Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğrencilerin Kelime Hazinelerinin Geliştirilmesinde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Yeri

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 93 - 120, 20.05.2019

Öz



Kelime hazinesi,
öğrencilerin dil becerilerinin gelişmesi ve bunların etkili bir şekilde
kullanılmasında önemli bir role sahiptir. Öğrenciler ne kadar çok kelime
biliyorlarsa dilin dinleme, konuşma, okuma ve yazmadan oluşan becerileri
alanlarında bir o kadar başarılı olabileceklerdir. Çeşitli araştırmalarda,
okullardaki kelime öğretimi çalışmalarının etkili bir şekilde yapılmadığı
ortaya konmuştur. Öğretmenlere kelime öğretimi çalışmalarında yardımcı olacak
araştırmalar yapılması oldukça önemlidir. Araştırmalardan elde edilen
sonuçlar, okullardaki kelime öğretimi çalışmalarına yansıtılmalıdır. Bu
doğrultuda yapılan araştırmada, öğrencilerin kelime hazinelerinin
geliştirilmesinde işbirlikli öğrenme yönteminin yeri ele alınmıştır.
Bu
çalışma, ilgili literatür taramasına dayalı tanımlayıcı nitel bir çalışmadır.
Araştırmada önce kelime ve kelime hazinesi, kelime
öğretimi, kelime öğretiminin esasları ve işbirlikli öğrenme yöntemi hakkında
bilgi verilmiştir. Daha sonra Türkiye’de ve yurtdışında, işbirlikli öğrenme yönteminin
farklı eğitim kademelerindeki öğrencilerin kelime hazinelerinin gelişimi
üzerindeki etkilerini inceleyen çeşitli araştırmalardan bahsedilmiştir. Son
olarak incelemelerden elde edilen sonuçların değerlendirmesi yapılmış ve
önerilerde bulunulmuştur. İşbirlikli öğrenme yönteminin, öğrencilerin kelime
hazinelerini geliştirmede faydalı bir yöntem olduğu sonucuna varılmıştır.


Kaynakça

  • Acat, M. B. (2008). Anlamı Bilinmeyen Kelimelerin Öğretiminde Kavram Haritalarının Etkililiği. Eurasian Journal of Educational Research, 33, 1-16.
  • Açıkgöz, K. Ü. (1992). İşbirlikli Öğrenme-Kuram Araştırma Uygulama. Malatya: Uğurel Matbaası.
  • Akın, E. ve Kara, S. (2017). İşbirlikli Öğrenme Yaklaşımının Kelimede Anlam Konusunun Öğretiminde Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 5(1), 211-222.
  • Aksan, D. (1996). Türkçenin Sözvarlığı. Ankara: Engin Yayıncılık.
  • Aksan, D. (2009). Her Yönüyle Dil: Ana Çizgileriyle Dilbilim. (5. Baskı). Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Aksan, D. (2010). Türkiye Türkçesinin Dünü, Bugünü, Yarını. (6. Baskı). Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Aktaş, M. (2012). Biyoloji Dersinde 5E Öğrenme Modeli ve İşbirlikli Öğrenme Yöntemi Kullanımının Biyoloji Dersi Başarısına ve Tutumuna Etkisinin Araştırılması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akyüz Aru, S. (2013). İlköğretim Programına Göre Hazırlanan Türkçe Ders Kitaplarında Kelime Hazinesini Geliştirmeye Yönelik Planlamanın İncelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Andika, S. (2005). Teaching English Vocabulary Using Cooperative Learning Strategy at the Secaond Grade Students of Junior High School 1 Cisalak Kab. Subang. http://publikasi.stkipsiliwangi.ac.id/files/2012/12/08220068-septa-andika.pdf, 31.08.2018 tarihinde adresinden erişilmiştir.
  • Anderson, R. C. and Freebody, P. (1978). Vocabulary Knowledge. Technical Report. No. 136. ED 177 480. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED177480.pdf, E. T. 20.04.2019.
  • Anjomshoa, L. and Zamanian, M. (2014). The Effect of Vocabulary Knowledge on Reading Comprehension of Iranian EFL Learners in Kerman Azad University. International Journal on Studies in English Language and Literature (IJSELL), 2(5), 90-95.
  • Avcı, F. (2015). “Maddenin Yapısı ve Özellikleri” Ünitesine Yönelik İşbirlikli Öğrenmeye Dayalı Öğretim Programının Bilişsel ve Duyuşsal Alan Değişkenlerine Etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). İstanbul Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Aydın, S. (2008). Görsel Sanatlar Dersinin İşbirlikli Öğrenmeyle İşlenmesinin Öğrencinin Başarısına, Derse Yönelik Tutumlarına ve Öğrenilenlerin Kalıcılığına Etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Diyarbakır.
  • Azap, S. (2012). The Effect of Cooperative Learning Activities Based on Multiple Intelligences Theory on Vocabulary Learning in EFL Classes. Unpublished master’s thesis. Ondokuz Mayıs University, Institude of Educational Sciences, Samsun.
  • Balcı, A. (2013). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler. (10. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Baldan, N. (2009). Yeni Program 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabındaki Metinlerin Kelime Serveti ve Güçlük Seviyesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Baş, B. (2006). 1985-2005 Yılları Arasında Çocuk Edebiyatı Sahasında Yazılmış Tahkiyeli Metinlerin Söz Varlığı Üzerine Bir Araştırma. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Baş, B. ve Karadağ, Ö. (2012). Söz Varlığı Üzerine Yurt Dışında ve Türkiye’de Yapılan Temel Araştırmalar. Milli Eğitim, 193, 81-105.
  • Bayrakçeken, S., Doymuş, K. ve Doğan, A. (2015). İşbirlikli Öğrenme Modeli ve Uygulanması. (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Biemiller, A. (2007). The Influence Vocabulary on Reading Acquisition. Canadian Language & Literacy Research Network. https://suleaders.com/wp-content/uploads/2016/07/Andrew-Biemiller-on-Vocabulary-n-Reading.pdf, E. T. 18.04.2019.
  • Bilen, D. (2015). The Effects of Cooperative Learning Strategies on Vocabulary Skills of 4th Grade Students. Unpublished master’s thesis. Ufuk University, Graduate School of Social Sciences, Ankara.
  • Bilgin, İ. ve Geban, Ö. (2004). İşbirlikli Öğrenme Yöntemi ve Cinsiyetin Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisi Dersine Karşı Tutumlarına, Fen Bilgisi Öğretimi I Dersindeki Başarılarına Etkisinin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 9-18.
  • Bintz, W. P. (Teaching Vocabulary Across the Curriculum. Middle School Journal, 44-53. https://education.illinoisstate.edu/downloads/casei/AV-4-2a%20%20article%20%20 teaching %20vocabulary%20across%20the%20curric.pdf, E. T. 20.04.2019.
  • Carmichael, A. M. (2007). The Effect of Peer Tutoring on Vocabulary Achievement. https://studylib.net/doc/7305983/effects-of-peer-tutoring-on-vocabulary, E. T. 12.10.2018.
  • Clapper, T. C. (2015). Cooperative-Based Learning and the Zone of Proximal Development. Simulting & Gaming, 46(2), 148-158. DOI: 10.1177/1046878115569044
  • Cömert, H. (2011). Çevre Sorunları ve Etkileri Konusundaki İşbirlikli Öğrenme Etkinliklerinin Öğrencilerin Bilgi, Tutum ve Davranışlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Cunningham, A. E. ve Stanovich, K. E. (1997). Early Reading Acquisition and Its Relation to Reading Experience and Ability 10 Years Later. Developmental Psychology, 33(6), 934-945. Abstract available at https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9383616, E. T. 18.04.2019.
  • Cunningham, A. E. and Stanovich, K. E. (2001). What Reading Does for the Mind. Journal of Direct Instruction, 1(2), 137-149.
  • Çeçen, M. A. (2002). İlköğretim Öğrencilerinde Kelime Hazinesinin Geliştirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Çekin, A. ve Gören, M. (2013). Dil Bilimi ve Kelime Semantiğinde Bazı Türkçe Kelimelerin Çeşitli Anlam Değişmeleri. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum. Eğitim Bilimleri ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(4), 94-103.
  • Çetin, A. (2010). Fen ve Teknoloji Dersinde İşbirlikli Öğrenme Tekniklerinin Öğrencilerin Başarı, Tutum ve Zihinsel Yapılarına Etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Çetinkaya, Ç., Ateş, S., Yıldız, M. ve Yıldırım, K. (2010). İlköğretimde Türkçe Kelime Hazinesini Geliştirmeye Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 101-109.
  • Çevik, A. (2011). İlköğretim 2. Sınıf Öğrencilerinin Kelime Servetini Zenginleştirme Üzerine Deneysel Bir Araştırma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırıkkale.
  • Daloğu, A. ve Uzan, K. C. (2010). Cooperative Learning and Vocabulary Retention. Ortesol Journal, 28, 15-21.
  • Demir, C. (2006). Türkçe/Edebiyat Eğitimi ve Kişisel Kelime Serveti. Milli Eğitim, 34(169), 207-225.
  • Efe, M. (2011). İşbirlikli Öğrenme Yönteminin, Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri ve Küme Destekli Bireyselleştirme Tekniklerinin İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersi “İstatistik ve Olasılık” Ünitesindeki Başarılarına, Tutumlarına ve Motivasyonlarına Etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Efe, R., Hevedanlı, M., Ketani, Ş., Çakmak, Ö. ve Efe, H. Aslan. (2008). İşbirlikli Öğrenme- Teori ve Uygulama. Ankara: Eflatun Yayınevi.
  • Eskay, M., Onu, V. C., Obiyo, N. and Obidoa, M. (2012). Use of Peer Tutoring, Cooperative Learning, and Colloborative Learning: Implications for Reducing Anti-social Behaviour of Schooling Adolescents. US-China Education Review, 11, 932-945.
  • Fekri, N. (2016). Investigating the Effect of Cooperative Learning and Competitive Learning Strategies on the English Vocabulary Development of Iranian Intermediate EFL Learners. English Language Teaching, 9(11), 6-12.
  • Gamze İnce, H. (2006). Türkçede Kelime Öğretimi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Gillies, R. M. Cooperative Learning: Review of Research and Practice. Australian Journal of Teacher Education, 41(3), 39-54.
  • Göçer, A. (2010). Türkçe Eğitiminde Öğrencilerin Söz Varlığını Geliştirme Etkinlikleri ve Sözlük Kullanımı. Turkish Studies-International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 5(1), 1007-1036. http://turkoloji.cu.edu.tr/ YENI%20TURK%20DILI/ali_gocer_sozvarligi_sozluk_kullanimi.pdf,E. T. 12.07.2018.
  • Göğüş, B. (1978). Orta Dereceli Okullarımızda Türkçe ve Yazın Eğitimi. Ankara: Gül Yayınevi.
  • Gömleksiz, M. (1993). Kubaşık Öğrenme Yöntemi ile Geleneksel Yöntemin Demokratik Tutumlar ve Erişiye Etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Güneş, F. (2007). Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Güneş, F. (2013). Kelimelerin Gücü ve Zihinsel Sözlük. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1, 1-24.
  • Güney, N. ve Aytan, T. (2014). Aktif Kelime Hazinesini Geliştirmeye Yönelik Bir Etkinlik Önerisi: Tabu. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi,5, 617-628.
  • Gür, T., Coşkun, İ. ve Sağlam, F. (2013). İlkokul 2,3 ve 4. Sınıf Türkçe Ders Kitapları Bütüncesinin Kelime Hazinesini Geliştirme Eğitimi Açısından İncelenmesi. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(1), 1561-1570. http://www.turkishstudies.net/ Makaleler/1564080016_79_g %C3%BCr_Tahir_vd-edb_S.pdf, E.T. 20.07.2018.
  • Güven, E. (2011). Kaynaştırma Uygulamasının Yapıldığı Sınıflarda İşbirlikli Öğrenmenin Müzik Öğretimi Üzerindeki Etkileri. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Han, M. (2015). An Empirical Study on the Application of Cooperative Learning to English Listening Class. English Language Teaching, 8(3), 177-184.
  • Hsiung, C. M., Luo, L. F., Lin, C., & Wang, P. (2014). Identification of dysfunctional; cooperative learning teams and troubled individuals. British Journal of Educational technology 45(1), 125–135.
  • İpek, N. ve Bilgin, A. (2007). İlköğretim Çağı Çocuklarında Kelime Dağarcığı Gelişimi. İlköğretim Online, 6(3), 344-365.
  • Johnson, D. W. and Johnson, R. T. (2009). An Educational Psychology Success Story: Social Interdepence Theory and Cooperative Learning. Educational Researcher, 38(5), 365-379.
  • Jumriatin. (2013). The Effectiveness of Cooperative Learning Type Group Investigation in Teaching Vocabulary; An Experimental Study at the Second Grade Students of Sma Nw. Sukarara in Academic Year 2013/2014. Unpublished thesis. Faculty of Education for Language and Art Mataram Institute of Teacher Training and Education.
  • Karadağ, Ö. (2005). İlköğretim I. Kademe Öğrencilerinin Kelime Hazinesi Üzerine Bir Araştırma. (Doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karadağ, Ö. (2013). Kelime Öğretimi. İstanbul: Kriter Yayınevi.
  • Karadağ, Ö. ve Kurudayıoğlu, M. (2010). 2005 Türkçe Programına Göre Hazırlanmış İlköğretim Birinci Kademe Türkçe Ders Kitaplarının Kelime Hazinesi. Tübar, 27, 423-436.
  • Karatay, H. (2007). Kelime Öğretimi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 141-153.
  • Kartal, Y. M. (2012). An Investigation Into The Effects Of Using Cooperative Learning Activities On Vocabulary Learning In The 10th Grade English Course. Unpublished master’s thesis. Çanakkale Onsekiz Mart University Institute Of Educational Sciences, Çanakkale.
  • Kaya, S. (2013). İşbirlikli Öğrenme ve Akran Değerlendirmenin Akademik Başarı, Bilişüstü Yeti ve Yardım Davranışlarına Etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
  • Kılınç, A. (2014). İşbirlikli Öğrenme Yönteminin (Jigsaw Tekniği) Asitler ve Bazlar Konusunda Öğrenci Başarısına Etkisi ve Öğrenci Görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kıncal, R. Y., Ergül, R. ve Timur, S. (2007). Fen Bilgisi Öğretiminde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32,156-163.
  • Korkmaz, Z. (2010). Gramer Terimleri Sözlüğü. (4. Baskı). Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Kurudayıoğlu, M. (2005). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Kelime Hazinesi Üzerine Bir Araştırma. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kurudayıoğlu, M. ve Karadağ, Ö. (2005). Kelime Hazinesini Çalışmaları Açısından Kelime Kavramı Üzerine Bir Değerlendirme. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(2), 293-307.
  • Lüle Mert, E. (2009). Anadili Eğitimi ve Öğretimi Sürecinde Söz Varlığı Belirleme Çalışmalarının Önemi ve “Deyim” Kazandırmaya Yönelik Etkinlik Örnekleri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2, 83-93.
  • Lv, Y. (2004). Cooperative Learning: An Effective Approach to College English Learning. Theory and Practice in Language Studies, 4(9), 1948-1953.
  • Mampe, B.,Friederici, A., D., Christophe, A. and Wermke, K. (2009). Newborns’ Cry Melody is Shaped by Their Native Language. Current Biology, 19(23).
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). (2009). İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (1-5. Sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). (2018). Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: MEB.
  • Mehta, N. K. (2009). Vocabulary Teaching: Effective Methodologies. The Internet TESL Journal, 15(3).
  • Mitakidou, S., & Tamoutseli, K. (2011). Engaging learners in cooperative learning through environmental and cross-cultural activities. Journal of Teacher Education for Sustainability, 13(1), 5–n/a.
  • Okumuş, S. (2017). “İyi Bir Eğitim Ortamı için Yedi İlke”nin İşbirlikli Öğrenme ve Modellerle Birlikte Uygulanmasının Fen Bilimleri Dersinin Anlaşılmasına Etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi9. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Okur Akçay, N. (2014). Zıt Kavramların Öğretilmesinde Birlikte Öğrenme Yönteminin Etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 398-405.
  • Oyarzun, B. A., & Morrison, G. R. (2013). Cooperative learning effects on achievement and community of inquiry in online education. Quarterly Review of Distance Education, 14(4), 181–194, 255.
  • Özdemir, S. (2011). İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Dersinde Kullanılması. Marife, 145-162.
  • Öztürk, B. (2017). Maddenin Tanecik Yapısının Öğretiminde İyi bir Eğitim Ortamı için Yedi İlke ve Modellerle Desteklenen İşbirlikli Öğrenme Yöntemlerinin Uygulanması. (Yayımlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Pınar, S. (2007). “Ölçüler” Konusunun Eğitim Teknolojileri ve İşbirlikli Öğrenme Yöntemleriyle Öğrenilmesinin Öğrencilerin Matematik Başarısına Etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Pehlivan, A. (2003). Türkçe Kitaplarında Sözcük Dağarcığını Geliştirme Sorunu ve Çözüm Yolları. Atatürk Üniversitesi Dil Dergisi, 122, 84-94.
  • Putri, D. S. A. (2013).The Use of Jigsaw II Technique and Still Pictures Combination to Improve Students’ Vocabulary Mastery. Journal of English Language Teaching, 2(2), 1-11.
  • Shaaban, K. (2006). An Initial Stduy of the Effects of Cooperative Learning on Reading Comprehension, Vocabulary Acquisition, and Motivation to Read. Reading Psychology, 27, 377-408.
  • Shafiee, S. and Khavaran, S. R. (2017). Effects of Cooperative Learning on Vocabulary Achievement of Reflective/Impulsive Iranian EFL Learners. International Journal of Foreign Language Teaching & Research, 5(17), 11-24.
  • Sharan, S. and Shachar, H. (1988). Language and Learning in the Cooperative Classroom. New York: Springer-Verlag.
  • Scott, J. A., Jamieson-Noel, D. and Asselin, M. (2003). Vocabulary Instruction Throughout the Day in Twenty-Three Canadian Upper Elementary Classrooms. The Elementary School Journal, 103(3). 269-286.
  • Slavin, R. E. (1980). Cooperative Learning. Review of Educational Research, 50(2), 315-342.
  • Slavin, R. E. (2014). Cooperative Learning in Elementary Schools. Jonh Hopkins University and University of York. http://scholar.google.com.tr/scholar_url?url= https:// www. researchgate.net/profile/Robert_Slavin/publication/271714943_Cooperative_learning_in_elementary_schools/links/55083ca60cf27e990e09697e/Cooperative-learning-in-elementary-schools&hl=tr&sa=X&scisig=AAGBfm356LXu-QM4ljvYQY6d-BGIE0BqKg&nossl=1&oi=scholarr, E. T. 21.04.2019.
  • Soylu, B. A. (2008). İngilizce Öğretiminde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Spear-Swerling, L., and Zibulsky, J. (2014). Making Time for Literacy: Teacher Knowledge and Time Allocation in Instructional Planning. Reading and Writing, 27(8), 1353-1378.
  • Stevens, R. J. (2003). Student Team Reading and Writing: A Cooperative Learning Approach to Middle School Literacy İnstruction. Educational Research and Evaluation, 9(2), 137-160.
  • Stevens, R., & Slavin, R. (1995). Effects of a cooperative learning approach in reading and writing on academically handicapped and non-handicapped students. The Elementary School Journal, 95(3), 241–263.
  • Susanto, A. (2017). The Teaching of Vocabulary: A Perspective. Jurnal KATA, 1(2), 182-191. https://www.researchgate.net/publication/320571421_THE_TEACHING_OF_VOCABULARY_A_PERSPECTIVE, E. T. 20.04.2019.
  • Tosunoğlu, M. (1991). Kelime Servetinin Eğitim Öğretimdeki Yeri ve Önemi. Milli Eğitim, 144. https://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/144/tosunoglu.htm, E. T. 19.07.2018.
  • Tuğyan, Ö. (2010). Bazı Öğretim Materyalleri Kullanımının İlköğretim 2. Sınıf Öğrencilerinin Kelime Servetine Etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Afyonkocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Uysal, G. (2010). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersinde İşbirlikli Öğrenmenin Erişiye, Problem Çözme Becerilerine, Öğrenme Stillerine Etkisi ve Öğrenci Görüşleri. (Yayımlanmamış doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Uysal, M. E. (2009). İlköğretim Türkçe Dersinde İşbirlikli Öğrenmenin Erişi, Eleştirel Düşünce ve Yaratıcılık Becerilerine Etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Uzun, N. E. (2004). Dilbilgisinin Temel Kavramları. İstanbul: Türk Dilleri Araştırmaları Dizisi.
  • Yağcı, E., Katrancı, M., Erdoğan, Ö. ve Uygun, M. (2012). Sınıf Öğretmenlerinin Kelime Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar ve Kullandıkları Yöntem-Teknikler. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 2(4), 1-12.
  • Yalçın, S. A. (2005). İlköğretim 1. ve 5. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Söz Varlığı Unsurlarının Eğitsel Açıdan Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Yavuz, Ö. ve Arslan, A. (2018). Cooperative Learning in Acquisition of the English Language Skills. European Journal of Educational Research, 7(3), 591-600.
  • Yıldırım, K. (2010). İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Okumaya İlişkin Bazı Değişkenler Üzerindeki Etkisi ve Yönteme İlişkin Öğrenci-Veli Görüşmeleri. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yıldız, C. ve Okur, A. (27-28 Mart 2007). İlköğretim Okullarındaki Okuma Etkinliklerinde Göz Ardı Edilen Bir Konu: Sözcük Öğretimi. Tübar, 27, 753-773. http://tubar.dergipark.gov.tr/download/article-file/157018, E. T. 20.07.2018.
  • Yıldız, V. (1999). İşbirlikli Öğrenme ile Geleneksel Öğrenme Grupları Arasındaki Farklar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(17), 155-163.
  • Yuretich, R. F., & Kanner, L. C. (2015). Examining the effectiveness of team-based learning (TBL) in different classroom settings. Journal of Geoscience Education, 63(2), 147–156.
Toplam 103 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ergün Öztürk

Tuğba Tanrıverdi Bu kişi benim 0000-0001-5937-5462

Yayımlanma Tarihi 20 Mayıs 2019
Kabul Tarihi 6 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Öztürk, E., & Tanrıverdi, T. (2019). Öğrencilerin Kelime Hazinelerinin Geliştirilmesinde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Yeri. Journal of Social Sciences And Education, 2(1), 93-120.

17387  17388  18992 18993 18997 19046 197372014220988 2099229300