Bu araştırmada, devlet ve vakıf üniversiteleri eğitim fakültesi öğrencilerinin cep telefonu kullanım sıklıkları ve marka tercihleri incelenmiştir. Araştırma, İstanbul’da yer alan Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi ve Maltepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi’ne devam eden 985 öğrenci ile yürütülmüştür. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından geliştirilen “Cep Telefonu Kullanımı Sıklığı ve Marka Tercihi Belirleme Formu” kullanılmıştır. Araştırmada, eğitim fakültesi öğrencilerinin, cep telefonu kullanım sıklıkları ve marka tercihlerine yönelik birçok sonuç elde edilmiş olup, bunlardan bazıları şöyledir: a) Eğitim fakültesi öğrencileri cep telefonlarını yoğun olarak kullanmakta olup, 1 saatten fazla kullananların oranı ortalamanın üzerindedir (%56,5); b) Günlük gelen/giden arama sayıları incelendiğinde, günde 20 ve üzeri arama geliyor olması (%8) ile az oranlarda da olsa, 40, 50, 100 üzeri sayıda arama yapılıyor olması dikkate değerdir; c) Eğitim fakültesi öğrencileri günlük 100 ve üzeri mesaj almakta (%31,7) ve göndermektedir (%31,5); d) Öğrencilerin en çok tercih ettiği operatör Turkcell, tarife Genç Tarife olup, en çok tercih ettikleri cep telefonu markası Nokia olarak bulunmuştur. Devlet ve Vakıf üniversitesi öğrencilerinin hem kullanım sıklıkları hem de marka tercihlerinin anlamlı bir şekilde farklılaştığı da görülmüştür. Araştırmada, eğitim fakültesi öğrencilerinin cep telefonlarını yoğun olarak kullandığı vurgulanmakta olup araştırma sonunda, öğrencilerin cep telefonu kullanımlarının düzenlenmesine yönelik birtakım tartışma ve önerilere yer verilmiştir
In this research, cell phone usage frequencies and brand preferences of the education faculty students were examined. Research was conducted with 985 students from Marmara University Ataturk Education Faculty and Maltepe University Education Faculty in Istanbul. For the collection of data, “cell phone usage frequency and brand preference determination survey” was used. In the research, various results were obtained and some of which are as follows: a) Students use cell phone intensively for and ratio for usage more than 1 hour is over the average(56.5%). b) When the made / received calls were examined it is interesting that 20 and more calls are received (8%) and more than 40, 50, 100 calls are made even in little ratios. c) Students receive (31.7%) and send (31.5%) more than 100 messages. d) Students mostly prefer Turkcell operator, Young Tariff and mostly prefer Nokia brand. It was understood that usage frequencies and brand preferences of state and foundation universities are significantly different from each other. In the research the intensive cell phone usage of Education Faculty students were emphasized and at the end of the research discussions and suggestions took place related with arranging cell phone usage habits of the students
Diğer ID | JA33GV62EA |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 12 Sayı: 1 |