşmuş Gönüller, Kütüphane-i Hilmi, İstanbul 1926.
  • KARAKIŞLA, Yavuz Selim, Osmanlı Hanımları ve Kadın Terzileri (1869-1923), Akıl Fikir Yayınları, İstanbul 2014.
  • ORMANLAR, Çağla, “Giyim Kuşam Modaları: Püsküllü Bela’dan Şapkaya”, 75 Yılda Değişen Yaşam Değişen İnsan: Cumhuriyet Modaları, Ed. by Oya Baydar-Derya Özkan, Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul 1999.
  • SANCAR, Serpil, Türk Modernleşmesinin Cinsiyeti: Erkekler Devlet, Kadınlar Aile Kurar, İletişim Yayınları, İstanbul 2014.
  • TOPRAK, Zafer, Türkiye’de Kadın Özgürlüğü ve Feminizm, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul 2015.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Çilem Tercüman

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 29 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 56 Sayı: 56

Kaynak Göster

APA Tercüman, Ç. (2017). 20. ASRIN EN ALAMOD HAYALİ: TÜRK MİLLİ MODASI. Türk Dili Ve Edebiyatı Dergisi, 56(56), 93-102.
AMA Tercüman Ç. 20. ASRIN EN ALAMOD HAYALİ: TÜRK MİLLİ MODASI. Türk Dili ve Edebiyatı Dergisi. Haziran 2017;56(56):93-102.
Chicago Tercüman, Çilem. “20. ASRIN EN ALAMOD HAYALİ: TÜRK MİLLİ MODASI”. Türk Dili Ve Edebiyatı Dergisi 56, sy. 56 (Haziran 2017): 93-102.
EndNote Tercüman Ç (01 Haziran 2017) 20. ASRIN EN ALAMOD HAYALİ: TÜRK MİLLİ MODASI. Türk Dili ve Edebiyatı Dergisi 56 56 93–102.
IEEE Ç. Tercüman, “20. ASRIN EN ALAMOD HAYALİ: TÜRK MİLLİ MODASI”, Türk Dili ve Edebiyatı Dergisi, c. 56, sy. 56, ss. 93–102, 2017.
ISNAD Tercüman, Çilem. “20. ASRIN EN ALAMOD HAYALİ: TÜRK MİLLİ MODASI”. Türk Dili ve Edebiyatı Dergisi 56/56 (Haziran 2017), 93-102.
JAMA Tercüman Ç. 20. ASRIN EN ALAMOD HAYALİ: TÜRK MİLLİ MODASI. Türk Dili ve Edebiyatı Dergisi. 2017;56:93–102.
MLA Tercüman, Çilem. “20. ASRIN EN ALAMOD HAYALİ: TÜRK MİLLİ MODASI”. Türk Dili Ve Edebiyatı Dergisi, c. 56, sy. 56, 2017, ss. 93-102.
Vancouver Tercüman Ç. 20. ASRIN EN ALAMOD HAYALİ: TÜRK MİLLİ MODASI. Türk Dili ve Edebiyatı Dergisi. 2017;56(56):93-102.