Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YEREL EKONOMİYE KATKISI: ERDEMLİ ÖRNEĞİ

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 212 - 220, 31.12.2018

Öz

Temel
amacı bilim üretmek, eğitim ve öğretim faaliyetlerini yerine getirmek olan
üniversiteler, sahip oldukları öğrenci potansiyeli ile bulundukları bölgelere
önemli ekonomik katkılar sağlama imkânına sahiptirler. Üniversitelerin
bulundukları bölgelere sağladığı bu ekonomik katkı bölgenin kalkınmasına etki
etmektedir. Bu bağlamda bölgedeki üniversitelerin bölgesel kalkınmaya nasıl ve ne
derece etki ettiğinin tespiti yerel ekonomiler için önemli bir konudur.



Araştırma
sahasını oluşturan Mersin ilinin Erdemli ilçesinin nüfusu TÜİK verilerine göre
2017 yılı itibariyle 137.927 olup, bu ilçede ikisi Mersin Üniversitesi’ne biri Ortadoğu
Teknik Üniversitesi’ne ait olmak üzere toplam 3 adet yükseköğretim kurumu
bulunmaktadır. Çalışma kapsamında Mersin Üniversitesinin Erdemli birimlerinde
okuyan 301 öğrenciye uygulanan anketlerden elde edilen veriler ile öğrencilerin
sosyo-ekonomik özellikleri belirlenmiş, gelir, istihdam ve harcama bakımından
ilçe ekonomisine yaptığı katkısı ve öğrencilerin tüketim yapısı tespit
edilmiştir.

Kaynakça

  • Acaroğlu, H., Kartal, Z. ve Güllü, M. (2017).“Üniversitelerin Bölgesel Ekonomik Kalkınma Üzerindeki Etkisi: Eskişehir’in Sivrihisar İlçesi Üzerine Bir Araştırma” Anadolu International Conference in Economics V, May 11-13, 2017, Eskişehir, Turkey.
  • Akçakanat, T., Çarıkçı, İ. ve Dulupçu, M. A. (2010) “Üniversite Öğrencilerinin Bulundukları İl Merkezine Ekonomik Katkıları ve Harcama Eğilimleri: Isparta 2003–2009 Yılları Örneği” SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı:22, ss.165-178.
  • Altuntaş, C. ve Erilli, N. (2015). “Cumhuriyet Üniversitesi'nin Sivas İli Ekonomisine Katkısı” Siirt Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisadi Yenilik Dergisi, 3 (1), 11-21
  • Çayın, M. ve Özer, H. (2015) “Üniversitelerin İl Ekonomisine Katkısı ve Öğrencilerin Tüketim Yapısı: Muş Alparslan Üniversitesi Örneği” Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt:30, Sayı:2, Yıl:2015, ss. 131-147
  • Dalğar, H., Tunç, H. ve Kaya, M. (2009). “Bölgesel Kalkınmada Yükseköğretim Kurumlarının Rolü ve Bucak Örneği” Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 39–50.
  • Demirel, M. (2014) “Burdur Kent İmajı: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Alan Araştırması” Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt. 6 Sayı. 10, ss. 230-241
  • Görkemli, H. N. (2009) “Selçuk Üniversitesi’nin Konya Kent Ekonomisine Etkileri” Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , S. 22, ss. 169-186
  • Gültekin, N., Çelik, A. ve Nas, Z., (2008), “Üniversitelerin Kuruldukları Kente Katkıları”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(24),264-269.
  • Gümüş, N. ve Ekiz, N. (2017) “Üniversite Öğrencilerinin Tüketim Harcamalarının Şehir Ekonomisine Katkısının Belirlenmesi: Kastamonu İlinde Bir Araştırma” Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 17, Sayı3, ss.99-116
  • http://www.tuik.gov.tr
  • Korkmaz, Ö. (2015) “Üniversite Öğrencilerinin Harcamalarının İl Ekonomisine Katkısı: Bayburt Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Analiz” Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 29, Sayı: 2, ss. 233-250
  • Özer, H., Akan, Y. ve Çalmaşur, G. (2010), “Atatürk Üniversitesi Öğrencilerinin Gelir-Harcama İlişkisi”, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 11(1), 231-249.
  • Selçuk, G. N. (2012). “Atatürk Üniversitesi Öğrencilerinin Harcamalarının Analizi ve Erzurum Ekonomisine Katkısı”. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(3), 317-330.
  • Yaylalı, M., Özer, H. ve Dilek, Ö. (2011), “Selçuk Üniversitesi Seydişehir Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Gelir-Harcama İlişkisi ve Meslek Yüksekokulunun İlçe Ekonomisine Katkısı”, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 7(13), 1-13.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Can Samırkaş 0000-0002-0856-4762

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Samırkaş, M. C. (2018). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YEREL EKONOMİYE KATKISI: ERDEMLİ ÖRNEĞİ. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2), 212-220.
AMA Samırkaş MC. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YEREL EKONOMİYE KATKISI: ERDEMLİ ÖRNEĞİ. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 2018;2(2):212-220.
Chicago Samırkaş, Mustafa Can. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YEREL EKONOMİYE KATKISI: ERDEMLİ ÖRNEĞİ”. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2, sy. 2 (Aralık 2018): 212-20.
EndNote Samırkaş MC (01 Aralık 2018) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YEREL EKONOMİYE KATKISI: ERDEMLİ ÖRNEĞİ. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2 2 212–220.
IEEE M. C. Samırkaş, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YEREL EKONOMİYE KATKISI: ERDEMLİ ÖRNEĞİ”, Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 2, ss. 212–220, 2018.
ISNAD Samırkaş, Mustafa Can. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YEREL EKONOMİYE KATKISI: ERDEMLİ ÖRNEĞİ”. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2/2 (Aralık 2018), 212-220.
JAMA Samırkaş MC. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YEREL EKONOMİYE KATKISI: ERDEMLİ ÖRNEĞİ. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2018;2:212–220.
MLA Samırkaş, Mustafa Can. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YEREL EKONOMİYE KATKISI: ERDEMLİ ÖRNEĞİ”. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 2, 2018, ss. 212-20.
Vancouver Samırkaş MC. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YEREL EKONOMİYE KATKISI: ERDEMLİ ÖRNEĞİ. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2018;2(2):212-20.