Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 1, 102 - 121, 20.04.2019
https://doi.org/10.33403/rigeo.546813

Öz

Kaynakça

  • Afşin, F. N. (1988). Stajyer öğretmenlerin meslekle ilgili sorunları ve çözüm yolları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akınoğlu, O. (2005). Coğrafya eğitiminin etkililiği ve sorunları. Marmara Coğrafya Dergisi, 12, 77-96.
  • Aladağ, C. (2003). Orta öğretimde coğrafya öğretmeni profili ve öğretmen görüşleri ışığında müfredat değerlendirilmesi (Konya ili örneği). Yayınlanmamış Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi. Konya.
  • Artvinli (2010). Coğrafya’da Öğretmen Eğitimi-Hizmet Öncesi-Hizmet İçi Eğitim İhtiyaç Analizi, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Artvinli, E. (2010a). Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretme Stilleri, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 9, Sayı: 33, 387-408.
  • Artvinli, E. (2010b). “Challenges and Drivers in Front of the Geography Curriculum in Turkey”, E-Journal of New World Sciences Academy, Education Sciences, 1C0249, 5, (4), pp. 1966-1983.
  • Aydın, B. (2004). 21. Yüzyılda eğitim ve Türk eğitim sistemi. İstanbul: Dem Yayınları.
  • Aydın, R (2009). Türkiye’de öğretmen sorunları açısından milli eğitim şuralarının değerlendirilmesi (1980-2000). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 42(2), S. 119-237. Ankara.
  • Aydın, R. (2008). Türkiye’de eğitimle ilgili yapılan bilimsel toplantılarda ve millî eğitim şûralarında ele alınan öğretmen sorunları ile Millî Eğitim Bakanlığı'nın politika ve uygulamalarının değerlendirilmesi (1980-2004). Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi. Ankara
  • Baki, A. (2009). Türkiye’de alan öğretmeni yetiştirmede programlarının ve politikalarının değerlendirilmesi, eğitimde yansımalar: IX Türkiye’nin öğretmen yetiştirme çıkmazı ulusal sempozyumu, 12-13 Kasım 2009, Evren Yayıncılık A.Ş., Ankara.
  • Beldağ, A. ve Geçit, Y (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin “coğrafya” kavramına ilişkin algıları: Bir olgubilim araştırması, Doğu Coğrafya Dergisi: 22(37), 99-112.
  • Bloom, B. S. (2012). İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme. MEB Yayınları, İstanbul.
  • Bozpolat, E. (2009). Sınıf öğretmenlerinin eğitim-öğretim sürecinde karşılaştıkları sorunlar, Cumhuriyet Üniversitesi Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sivas.
  • Cansız. M. (2015) Coğrafya öğretmen adaylarının ortaöğretim coğrafya müfredatında yer alan coğrafya konularını öğretmedeki mesleki öz yeterlilik algıları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitisü, İstanbul.
  • Çoban, A. (2010). Türkçe öğretmenliği lisans programlarının değerlendirilmesi, Turkish Studies, 5(3), 958-976, Ankara.
  • Çoban, A. (2011). Sınıf öğretmenliği lisans programının değerlendirilmesi, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 28-45, Diyarbakır.
  • Demir, M. K. & Arı, E (2013). Öğretmen sorunları – Çanakkale ili örneği, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1)107-126. Samsun.
  • Demir, Ö. & Çamlı, Ö. (2011). Öğretmenlik uygulaması dersinde uygulama okullarında karşılaşılan sorunların sınıf ve okulöncesi öğretmenliği öğrenci görüşleri çerçevesinde incelenmesi: Nitel Bir Çalışma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 117- 139.
  • Duman, C. (2006). Ortaöğretim kurumlarında görev yapan coğrafya öğretmenlerinin iş tatmini. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi. İstanbul
  • Duman, T. (1991). Türkiye’de Orta öğretime öğretmen yetiştirme. İstanbul: MEB Yayınları, Bilim ve Kültür Eserleri Dizisi, Araştırma ve İnceleme Dizisi No: 20.
  • Ekinci, A. (2010). İlköğretim okullarda çalışan müdür ve öğretmenlerin mesleki sorunlarına ilişkin görüşleri. İlköğretim Online Dergisi, 9(2), 734-748.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Engin, A. O. (2003). İngilizce öğretmeni yetiştiren örgün ve yaygın öğretim lisans programlarının karşılaştırılması, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Sosyal bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Geçer, A & Özel, R. (2012). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde yaşadıkları sorunlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(3), 1-26.
  • Gökçe, N. (2009 ). Türkiye'de öğretmen yetiştirmede coğrafya eğitimin sorunları ve öneriler, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 9(2) 721-768.
  • Güler. A. (1999). Cumhuriyet dönemi bazı süreli yayınlara yansıyan öğretmen sorunları (1929- 1961). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi.
  • Hamsi, M. (2015). Türkiye ve Hollanda’daki İngilizce öğretmenliği lisans programlarının pedagojik alan bilgisi kazandırma açısından karşılaştırılması, Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karabulut, A. O. (2007). Bilgisayar öğretmenlerinin okulda karşılaştıkları sorunların belirlenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara. Ankara, Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaya, F. & Alim, M. (2015). Coğrafya öğretmenlerinin stres kaynakları. Doğu Coğrafya Dergisi, 20(34), 171-186, Erzurum.
  • Kaya, N. (2012). Türkiye’de coğrafya eğitimi, program, ders kitapları ve öğretmen eğitimi boyutu. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi. Ankara.
  • Kaya, N. (2014). Türkiye'de coğrafya öğretmeni yetiştirme ve istihdamı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(2), 783 - 806.
  • Kayan, İ. (2000). Türkiye üniversitelerinde coğrafya eğitimi. Ege Coğrafya Dergisi, 11, 7-22. Koçman, A. (1999). Cumhuriyet döneminde yükseköğretim kurumlarında coğrafya öğretimi ve sorunları. Ege Coğrafya Dergisi, 10, 1-14.
  • Küçükahmet, L. (2007). 2006-2007 öğretim yılında uygulanmaya başlanan öğretmen yetiştirme lisans programlarının değerlendirilmesi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 203-218, Ankara
  • Maraşlı, Ş. (2007). Türkiye’de eğitimle ilgili süreli yayınlara yansıyan öğretmen sorunları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitisü, Ankara.
  • MEB (1982). On birinci milli eğitim şurası: Milli eğitim hizmetinde öğretmen ve eğitim uzmanları (durum ve sorunlar), Ankara: Milli Eğitim Matbaası.
  • MEB (1982a). Öğretmen sorunları ve eğilimleri araştırması. Ankara: Mesleki ve Teknik Açık Öğretim Okulu Matbaası.
  • MEB (2017). 28 Kasım 2017 tarihli dilekçeye verilen yazılı cevap, Millî Eğitim Bakanlığı Strateji İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Meriç, G. ve Tezcan, R. (2005). Fen bilgisi öğretmeni yetiştirme programlarının örnek ülkeler kapsamında değerlendirilmesi (Türkiye, Japonya, Amerika ve İngiltere Örnekleri), Balıkesir Üniversitesi Fen bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(1), 62-82, Balıkesir.
  • Oflaz, G. & Altaylı, D. (2014). An evaluation about teacher trainıng programs: From the perspective of preservice teachers, The Eurasia Proceedings of Educational & Social Sciences (EPESS), 1, 335-340.
  • Öğülmüş, K. (2014). Alan mezunu ve alan dışı lisans programlarından mezun özel eğitim öğretmenlerinin mesleki yeterliklerinin değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Öztürk, F., Kaya, N, ve Durmaz, E. (2015). Okul öncesi öğretmenlerinin görev sürecinde yaşadıkları eğitimsel sorunlar ve çözüm önerileri. Giresun Üniversitesi Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 67-94. Giresun.
  • Polat, Ü. (2014). Mütarekeden cumhuriyete basında eğitim ve öğretmen sorunları (1918-1923). Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Sarı, M. H. & Altun, Y. (2015). Göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [Hacettepe University Journal of Education], 30(1), 213-226. Ankara.
  • Sert, Z. (2014). Teknoloji ve tasarım dersine atanan öğretmenlerin mezun oldukları lisans programları ile alan yeterlilikleri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi: Güneydoğu Anadolu bölgesi örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Sönmez, V. (1994). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
  • Sünbül,A. M. (2001). Bir meslek olarak öğretmenlik. Öğretmenlik mesleğine giriş (Ed. Demirel, Ö ve Kaya, Z.) Ankara: PEGEMA yayıncılık. 223-254.
  • Şahin, C. (2001) Orta öğretim coğrafya öğretmenlerinin mesleki sorunları hakkında bir araştırma. Marmara Coğrafya Dergisi, 3(2), 59-70.
  • Şahin, C. (2003). Türkiye’de coğrafya öğretimi, sorunları ve çözüm önerileri (2. baskı). Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Taneri, P. O. (2004). A study on novice classroom teacher's problems with regular alternative certificates, ODTÜ Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Tekışık. H. H. (1986). Türkiye’de öğretmenlik mesleği ve sorunları. Çağdaş Eğitim Dergisi, 11(116), 1-9.
  • Tonda, D. (2012). Sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programının değerlendirilmesi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(4), 780-803.
  • Varış, F. (1988). Eğitimde program geliştirme, “teori ve teknikler”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, Ankara.
  • Varış, F. (1999). “Yüzyılın sonunda öğretmen eğitimi sorunları”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1-2), 19-28.
  • Yapıcı, M. & Yapıcı, Ş. (2003). İlköğretim öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Üniversite ve Toplum, Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 3(3).
  • Yıldırım. A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (8.Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım. A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (8.Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım. A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, O. (2016). Sosyal bilgiler ve fen bilgisi eğitimi lisans programlarının çevre eğitimi açısından değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans T ezi, Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırşehir.

Linking the Learning and Teaching Geography: The Gap between School and University in Turkey

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 1, 102 - 121, 20.04.2019
https://doi.org/10.33403/rigeo.546813

Öz
























This research was carried
out in order to determine the level of proficiency in performing the
professions of the geography teachers working in the official secondary
education institutions of the Ministry of National Education (MoNE) in
Turkey. In general, the level of geography education at the University,  it is a matter of debate at what level the
teachers serve in their readiness after they have started to work as
teachers. In this study, the scanning model was adopted and data were
collected with a descriptive approach. This data was obtained and analyzed by
means of data collection tool developed by the researcher and sampling
technique from the leading geography teachers.


According to the results
obtained from the collected data; it has been observed that the geography
teachers did not consider the undergraduate education they received while
carrying out their education activities and they did not have sufficient
level in acquiring some of the fields that have to be given to the students. Undergraduate
geography teacher programs need to be updated on a need-based basis by taking
the opinions of all stakeholders, to be able to apply the geography
curriculum effectively and effectively and to provide the geographic skills
required by the 21st century to students. In addition, some suggestions can
be made to the geography teachers who are currently working in the Ministry
of National Education (MoNE) by developing application-based activities to
meet the professional development needs in the areas they need.


Kaynakça

  • Afşin, F. N. (1988). Stajyer öğretmenlerin meslekle ilgili sorunları ve çözüm yolları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akınoğlu, O. (2005). Coğrafya eğitiminin etkililiği ve sorunları. Marmara Coğrafya Dergisi, 12, 77-96.
  • Aladağ, C. (2003). Orta öğretimde coğrafya öğretmeni profili ve öğretmen görüşleri ışığında müfredat değerlendirilmesi (Konya ili örneği). Yayınlanmamış Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi. Konya.
  • Artvinli (2010). Coğrafya’da Öğretmen Eğitimi-Hizmet Öncesi-Hizmet İçi Eğitim İhtiyaç Analizi, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Artvinli, E. (2010a). Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretme Stilleri, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 9, Sayı: 33, 387-408.
  • Artvinli, E. (2010b). “Challenges and Drivers in Front of the Geography Curriculum in Turkey”, E-Journal of New World Sciences Academy, Education Sciences, 1C0249, 5, (4), pp. 1966-1983.
  • Aydın, B. (2004). 21. Yüzyılda eğitim ve Türk eğitim sistemi. İstanbul: Dem Yayınları.
  • Aydın, R (2009). Türkiye’de öğretmen sorunları açısından milli eğitim şuralarının değerlendirilmesi (1980-2000). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 42(2), S. 119-237. Ankara.
  • Aydın, R. (2008). Türkiye’de eğitimle ilgili yapılan bilimsel toplantılarda ve millî eğitim şûralarında ele alınan öğretmen sorunları ile Millî Eğitim Bakanlığı'nın politika ve uygulamalarının değerlendirilmesi (1980-2004). Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi. Ankara
  • Baki, A. (2009). Türkiye’de alan öğretmeni yetiştirmede programlarının ve politikalarının değerlendirilmesi, eğitimde yansımalar: IX Türkiye’nin öğretmen yetiştirme çıkmazı ulusal sempozyumu, 12-13 Kasım 2009, Evren Yayıncılık A.Ş., Ankara.
  • Beldağ, A. ve Geçit, Y (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin “coğrafya” kavramına ilişkin algıları: Bir olgubilim araştırması, Doğu Coğrafya Dergisi: 22(37), 99-112.
  • Bloom, B. S. (2012). İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme. MEB Yayınları, İstanbul.
  • Bozpolat, E. (2009). Sınıf öğretmenlerinin eğitim-öğretim sürecinde karşılaştıkları sorunlar, Cumhuriyet Üniversitesi Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sivas.
  • Cansız. M. (2015) Coğrafya öğretmen adaylarının ortaöğretim coğrafya müfredatında yer alan coğrafya konularını öğretmedeki mesleki öz yeterlilik algıları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitisü, İstanbul.
  • Çoban, A. (2010). Türkçe öğretmenliği lisans programlarının değerlendirilmesi, Turkish Studies, 5(3), 958-976, Ankara.
  • Çoban, A. (2011). Sınıf öğretmenliği lisans programının değerlendirilmesi, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 28-45, Diyarbakır.
  • Demir, M. K. & Arı, E (2013). Öğretmen sorunları – Çanakkale ili örneği, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1)107-126. Samsun.
  • Demir, Ö. & Çamlı, Ö. (2011). Öğretmenlik uygulaması dersinde uygulama okullarında karşılaşılan sorunların sınıf ve okulöncesi öğretmenliği öğrenci görüşleri çerçevesinde incelenmesi: Nitel Bir Çalışma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 117- 139.
  • Duman, C. (2006). Ortaöğretim kurumlarında görev yapan coğrafya öğretmenlerinin iş tatmini. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi. İstanbul
  • Duman, T. (1991). Türkiye’de Orta öğretime öğretmen yetiştirme. İstanbul: MEB Yayınları, Bilim ve Kültür Eserleri Dizisi, Araştırma ve İnceleme Dizisi No: 20.
  • Ekinci, A. (2010). İlköğretim okullarda çalışan müdür ve öğretmenlerin mesleki sorunlarına ilişkin görüşleri. İlköğretim Online Dergisi, 9(2), 734-748.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Engin, A. O. (2003). İngilizce öğretmeni yetiştiren örgün ve yaygın öğretim lisans programlarının karşılaştırılması, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Sosyal bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Geçer, A & Özel, R. (2012). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde yaşadıkları sorunlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(3), 1-26.
  • Gökçe, N. (2009 ). Türkiye'de öğretmen yetiştirmede coğrafya eğitimin sorunları ve öneriler, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 9(2) 721-768.
  • Güler. A. (1999). Cumhuriyet dönemi bazı süreli yayınlara yansıyan öğretmen sorunları (1929- 1961). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi.
  • Hamsi, M. (2015). Türkiye ve Hollanda’daki İngilizce öğretmenliği lisans programlarının pedagojik alan bilgisi kazandırma açısından karşılaştırılması, Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karabulut, A. O. (2007). Bilgisayar öğretmenlerinin okulda karşılaştıkları sorunların belirlenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara. Ankara, Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaya, F. & Alim, M. (2015). Coğrafya öğretmenlerinin stres kaynakları. Doğu Coğrafya Dergisi, 20(34), 171-186, Erzurum.
  • Kaya, N. (2012). Türkiye’de coğrafya eğitimi, program, ders kitapları ve öğretmen eğitimi boyutu. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi. Ankara.
  • Kaya, N. (2014). Türkiye'de coğrafya öğretmeni yetiştirme ve istihdamı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(2), 783 - 806.
  • Kayan, İ. (2000). Türkiye üniversitelerinde coğrafya eğitimi. Ege Coğrafya Dergisi, 11, 7-22. Koçman, A. (1999). Cumhuriyet döneminde yükseköğretim kurumlarında coğrafya öğretimi ve sorunları. Ege Coğrafya Dergisi, 10, 1-14.
  • Küçükahmet, L. (2007). 2006-2007 öğretim yılında uygulanmaya başlanan öğretmen yetiştirme lisans programlarının değerlendirilmesi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 203-218, Ankara
  • Maraşlı, Ş. (2007). Türkiye’de eğitimle ilgili süreli yayınlara yansıyan öğretmen sorunları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitisü, Ankara.
  • MEB (1982). On birinci milli eğitim şurası: Milli eğitim hizmetinde öğretmen ve eğitim uzmanları (durum ve sorunlar), Ankara: Milli Eğitim Matbaası.
  • MEB (1982a). Öğretmen sorunları ve eğilimleri araştırması. Ankara: Mesleki ve Teknik Açık Öğretim Okulu Matbaası.
  • MEB (2017). 28 Kasım 2017 tarihli dilekçeye verilen yazılı cevap, Millî Eğitim Bakanlığı Strateji İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Meriç, G. ve Tezcan, R. (2005). Fen bilgisi öğretmeni yetiştirme programlarının örnek ülkeler kapsamında değerlendirilmesi (Türkiye, Japonya, Amerika ve İngiltere Örnekleri), Balıkesir Üniversitesi Fen bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(1), 62-82, Balıkesir.
  • Oflaz, G. & Altaylı, D. (2014). An evaluation about teacher trainıng programs: From the perspective of preservice teachers, The Eurasia Proceedings of Educational & Social Sciences (EPESS), 1, 335-340.
  • Öğülmüş, K. (2014). Alan mezunu ve alan dışı lisans programlarından mezun özel eğitim öğretmenlerinin mesleki yeterliklerinin değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Öztürk, F., Kaya, N, ve Durmaz, E. (2015). Okul öncesi öğretmenlerinin görev sürecinde yaşadıkları eğitimsel sorunlar ve çözüm önerileri. Giresun Üniversitesi Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 67-94. Giresun.
  • Polat, Ü. (2014). Mütarekeden cumhuriyete basında eğitim ve öğretmen sorunları (1918-1923). Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Sarı, M. H. & Altun, Y. (2015). Göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [Hacettepe University Journal of Education], 30(1), 213-226. Ankara.
  • Sert, Z. (2014). Teknoloji ve tasarım dersine atanan öğretmenlerin mezun oldukları lisans programları ile alan yeterlilikleri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi: Güneydoğu Anadolu bölgesi örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Sönmez, V. (1994). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
  • Sünbül,A. M. (2001). Bir meslek olarak öğretmenlik. Öğretmenlik mesleğine giriş (Ed. Demirel, Ö ve Kaya, Z.) Ankara: PEGEMA yayıncılık. 223-254.
  • Şahin, C. (2001) Orta öğretim coğrafya öğretmenlerinin mesleki sorunları hakkında bir araştırma. Marmara Coğrafya Dergisi, 3(2), 59-70.
  • Şahin, C. (2003). Türkiye’de coğrafya öğretimi, sorunları ve çözüm önerileri (2. baskı). Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Taneri, P. O. (2004). A study on novice classroom teacher's problems with regular alternative certificates, ODTÜ Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Tekışık. H. H. (1986). Türkiye’de öğretmenlik mesleği ve sorunları. Çağdaş Eğitim Dergisi, 11(116), 1-9.
  • Tonda, D. (2012). Sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programının değerlendirilmesi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(4), 780-803.
  • Varış, F. (1988). Eğitimde program geliştirme, “teori ve teknikler”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, Ankara.
  • Varış, F. (1999). “Yüzyılın sonunda öğretmen eğitimi sorunları”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1-2), 19-28.
  • Yapıcı, M. & Yapıcı, Ş. (2003). İlköğretim öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Üniversite ve Toplum, Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 3(3).
  • Yıldırım. A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (8.Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım. A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (8.Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım. A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, O. (2016). Sosyal bilgiler ve fen bilgisi eğitimi lisans programlarının çevre eğitimi açısından değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans T ezi, Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırşehir.
Toplam 59 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Niyazi Kaya / Research Article

Yayımlanma Tarihi 20 Nisan 2019
Gönderilme Tarihi 27 Aralık 2019
Kabul Tarihi 20 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kaya / Research Article, N. (2019). Linking the Learning and Teaching Geography: The Gap between School and University in Turkey. Review of International Geographical Education Online, 9(1), 102-121. https://doi.org/10.33403/rigeo.546813
AMA Kaya / Research Article N. Linking the Learning and Teaching Geography: The Gap between School and University in Turkey. Review of International Geographical Education Online. Nisan 2019;9(1):102-121. doi:10.33403/rigeo.546813
Chicago Kaya / Research Article, Niyazi. “Linking the Learning and Teaching Geography: The Gap Between School and University in Turkey”. Review of International Geographical Education Online 9, sy. 1 (Nisan 2019): 102-21. https://doi.org/10.33403/rigeo.546813.
EndNote Kaya / Research Article N (01 Nisan 2019) Linking the Learning and Teaching Geography: The Gap between School and University in Turkey. Review of International Geographical Education Online 9 1 102–121.
IEEE N. Kaya / Research Article, “Linking the Learning and Teaching Geography: The Gap between School and University in Turkey”, Review of International Geographical Education Online, c. 9, sy. 1, ss. 102–121, 2019, doi: 10.33403/rigeo.546813.
ISNAD Kaya / Research Article, Niyazi. “Linking the Learning and Teaching Geography: The Gap Between School and University in Turkey”. Review of International Geographical Education Online 9/1 (Nisan 2019), 102-121. https://doi.org/10.33403/rigeo.546813.
JAMA Kaya / Research Article N. Linking the Learning and Teaching Geography: The Gap between School and University in Turkey. Review of International Geographical Education Online. 2019;9:102–121.
MLA Kaya / Research Article, Niyazi. “Linking the Learning and Teaching Geography: The Gap Between School and University in Turkey”. Review of International Geographical Education Online, c. 9, sy. 1, 2019, ss. 102-21, doi:10.33403/rigeo.546813.
Vancouver Kaya / Research Article N. Linking the Learning and Teaching Geography: The Gap between School and University in Turkey. Review of International Geographical Education Online. 2019;9(1):102-21.