Bu araştırmanın amacı, üniversite giriş sınavlarına hazırlanan lise son sınıf öğrencilerinin sınav kaygıları üzerinde aile faktörünün etkilerini belirlemektir. Araştırma, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında, Adana ve Niğde illerinden seçilen 9 genel lisede öğrenim görmekte olan 256 lise son sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri “Aile Temelli Sınav Kaygısı Ölçeği (ATSKÖ)” yoluyla elde edilmiştir. Öğrencilerin sınav kaygısı düzeylerinde cinsiyet ve okudukları bölüm değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık görülmezken; ailenin aylık gelir düzeyi, anne eğitim düzeyi ve baba eğitim düzeyi değişkenleri açısından anlamlı farklılığın bulunduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, sınavlara hazırlık süreçlerinde, aile-öğrenci ilişkilerinde yaşanan sorunların ve çeşitli aile-tutum ve davranışlarının, öğrencilerin sınav kaygılarını farklı düzeylerde etkilediği belirlenmiş ve bu süreçte öğrencilerde en yüksek düzeyde sınav kaygısı yaratan faktörün, “ailenin geleceğe yönelik beklentileri” olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1 |