Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

VOCATIONAL HIGH SCHOOL STUDENTS’ PERCEPTIONS ON LINEAR AND CONSTANT FUNCTION WITH THEIR GRAPHICAL REPRESENTATION

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 1, 67 - 87, 01.03.2010

Öz

The purpose of the study was to examine students’ perceptions on linear and constant function with their graphical representation. 130 students in grade 10 from an industrial vocational high school participated in the study. Data were collected via a real-life problem and interview. Qualitative methods were used for analyzing the data. The results indicated that students had some basic difficulties about the concept of functions, ordered pairs, linear and constant functions, and their graphical representations. 

MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN DOĞRUSAL VE SABİT FONKSİYON İLE BUNLARIN GRAFİKSEL GÖSTERİMİNE İLİŞKİN ALGILARI

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 1, 67 - 87, 01.03.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı öğrencilerin doğrusal ve sabit fonksiyon kavramı ile bunların grafiksel gösterimi algılarını belirlemektir. Çalışmaya, endüstri meslek lisesi 10.sınıfta öğrenim gören 130 öğrenci katılmıştır. Veriler bir gerçek yaşam durumu problemi ve öğrenci mülakatları aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde nitel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Çalışmanın bulguları meslek lisesi öğrencilerinin fonksiyonun tanım ve değer kümesi, sıralı ikililer, doğrusal ve sabit fonksiyon kavramı ile bunların grafiksel gösterimi konularında bazı temel güçlüklerinin olduğunu göstermektedir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Vesife Hatısaru Ve Bülent Çetinkaya Bu kişi benim

Vesife Hatısaru Bu kişi benim

Bülent Çetinkaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Gönderilme Tarihi 12 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çetinkaya, V. H. V. B., Hatısaru, V., & Çetinkaya, B. (2010). MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN DOĞRUSAL VE SABİT FONKSİYON İLE BUNLARIN GRAFİKSEL GÖSTERİMİNE İLİŞKİN ALGILARI. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 67-87.
AMA Çetinkaya VHVB, Hatısaru V, Çetinkaya B. MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN DOĞRUSAL VE SABİT FONKSİYON İLE BUNLARIN GRAFİKSEL GÖSTERİMİNE İLİŞKİN ALGILARI. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Mart 2010;11(1):67-87.
Chicago Çetinkaya, Vesife Hatısaru Ve Bülent, Vesife Hatısaru, ve Bülent Çetinkaya. “MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN DOĞRUSAL VE SABİT FONKSİYON İLE BUNLARIN GRAFİKSEL GÖSTERİMİNE İLİŞKİN ALGILARI”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11, sy. 1 (Mart 2010): 67-87.
EndNote Çetinkaya VHVB, Hatısaru V, Çetinkaya B (01 Mart 2010) MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN DOĞRUSAL VE SABİT FONKSİYON İLE BUNLARIN GRAFİKSEL GÖSTERİMİNE İLİŞKİN ALGILARI. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11 1 67–87.
IEEE V. H. V. B. Çetinkaya, V. Hatısaru, ve B. Çetinkaya, “MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN DOĞRUSAL VE SABİT FONKSİYON İLE BUNLARIN GRAFİKSEL GÖSTERİMİNE İLİŞKİN ALGILARI”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 11, sy. 1, ss. 67–87, 2010.
ISNAD Çetinkaya, Vesife Hatısaru Ve Bülent vd. “MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN DOĞRUSAL VE SABİT FONKSİYON İLE BUNLARIN GRAFİKSEL GÖSTERİMİNE İLİŞKİN ALGILARI”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11/1 (Mart 2010), 67-87.
JAMA Çetinkaya VHVB, Hatısaru V, Çetinkaya B. MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN DOĞRUSAL VE SABİT FONKSİYON İLE BUNLARIN GRAFİKSEL GÖSTERİMİNE İLİŞKİN ALGILARI. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2010;11:67–87.
MLA Çetinkaya, Vesife Hatısaru Ve Bülent vd. “MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN DOĞRUSAL VE SABİT FONKSİYON İLE BUNLARIN GRAFİKSEL GÖSTERİMİNE İLİŞKİN ALGILARI”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 11, sy. 1, 2010, ss. 67-87.
Vancouver Çetinkaya VHVB, Hatısaru V, Çetinkaya B. MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN DOĞRUSAL VE SABİT FONKSİYON İLE BUNLARIN GRAFİKSEL GÖSTERİMİNE İLİŞKİN ALGILARI. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2010;11(1):67-8.