Gelişen dünyamızda nitelikli filmlerin, bilim,
teknoloji, doğa, çevre, insanlar arasındaki bağlantıların kurulmasında ve
bilinçli bir bakış açısı sağlanmasında önemli bir informal öğretim aracı
olacağı söylenebilir. Bu nedenle günlük hayatımızın bir parçası olan bilim,
canlılar ve doğaya dair konular içeren dizi, belgesel ve sinema filmleri
üzerine yapılan incelemelerin artması gerekmektedir. Filmlerin, biyoloji dersi
konularının eğitim-öğretimindeki etkisi ile ilgili araştırma ve uygulamaların,
doğa ve çevre ile ilgili konuları da içerecek şekilde genişletilmesi çevresel
sorunların aşılmasında da yol gösterici olabilir. Bu çalışmada filmlerin
öğretim materyali olarak eğitim-öğretim amacıyla kullanılması ve biyoloji
eğitimi konularına -özellikle doğa ve çevre bilinci bağlamında- olan katkıların
teorik olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, bir tarama
çalışmasıdır ve literatür taraması ile yapılmıştır. Böylelikle filmlerin
eğitsel olarak kullanılması tarihsel sürecinin nasıl geliştiği ve biyoloji
öğretim materyali olarak etkili bir şekilde kullanılabilmesi değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, öğrenmeye olan katkıları iyi incelenmiş filmlerle, doğa
ve çevreye karşı davranışlar, bilim ve teknolojinin kullanımı ve çeşitli
boyutlar sorgulanıp, tartışılabilir. Nitelikli biyoloji/doğa öğretim materyalleri
olabilecek olan filmlerin, farklı yönlerden ve ayrıntılı olarak incelenmesi
öğretimdeki eksikleri tamamlamakta faydalı olabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |