Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Teachers’ Opinion on Music and Instrument Training in the Central Municipalities of Bursa

Yıl 2019, Cilt: 20 Sayı: 37, 623 - 658, 31.07.2019
https://doi.org/10.21550/sosbilder.552988

Öz

This research is carried out to define the conditions of the
practices of music and ınstrument education given by the Bursa Metropolitan
Municipality and Central Districts and making suggestions to define the
problems and improvements. At this research, the applications of today and past
music and ınstrument education are briefly introduced. The instructors are
asked about the state of and actions to be taken. Then to determine the music
and instrument education carried out by the Bursa Metropolitan Municipality and
three Central Districts, the findings of these interviews and interpreted.
According to the findings of this research it is understood that; the aims of
the music and instrument education at these instrututiens are not defined,
content is designed personality by the instructors. And the practices are not
organized to carry out the arms of education and some suggestions are given to
make the education more fruitful.

Kaynakça

  • Bursa Büyükşehir Belediyesi Kültür ve Sanat Daire Başkanlığı Orkestra Şube Müdürlüğü - Hakkımızda, http://orkestra.bursa.bel.tr/hakkimizda (Erişim Tarihi: 05.03.2019)
  • BUSMEK - Tarihçe, http:/busmek.bursa.bel.tr/kurumsal/tarihçesi (Erişim Tarihi: 28.03.2019)
  • Coşkun, Murat (2019). Bursa Büyükşehir Belediyesi ve Merkez İlçe Belediyeleri Bünyesinde Gerçekleştirilen Müzik ve Çalgı Eğitiminin Etkinliği. Yüksek Lisans Tezi. Bursa: Bursa Uludağ Üniversitesi.
  • Gazimihal, Mahmut R. (1943). Bursa’da Musıkî. Bursa: Halkevi Yayınları.
  • Göğüş, İsmail M. (1985). Toplu Ses Eğitimi Programlarının Değerlendirilmesi - Müzik Eğitimi Bölümlerinde Bir İnceleme. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • OSMEK (Osmangazi Belediyesi Meslek Edindirme Kursları), http://osmek.osmangazi.bel.tr/ (Erişim Tarihi: 28.03.2019)
  • Tezcan, Mahmut (2011). Sanat Sosyolojisi - Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • TDK (Türk Dil Kurumu), http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=comgts&arama=gts&guid=TDK. GTS. (Erişim Tarihi: 06.04.2019)
  • Uçan, Ali (1994). Müzik Eğitimi: Temel Kavramlar- İlkeler- Yaklaşımlar. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • YIL-MEK (Yıldırım Belediyesi Meslek Edindirme Kursları), https://www.yildirim.bel.tr// (Erişim Tarihi: 28.03.2019)

BURSA MERKEZ BELEDİYELERİ BÜNYESİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN MÜZİK VE ÇALGI EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2019, Cilt: 20 Sayı: 37, 623 - 658, 31.07.2019
https://doi.org/10.21550/sosbilder.552988

Öz

Bu
araştırma; Bursa Büyükşehir Belediyesi ve merkez ilçe belediyeleri bünyesinde
müzik ve çalgı eğitimi faaliyetlerinin uygulamadaki durumunu tespit ederek
belirlenen problemlere ve iyileştirilmesine yönelik öneriler getirmek amacıyla
yapılmıştır. Çalışmada önce Bursa merkez belediyelerinde yapılan müzik ve çalgı
eğitimi faaliyetlerinin geçmişi ve günümüze ait uygulamaları kısaca
tanıtılmıştır. Daha sonra Bursa Büyükşehir Belediyesi ve üç merkez ilçe
belediye
si bünyesinde gerçekleştirilen müzik ve çalgı
eğitiminin etkinliğini tespit etmeye yönelik olarak
görevli
öğretmenlerden mevcut durumun ve olması gereken durumun tespitine yönelik
görüşleri alınarak ortaya çıkan bulgular yorumlanmıştır.
Elde edilen bulgular
sonucunda söz konusu kurumlarda gerçekleştirilen müzik ve çalgı eğitiminde
amaçların belirlenmediği, içeriğin öğretmenler tarafından bireysel olarak
oluşturulduğu, uygulamaların eğitimin amacını gerçekleştirecek şekilde
düzenlenmediği anlaşılmış, verilen eğitimin daha verimli hale getirilebilmesi
için önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Bursa Büyükşehir Belediyesi Kültür ve Sanat Daire Başkanlığı Orkestra Şube Müdürlüğü - Hakkımızda, http://orkestra.bursa.bel.tr/hakkimizda (Erişim Tarihi: 05.03.2019)
  • BUSMEK - Tarihçe, http:/busmek.bursa.bel.tr/kurumsal/tarihçesi (Erişim Tarihi: 28.03.2019)
  • Coşkun, Murat (2019). Bursa Büyükşehir Belediyesi ve Merkez İlçe Belediyeleri Bünyesinde Gerçekleştirilen Müzik ve Çalgı Eğitiminin Etkinliği. Yüksek Lisans Tezi. Bursa: Bursa Uludağ Üniversitesi.
  • Gazimihal, Mahmut R. (1943). Bursa’da Musıkî. Bursa: Halkevi Yayınları.
  • Göğüş, İsmail M. (1985). Toplu Ses Eğitimi Programlarının Değerlendirilmesi - Müzik Eğitimi Bölümlerinde Bir İnceleme. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • OSMEK (Osmangazi Belediyesi Meslek Edindirme Kursları), http://osmek.osmangazi.bel.tr/ (Erişim Tarihi: 28.03.2019)
  • Tezcan, Mahmut (2011). Sanat Sosyolojisi - Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • TDK (Türk Dil Kurumu), http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=comgts&arama=gts&guid=TDK. GTS. (Erişim Tarihi: 06.04.2019)
  • Uçan, Ali (1994). Müzik Eğitimi: Temel Kavramlar- İlkeler- Yaklaşımlar. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • YIL-MEK (Yıldırım Belediyesi Meslek Edindirme Kursları), https://www.yildirim.bel.tr// (Erişim Tarihi: 28.03.2019)
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Coşkun 0000-0003-0504-3643

İsmail M. Göğüş 0000-0001-9076-807X

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 20 Sayı: 37

Kaynak Göster

APA Coşkun, M., & Göğüş, İ. M. (2019). BURSA MERKEZ BELEDİYELERİ BÜNYESİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN MÜZİK VE ÇALGI EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(37), 623-658. https://doi.org/10.21550/sosbilder.552988