Bu çalışmada,
düzenli olarak eğitsel oyunlara katılan 7-8 yaş erkek ilköğretim
öğrencilerinin, denge, reaksiyon süresi ve çeviklik değerlerinin incelenmesi
amaçlanmıştır. Çalışmaya, Kayseri Kızılören Osman Kulaç İÖO’daki, 7-8 yaşlarda
28 erkek öğrenci gönüllü olarak katıldı. Deney grubunu oluşturan 14 öğrenci
eğitsel oyun faaliyetine katılırken, kontrol grubunu oluşturan 14 öğrenci
eğitsel oyunlar faaliyetine katılmadı. Katılımcıların, el ve ayak reaksiyon
testi reaksiyon cetveli ile, denge testi flamingo denge aleti ile ve çeviklik
testi fotosel ile ön testleri testleri yapıldı. Sekiz hafta sonra, haftada üç
gün eğitsel oyunlara katılan deney grubu ile kontrol grubunun son test
ölçümleri yapıldı. Elde edilen veriler aritmetik ortalama ve standart sapma
olarak sunuldu. Bağımsız grupların karşılaştırılmasında indepedent sample t
test ve bağımlı grupların karşılaştırmasında paired sample t test kullanıldı.
Anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak alındı. Deney ve kontrol grupları arasında
son test ölçüm sonuçlarına göre el reaksiyon, ayak reaksiyon, denge ve çeviklik
test değerleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar görülürken
(p<0.05), ön test değerleri arasında anlamlı fark görülmemiştir (p>0.05).
Deney grubunun test öncesi ve sonrası el reaksiyon, ayak reaksiyon, denge ve
çeviklik test değerleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar
görülürken (p<0.05), kontrol grubunun test değerleri arasında anlamlı fark
görülmemiştir (p>0.05). Eğitsel oyunlara katılımın, 7-8 yaş çocuklarda el ve
ayak reaksiyon sürelerinde, denge ve çeviklik üzerine olumlu etkileri olduğu
görüldü. Eğitim kurumlarının çocuklara yönelik eğitsel oyun faaliyetlerinin
belirlenmesi, belediyelerce ilköğretim öğrencilerinin eğitsel oyun
oynayabileceği parklar yapılması ve okul çağındaki çocukların mümkün olduğunca
eğitsel oyun faaliyetlerine katılması önerilmektedir.
The purpose of this study is to investigate the effect of participation of
male primary school children between the ages of 7-8 in educational games on
their time of balance and reaction. 28 male students between the ages of 7-8
and studying at a primary school in Kayseri participated in the study
voluntarily.14 of the students participated in the educational game activities
3 days a week as the experimental group, and other 14 was the control group and
they did not participated in the educational game activities. In the study,
hand and foot reaction test, balance test and agility test were performed as
pre-test and post-test. After the pre-test measurements, the students
participated in the educational games 3 days a week for 8 weeks and the
post-test measurements were taken. Statistical notation was stated by
arithmetic mean and standard deviation. Independent t test was used in
comparing independent groups, and paired sample t test in dependent groups.
Significance level was taken as p<0.05. Significant differences occurred in
post-test measurements of hand reaction test, foot reaction test, balance test
and agility test between the experimental and control groups (p<0.05). No
difference was found between the pre-tests. While a difference was found
between the pre-test and post-test measurement values of the experimental group
in hand reaction test, foot reaction test, balance test and agility test
(p<0.05), no difference was observed in the control group (p>0.05).
Participation in educational games is thought to have a positive effect on the
hand and foot reaction times, balance and agility of the children at the ages
of 7-8. Especially educational institutions should determine educational game
activities for children, parks where primary school children can play
educational games should be built by municipalities, and children at this age
group should be provided to participate in such activities.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Orijinal Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 17 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |