Bu
araştırmanın amacı öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik
tutumlarını öğretmenlik mesleğini seçme nedenleri ile cinsiyet, yaş, bölüm ve
sınıf düzeyi değişkenleri açısından incelemektir. Araştırma, ilişkisel tarama
modelinde gerçekleştirilmiştir. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde
öğrenim görmekte olan 222 öğretmen adayı, çalışmada katılımcı olarak yer
almıştır. Veriler kişisel bilgi formu ve Öğretmenlik Mesleği Tutum Ölçeği ile
toplanmıştır. Katılımcıların öğretmenlik mesleğini tercih nedenlerini elde
etmek için açık uçlu bir soru kullanılmıştır. Veriler, cinsiyet ve öğretmenlik
mesleğini tercih nedenleri açısından t-testi ile; yaş ve sınıf düzeyi
değişkenleri açısından ise varyans analizi ile çözümlenmiştir. Analizler sonucu
öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının cinsiyet ve
öğretmenlik mesleğini tercih nedenleri açısından anlamlı farklılık gösterdiği,
ancak yaş ve öğrenim görülen sınıf değişkeni açısından ise herhangi farklılık
sergilemediği belirlenmiştir. Bu bağlamda kadın katılımcıların ve öğretmenlik
mesleğini içsel nedenlerle tercih eden katılımcıların öğretmenlik mesleğine
yönelik tutumları diğer katılımcılarla karşılaştırıldığında anlamlı bir şekilde
daha yüksektir.
Tutum Öğretmenlik mesleği Öğretmen adayı İçsel nedenler Dışsal nedenler
This study aimed at investigating the pre-service teachers’ attitudes towards the teaching profession in terms of their motives and demographics. This study was designed as a relational screening model. The participants were composed of 222 pre-service teachers studying at Gaziosmanpasa University. The data were collected using personal information form and the profession of teaching attitude scale. In order to determine whether the attitude scores differ in terms of gender and their motives, independent-samples t-test was conducted. As for the grade and age variables, One-Way ANOVA and Pearson correlation analysis were run. The analyses concluded that participants’ attitudes towards teaching profession didn’t differ in terms of their grade. However, significant differences were determined in terms of gender and motives. Within this context, female participants and participants choosing teaching profession with internal motives had significantly higher attitudes towards teaching profession when compared to other participants.
Attitude Teaching profession Pre-service teacher Internal motives External motives
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 11 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 1 |