Year 2018, Volume 2, Issue 2, Pages 100 - 111 2018-09-30

Kurs Oranı Ve Artık Gaz Kesrinin Otto Çevrimli Bir Motorun Performansına Etkisi

Emre ARABACI [1] , Bayram KILIÇ [2]

41 155

İçten yanmalı motorların tasarım parametrelerinin pratik bir şekilde incelenmesi için sonlu zaman termodinamiği modeli sıklıkla kullanılmaktadır. Yapılan bu çalışmada kurs oranı ve artık gaz kesrinin, tersinmezlikler, ısı kayıpları ve sürtünmenin de hesaba katıldığı bir otto çevrimli motorun performansı üzerindeki etkileri incelenmiştir. Çevrim başlangıç sıcaklığı artık gaz kesrinin bir fonksiyonu olarak tanımlanmıştır. Bu çalışma sonucunda kurs oranının artmasıyla, ve artık gaz kesrinin artmasıyla birlikte motor performansında belirgin bir seviyede düşüş yaşandığı görülmüştür. 

Sonlu zaman termodinamiği, kurs oranı, artık gaz kesri, Otto çevrimi
  • Caton, J. A. (2012). The thermodynamic characteristics of high efficiency, internal-combustion engines. Energy Conversion and Management, 58, 84-93, DOI: 10.1016/j.enconman.2012.01.005.
  • Ebrahimi, R. (2011). Effects of mean piston speed, equivalence ratio and cylinder wall temperature on performance of an Atkinson engine. Mathematical and Computer Modelling, 53(5-6), 1289-1297, DOI: 10.1016/j.mcm.2010.12.015.
  • Ebrahimi, R. (2011). Thermodynamic modeling of performance of a Miller cycle with engine speed and variable specific heat ratio of working fluid. Computers & Mathematics with Applications, 62(5), 2169-2176, DOI: 10.1016/j.camwa.2011.07.002.
  • Ebrahimi, R. (2012). Performance analysis of an irreversible Miller cycle with considerations of relative air–fuel ratio and stroke length. Applied Mathematical Modelling, 36(9), 4073-4079, DOI: 10.1016/j.apm.2011.11.031.
  • Ebrahimi, R. (2013). Thermodynamic Modeling of an Atkinson Cycle with respect to Relative Air-Fuel Ratio, Fuel Mass Flow Rate and Residual Gases. Acta Physica Polonica, A., 124(1), DOI: 10.12693/APhysPolA.124.29.
  • Ebrahimi, R. (2014). Thermodynamic simulation of performance of an irreversible Otto cycle with engine speed and variable specific heat ratio of working fluid. Arabian Journal for Science and Engineering, 39(3), 2091-2096, DOI: 10.1007/s13369-013-0769-9.
  • Ebrahimi, R., & Sherafati, M. (2013). Thermodynamic simulation of performance of a dual cycle with stroke length and volumetric efficiency. Journal of thermal analysis and calorimetry, 111(1), 951-957, DOI: 10.1007/s10973-012-2424-1.
  • Ge, Y., Chen, L., & Qin, X. (2018). Effect of specific heat variations on irreversible Otto cycle performance. International Journal of Heat and Mass Transfer, 122, 403-409, DOI: 10.1016/j.ijheatmasstransfer.2018.01.132.
  • Ge, Y., Chen, L., & Sun, F. (2008). Finite-time thermodynamic modelling and analysis of an irreversible Otto-cycle. Applied Energy, 85(7), 618-624, DOI: 10.1016/j.apenergy.2007.09.008.
  • Ge, Y., Chen, L., & Sun, F. (2009). Finite-time thermodynamic modeling and analysis for an irreversible Dual cycle. Mathematical and Computer Modelling, 50(1-2), 101-108, DOI: 10.1016/j.mcm.2009.04.009.
  • Gonca, G., & Sahin, B. (2016). The influences of the engine design and operating parameters on the performance of a turbocharged and steam injected diesel engine running with the Miller cycle. Applied Mathematical Modelling, 40(5-6), 3764-3782, DOI: 10.1016/j.apm.2015.10.044.
  • Gonca, G., Sahin, B., & Ust, Y. (2013). Performance maps for an air-standard irreversible Dual–Miller cycle (DMC) with late inlet valve closing (LIVC) version. Energy, 54, 285-290, DOI: 10.1016/j.energy.2013.02.004.
  • Gonca, G., Sahin, B., Ust, Y., & Parlak, A. (2015). Comprehensive performance analyses and optimization of the irreversible thermodynamic cycle engines (TCE) under maximum power (MP) and maximum power density (MPD) conditions. Applied Thermal Engineering, 85, 9-20, DOI: 10.1016/j.applthermaleng.2017.07.203.
  • Wu, Z., Chen, L., Ge, Y., & Sun, F. (2018). Thermodynamic optimization for an air-standard irreversible Dual-Miller cycle with linearly variable specific heat ratio of working fluid. International Journal of Heat and Mass Transfer, 124, 46-57, DOI: doi.org/10.1016/j.ijheatmasstransfer.2018.03.049.
Primary Language tr
Subjects Engineering
Journal Section Articles
Authors

Orcid: 0000-0002-6219-7246
Author: Emre ARABACI
Institution: MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
Country: Turkey


Orcid: 0000-0002-8577-1845
Author: Bayram KILIÇ
Institution: MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ

Dates

Publication Date: September 30, 2018

Bibtex @research article { makuubd447745, journal = {Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Dergisi (MAKUUBD)}, issn = {}, eissn = {2602-425X}, address = {Mehmet Akif Ersoy University}, year = {2018}, volume = {2}, pages = {100 - 111}, doi = {10.31200/makuubd.447745}, title = {Kurs Oranı Ve Artık Gaz Kesrinin Otto Çevrimli Bir Motorun Performansına Etkisi}, key = {cite}, author = {ARABACI, Emre and KILIÇ, Bayram} }
APA ARABACI, E , KILIÇ, B . (2018). Kurs Oranı Ve Artık Gaz Kesrinin Otto Çevrimli Bir Motorun Performansına Etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Dergisi (MAKUUBD), 2 (2), 100-111. DOI: 10.31200/makuubd.447745
MLA ARABACI, E , KILIÇ, B . "Kurs Oranı Ve Artık Gaz Kesrinin Otto Çevrimli Bir Motorun Performansına Etkisi". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Dergisi (MAKUUBD) 2 (2018): 100-111 <http://dergipark.org.tr/makuubd/issue/39509/447745>
Chicago ARABACI, E , KILIÇ, B . "Kurs Oranı Ve Artık Gaz Kesrinin Otto Çevrimli Bir Motorun Performansına Etkisi". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Dergisi (MAKUUBD) 2 (2018): 100-111
RIS TY - JOUR T1 - Kurs Oranı Ve Artık Gaz Kesrinin Otto Çevrimli Bir Motorun Performansına Etkisi AU - Emre ARABACI , Bayram KILIÇ Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.31200/makuubd.447745 DO - 10.31200/makuubd.447745 T2 - Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Dergisi (MAKUUBD) JF - Journal JO - JOR SP - 100 EP - 111 VL - 2 IS - 2 SN - -2602-425X M3 - doi: 10.31200/makuubd.447745 UR - https://doi.org/10.31200/makuubd.447745 Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Journal of Applied Sciences of Mehmet Akif Ersoy University Kurs Oranı Ve Artık Gaz Kesrinin Otto Çevrimli Bir Motorun Performansına Etkisi %A Emre ARABACI , Bayram KILIÇ %T Kurs Oranı Ve Artık Gaz Kesrinin Otto Çevrimli Bir Motorun Performansına Etkisi %D 2018 %J Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Dergisi (MAKUUBD) %P -2602-425X %V 2 %N 2 %R doi: 10.31200/makuubd.447745 %U 10.31200/makuubd.447745
ISNAD ARABACI, Emre , KILIÇ, Bayram . "Kurs Oranı Ve Artık Gaz Kesrinin Otto Çevrimli Bir Motorun Performansına Etkisi". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Dergisi (MAKUUBD) 2 / 2 (September 2018): 100-111. https://doi.org/10.31200/makuubd.447745
AMA ARABACI E , KILIÇ B . Kurs Oranı Ve Artık Gaz Kesrinin Otto Çevrimli Bir Motorun Performansına Etkisi. MAKÜUBD. 2018; 2(2): 100-111.
Vancouver ARABACI E , KILIÇ B . Kurs Oranı Ve Artık Gaz Kesrinin Otto Çevrimli Bir Motorun Performansına Etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Dergisi (MAKUUBD). 2018; 2(2): 111-100.