Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul Öğrencilerinin Görsel Sanatlar Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 3, 1 - 7, 15.12.2016

Öz

Bu
çalışmada görsel sanatlar dersine ilişkin ortaokul öğrencilerinin tutumlarını
belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışmaya 2015-2016 eğitim öğretim yılının güz
döneminde Türkiye’nin doğusundaki bir ilde öğrenim gören gönüllü Bilim Sanat
Merkezi’ne (n=53), imam-hatip ortaokuluna (n=100) ve diğer ortaokullara (n=105)
devam eden toplam 258 ortaokul öğrencisi katılmıştır. Nicel araştırma
yöntemlerinden betimsel araştırma modelinin kullanıldığı çalışmada, elde edilen
verilere betimsel ve kestirimsel istatistik uygulanmıştır.



Çalışmadan elde edilen betimsel sonuçlar incelendiğinde ortaokul
öğrencilerinin görsel sanatlar dersine yönelik tutumlarının orta düzeyli olduğu
belirlenmiştir. Okul türlerine göre de hem imam-hatip, hem normal öğretim, hem
de Bilim ve Sanat Merkezi öğrencilerinin görsel sanatlar dersine yönelik
tutumları orta düzeyli olarak belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Aslantaş, S. (2014). Görsel sanatlar dersine yönelik tutum ölçeği geliştirilmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 185-196.
  • Aydın, B. (2015). Examination of the relationship between eighth grade students’ learning styles and attitudes towards mathematics. Journal of Education and Training Studies, 4(2), 124-130. doi:10.11114/jets.v4i2.1162
  • Buyurgan, S., & Buyurgan, U. (2012). Sanat eğitimi ve öğretimi: Eğitimin her kademesine yönelik yöntem ve tekniklerle (3. Baskı b.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Ferahoğlu, N. S., Tepecik, A., & Kalyoncu, R. (2014). İlköğretim okulları 8. sınıflarda Tokat yazma motiflerinin özgün baskı çalışmalarında uygulama etkililiği üzerine bir araştırma. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 182-192.
  • Güneş, A. (2015). Examining Secondary school students’ attitudes towards visual arts course. Journal of Computer and Education Research, 3(5), 166-182. doi:10.18009/jcer.57832
  • Haggarty, L. (2002). Differentiation. L. Haggarty içinde, Aspects of Teaching Secondary Mathematics Perspectives on Practice (s. 191-202). London: Routledge Falmer .
  • Kaplan, A., Öztürk, M., & Ferahoğlu, N. S. (2015). A mixed method of the research: attitudes towards mathematics and visual arts courses by correlation. International Journal of Innovation and Learning, 17(4), 529-539. doi:10.1504/IJIL.2015.069614

Analysis Of Attıtude Of Secondary Grade Students Towards Visual Arts Course According To Various Variables

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 3, 1 - 7, 15.12.2016

Öz

This
study aims to determine the attitude of secondary grade students towards visual
arts class.  Secondary class students
from Science and Arts Center (n=53), religious vocational Secondary School
(n=100) and other schools (n=105) in the east of Turkey have participated in
the study voluntarily in fall semester of 2015-2016 academic year. In the study
in which narrative research model from quantitative research methods was used,
narrative and predictive statistics was applied on data obtained.



When
narrative results obtained from study are analyzed, it was determined that
attaitude of secondary grade students towards visual arts course was at medium
level. According to the type of school it was determined that attitude of both
religious vocational and normal education and Science and Arts Center students
towards visual arts course was at medium level.

Kaynakça

  • Aslantaş, S. (2014). Görsel sanatlar dersine yönelik tutum ölçeği geliştirilmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 185-196.
  • Aydın, B. (2015). Examination of the relationship between eighth grade students’ learning styles and attitudes towards mathematics. Journal of Education and Training Studies, 4(2), 124-130. doi:10.11114/jets.v4i2.1162
  • Buyurgan, S., & Buyurgan, U. (2012). Sanat eğitimi ve öğretimi: Eğitimin her kademesine yönelik yöntem ve tekniklerle (3. Baskı b.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Ferahoğlu, N. S., Tepecik, A., & Kalyoncu, R. (2014). İlköğretim okulları 8. sınıflarda Tokat yazma motiflerinin özgün baskı çalışmalarında uygulama etkililiği üzerine bir araştırma. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 182-192.
  • Güneş, A. (2015). Examining Secondary school students’ attitudes towards visual arts course. Journal of Computer and Education Research, 3(5), 166-182. doi:10.18009/jcer.57832
  • Haggarty, L. (2002). Differentiation. L. Haggarty içinde, Aspects of Teaching Secondary Mathematics Perspectives on Practice (s. 191-202). London: Routledge Falmer .
  • Kaplan, A., Öztürk, M., & Ferahoğlu, N. S. (2015). A mixed method of the research: attitudes towards mathematics and visual arts courses by correlation. International Journal of Innovation and Learning, 17(4), 529-539. doi:10.1504/IJIL.2015.069614
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oğuz Dilmaç Bu kişi benim

Derya Öztürk

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 5 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Dilmaç, O., & Öztürk, D. (2016). Analysis Of Attıtude Of Secondary Grade Students Towards Visual Arts Course According To Various Variables. E-Kafkas Journal of Educational Research, 3(3), 1-7.

19190   23681     19386        19387