Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AN EMPIRICAL INVESTIGATION INTO THE DETERMINANTS OF VARIOUS SOCIAL NETWORKING SITES USED BY GENERATION Y CONSUMERS

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 47, 85 - 109, 06.02.2017
https://doi.org/10.14783/maruoneri.v12i27581.290490

Öz

Social networking sites (SNSs) often propose new
marketing channels; generation Y (Gen Y) has an impact on marketing channels
today and will continue to do so in the future. Therefore, the authors’ main
purpose in this paper is to detect SNS use patterns and to propose new ones that
Gen Y commonly uses in Turkey; SNSs include Facebook, Foursquare, Instagram, LinkedIn,
and Twitter. To determine SNS use patterns, we adopt a two-step approach that
examines uses and gratifications. First, they conduct in-depth interviews with
75 participants, producing 82 items. Then, they test these items on a sample of
740 Gen Y users. This test categorizes Gen Y’s favored SNSs into 13 types. Four
of these types are remarkable: “discovery and diary,” “career-related,” “firms
and brands,” and “coordination”; these new types are the main original contributions
of this study.

Kaynakça

  • Cochran, W. (1977). Sampling Techniques. USA: John Wiley & Sons.

Y KUŞAĞI TÜKETİCİLER TARAFINDAN KULLANILAN ÇEŞİTLİ SOSYAL AĞ SİTELERİNİN (SAS) BELİRLEYİCİLERİNE YÖNELİK AMPİRİK BİR İNCELEME

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 47, 85 - 109, 06.02.2017
https://doi.org/10.14783/maruoneri.v12i27581.290490

Öz

Sosyal
Ağ Siteleri (SAS) yeni pazarlama kanalları sunmaktadır, Y kuşağı da günümüzde
pazarlama kanallarında etkili olmaktadır ve gelecekte bu etki artacaktır. Bu
yüzden, yazarların bu çalışmadaki temel amacı, Türkiye’de Y kuşağının
genellikle kullandığı; Facebook, Foursquare, LinkedIn ve Twitter’ı kapsayan SAS’lerinin
kullanım biçimlerini belirlemek ve bunlara yenilerini önermektir. SAS kullanım
biçimlerini belirlemek için kullanımlar ve doyumlar yaklaşımında önerilen iki
aşamalı bir yöntem izlenmiştir. Öncelikle 75 katılımcıyla derinlemesine
görüşmeler yapılmış ve 82 ifade üretilmiştir. Sonrasında bu ifadeler 740 Y
nesli kullanıcısından oluşan bir örneklemde incelenmiştir. 13 farklı Y nesli
kullanım ortaya çıkmıştır. Bunlardan dördü dikkat çekicidir ve bu çalışmanın özgün
katkısıdır: “Keşif ve kayıt defteri”, “kariyer bağlantılı”, “firmalar ve
markalar” ve “koordinasyon”. 

Kaynakça

  • Cochran, W. (1977). Sampling Techniques. USA: John Wiley & Sons.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Emine Çobanoğlu

Taşkın Dirsehan

Yayımlanma Tarihi 6 Şubat 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 47

Kaynak Göster

APA Çobanoğlu, E., & Dirsehan, T. (2017). Y KUŞAĞI TÜKETİCİLER TARAFINDAN KULLANILAN ÇEŞİTLİ SOSYAL AĞ SİTELERİNİN (SAS) BELİRLEYİCİLERİNE YÖNELİK AMPİRİK BİR İNCELEME. Öneri Dergisi, 12(47), 85-109. https://doi.org/10.14783/maruoneri.v12i27581.290490

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377