Bu araştırmanın amacı
12-14 yaş arasındaki ergen çocuklarda internet bağımlılığı ve özbilinçlilik
duygulanımları arasındaki ilişkinin tespit edilmesidir. Araştırmada 12-14 yaş
arasındaki ergen çocuklarda internet bağımlılığı ve özbilinçlilik
duygulanımları arasındaki ilişkinin tespit edilmesine yönelik olarak açıklayıcı
olarak planlanmıştır. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim döneminde İstanbul İli
Esenler ilçesi Ortaokullarında öğrenim gören 12-14 yaşındaki ergenler
oluşturmaktadır. Araştırma İstanbul İli Esenler ilçesinde bulunan 19 ortaokul
üzerinden yürütülmüştür. Araştırmaya
toplamda 894 öğrenci katılım göstermiştir. Araştırmada veri toplama aracı
olarak anket formu kullanılmıştır. Anket formları üç bölümden oluşmaktadır.
Birinci bölümde ergenlerin okul türü, sınıf düzeyi ve cinsiyet durumlarını
içeren sorular yer almıştır. İkinci bölümde Ergenler için Özbilinçlilik
Duygulanımları Testi (TOSCA-A) ve üçüncü bölümde İnternet Bağımlılığı Ölçeği
yer almıştır. Araştırma sonucunda özbilinçlilik duygulanımları ve internet
bağımlılığı arasındaki ilişki incelendiğinde, suçluluk ve utanç duyguları ile
internet bağımlılığı arasında istatistiksel olarak anlamlı ve negatif yönlü bir
ilişki olduğu tespit edilmişken, dışsallaştırma, ayrılma ve dışsallaştırma
utanç algıları ile internet bağımlılığı arasında istatistiksel olarak anlamlı
bir ilişki tespit edilememiştir.
Ergenlik Dönemi Özbilinçlilik Duygulanımları İnternet Bağımlılığı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mayıs 2019 |
Kabul Tarihi | 19 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |