Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TURİZM ÖĞRENCİLERİNİN SPORTİF REKREATİF FAALİYET KATILIM VE WELLNESS ALGILAMALARININ DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 2, 177 - 191, 30.08.2019

Öz

Toplumların
geleceğini belirleyecek olan gençlerin sportif rekreatif faaliyet
katılımlarının desteklenmesi zararlı davranış gelişimlerini engelleyecek, okul
ve aile yaşamlarında iyilik hallerini olumlu yönde etkileyecektir. Bu
çalışmanın amacı, turizm öğrencilerinin sportif rekreatif faaliyet katılım ve
wellness algılamaları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu amaç için 394 öğrenciye
anket uygulanmıştır. Veri toplamak için
Wellness
(Esenlik)  (Perceved Wellness Scale)
ölçeği kullanılmıştır. Veri analizinde tanımlayıcı istatistiklerin yanı sıra t
test ve ANOVA kullanılmıştır. Veri analizi sonucunda, öğrencilerin genel
wellness algılamalarının orta düzeyde olduğu, demografik özellikleri ile
wellness algılamaları arasında herhangi bir faklılığın olmadığı tespit
edilmiştir.

Kaynakça

  • Ablin, J. N., Häuser, W. & Buskila, D. (2013). Spa Treatment (Balneotherapy) for Fibromyalgia—A Qualitative-Narrative Review and a Historical Perspective.Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine. Adams, T., Bezner, J.& Steinhardt, M. (1997).The Conceptualization and Measurement of Perceived Wellness: Integrating Balance Across and Within Dimensions. American Journal of Health Promotion, 11, 3, 208-218.Balcı, V. ve İlhan, A. (2006). Türkiye’deki Üniversite Öğrencilerinin Rekreatif Etkinliklere Katılım Düzeylerinin Belirlenmesi. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 6 (1),11-18.Brockliss, L.W. (1990). The development of the Spa in Seventeenth-Century France. Medical History Supplement,10,23-47.Carpenter, C. & Harper, N. J. (2016). Health and Wellbeing Benefits of Activities in the Outdoors. In B. Humberstone, H. Prince & K. A. Henderson (Eds). International Handbook of Outdoor Studies,London, UK: Routledge.Coley, N.G.(1990).Physicians, Chemists and The Analysis of Mineral Waters: “The Most Difficult Part Of Chemistry”. Medical History Supplement, 10, 56–66.Doğan, T. (2006).Üniversite Öğrencilerinin İyilik Halinin “Maneviyat” ve “Serbest Zaman” Boyutlarının İncelenmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 3(26). Ertüzün, E. (2016). Rekreasyon Bilimi, Ed.Suat Karaküçük. Gazi Kitabevi, Ankara.Fritze, J.G, Blashki, G.A, Burke, S. & Wiseman, J.(2008) Hope, Despair and Transformation: Climate Change and The Promotion of Mental Health and Wellbeing. International Journal of Mental Health Systems.Foster, L. T. C. & Keller, P. (2007). Defining Wellness and Its Determinants. Western Geographical Press.Canada.Granello, P. F. (2001). A Comparison of Wellness and Social Support Networks in Different Age Groups. Adultspan Journal, 3(1), 12-22.Jackson, R. (1990). Waters and SPAS in The Classical World. Medical History. Supplement, 10, 1-13.Katsambas, A. & Antoniou, C. (1996). Mineral Water and SPAS in Greece. Clinics in Dermatology, 14(6), 615–618.Keyes, C.L.M., Shmotkin, D. & Ryff, C. D. (2002). Optimizing Well-Being: The Empirical Encounter of Two Traditions. Journal of Personality and Social Psychology, 82, 1007-1022.Kılıç, M. ve Şener G.(2013).Üniversite Öğrencilerinin Rekreasyon Etkinliklerine Katılımlarındaki Sosyolojik Etkenler ve Yapısal Kısıtlamalar. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3 (3), 220-227.Kleiber, D. A., & Kirshnit, C. E. (1991). Sports İnvolvement and Identity Formation. In L. Diamant (Ed.), Mind-body maturity: Psychological approaches to sports, exercise, and fitness (193-211). Washington, DC, USA: Hemisphere.Koçyiğit, M. ve Yıldız, M. (2014). Yerel Yönetimlerde Rekreasyon Uygulamaları: Konya Örneği. International Journal Of Science Culture and Sport, 2.Korkut-Owen, F. ve Owen, D. W.(2012).İyilik Hali Yıldızı Modeli, Uygulanması ve Değerlendirilmesi. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 3(9), 24-33. Kurtdaş, M. Ç. (2016). Sağlıklı Yaşam! Sloganı Etrafında Şekillenen Yeni Tüketim Biçimleri. Sosyolojik Düşün, 1(1), 1-10.Matz, H., Orıon, E. & Wolf R.(2003). Balneotherapy in Dermatology. Dermatologic Therapy, 16,132-140. Memnun, S. (2006). Algılanan esenlik ölçeği (perceived wellness scale) geçerlilik ve güvenilirlik çalışması ve beden eğitimi öğretmenlerinin esenlik algıları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, T.C. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitim Ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı Spor Eğitimi Bilim Dalı, İstanbul.Myers, J. E., Luecht, R. M., & Sweeney, T. J. (2004). The Factor Structure of Wellness: Reexamining Theoretical and Empirical Models Underlying The Wellness Evaluation of Lifestyle (WEL) and The Five-Factor Wel. Measurement and Evaluation in Counseling and Development, 36, 194–208.Murphy, N.A.& Carbone, P. S. (2008). Promoting the Participation of Children With Disabilities in Sports, Recreation, and Physical Activitie. Pediatrics, 121( 5).Osberg, L.& Sharpe, A. (2002). An Index Of Economıc Well-Being For Selected OECD Countrıes. Review of Income and Wealth, 48(3).Özçelik, S. ve Akyol M. (2008). Psoriasis-Klimaterapi. Türkderm-Deri Hastalıkları ve Frengi Arşivi Dergisi, 42 (2), 51-55.Puczkó, L.& Bachvarov, M. (2006) Spa, Bath, Thermae: What's Behind the Labels?, Tourism Recreation Research, 31(1), 83-91.Rančić, M., Popov-Raljić, J. & Pavić, L. (2013). SPA-Wellness Center as Part of the Hotel Facility, Turızam, 17(2), 45-59. Roscoe, L. J. (2009). Wellness: A Review Of Theory And Measurement For Counselor. Journal of Counseling and Development. 87, 216-226.Routh, H.B., Bhowmik, K.R., Parish, L.C.& Witkowski, J.A.(1996). Balneology, Mineral Water, and SPAS in Historical Perspective. Clinics in Dermatology, 14,551-554.Şahin, İ. ve Kocabulut, Ö. (2014). Sportif Rekreasyon Aktivitelerine Düzenli Katılımı Engelleyen Faktörlerin İncelenmesi: Akdeniz Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Journal Of Recreation and Tourism Research,1 (2).Tekin, G., Amman, M. T. ve Tekin, A. (2009). Serbest Zamanlarda Yapılan Fiziksel Egzersizin Üniversite Öğrencilerinin Depresyon ve Atılganlık Düzeylerine Etkisi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6(2). Trainor, S., Delfabbro, P., Anderson, S.& Winefield, A. H. (2012). Leisure Activities and Adolescent Psychological Well-Being. Journal of Adolescence, 35( 2) April.Tubergen, A. V. & Linden, S. V. der (2002). A Brief History of SPA Therapy.Annals of the Rheumatic Diseases, 61(3), 273-275.Voruganti, L. N.P., Whatham, J., Bard, E., Parker, G., Babbey, C., Ryan, J., Lee, S.& MacCrimmon, D. J. (2006). Going Beyond: An Adventure- and Recreation-Based Group Intervention Promotes Well-Being and Weight Loss in Schizophrenia. The Canadian Journal of Psychiatry, 51(9).Zengin, E.Ç. (2018). Kent ve Kentlileşme Sarmalında Türkiye. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(1). Zorba, E. ve Gönülateş, S. (2016). Herkes İçin Spor, Sağlıklı Yaşam ve Wellness. Rekreasyon Bilimi Kitabı, Ed.Suat Karaküçük, Gazi Kitabevi, Ankara, 95-126.Yurcu G. & Akinci Z. (2016). Effects of Tourism Students' Optimist-Pessimist Features on Their Leisure Satisfactions and Interpersonal Relations. 2nd International Conference on Lifelong Education and Leadership (ICLEL), 21-23 Temmuz 2017, Liepaja, Letonya, 548-558.Yurcu G.(2019). KOBİ Çalışanlarının Rekreasyon Alışkanlıkları ve Psikolojik İyi Olma Durumları Üzerine Bir Araştırma. Journal of Recreation and Tourism Research, 6, 25-38.http://www.nationalwellness.org [Erişim Tarihi: 03.05.2018].https://www.samhsa.gov/wellness-initiative/eight-dimensions-wellness [Erişim Tarihi:21.05. 2019].http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1084, Sağlık Harcamaları İstatistikleri [Erişim Tarihi: 15. 04. 2019].
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülseren Yurcu 0000-0002-6735-0430

Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yurcu, G. (2019). TURİZM ÖĞRENCİLERİNİN SPORTİF REKREATİF FAALİYET KATILIM VE WELLNESS ALGILAMALARININ DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(2), 177-191.
AMA Yurcu G. TURİZM ÖĞRENCİLERİNİN SPORTİF REKREATİF FAALİYET KATILIM VE WELLNESS ALGILAMALARININ DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. saktad. Ağustos 2019;2(2):177-191.
Chicago Yurcu, Gülseren. “TURİZM ÖĞRENCİLERİNİN SPORTİF REKREATİF FAALİYET KATILIM VE WELLNESS ALGILAMALARININ DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi 2, sy. 2 (Ağustos 2019): 177-91.
EndNote Yurcu G (01 Ağustos 2019) TURİZM ÖĞRENCİLERİNİN SPORTİF REKREATİF FAALİYET KATILIM VE WELLNESS ALGILAMALARININ DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi 2 2 177–191.
IEEE G. Yurcu, “TURİZM ÖĞRENCİLERİNİN SPORTİF REKREATİF FAALİYET KATILIM VE WELLNESS ALGILAMALARININ DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”, saktad, c. 2, sy. 2, ss. 177–191, 2019.
ISNAD Yurcu, Gülseren. “TURİZM ÖĞRENCİLERİNİN SPORTİF REKREATİF FAALİYET KATILIM VE WELLNESS ALGILAMALARININ DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi 2/2 (Ağustos 2019), 177-191.
JAMA Yurcu G. TURİZM ÖĞRENCİLERİNİN SPORTİF REKREATİF FAALİYET KATILIM VE WELLNESS ALGILAMALARININ DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. saktad. 2019;2:177–191.
MLA Yurcu, Gülseren. “TURİZM ÖĞRENCİLERİNİN SPORTİF REKREATİF FAALİYET KATILIM VE WELLNESS ALGILAMALARININ DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 2, sy. 2, 2019, ss. 177-91.
Vancouver Yurcu G. TURİZM ÖĞRENCİLERİNİN SPORTİF REKREATİF FAALİYET KATILIM VE WELLNESS ALGILAMALARININ DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. saktad. 2019;2(2):177-91.