Bu çalışmanın amacı Z kuşağının sosyal medya kavramına
yönelik algılarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda metafor analizine
başvurulmuş, turizm fakültesinde lisans eğitimi alan 99 öğrenciden elde edilen
veriler incelenmiştir. Analiz sonucunda 53 geçerli metafor tespit edilmiş, bu
metaforlardan 19’unun olumlu, 34’ünün olumsuz anlam içerdiği tespit edilmiştir.
Olumlu metaforlar arasında en çok kullanılan ifadeler “dünya”, “hayat”, “bağ”
gibi kelimeler iken, olumsuz metaforlar arasında en çok kullanılan ifadelerin
“kuyu”, bulaşıcı hastalık”, “girdap” gibi kelimelerin olduğu tespit edilmiştir.
Çalışmanın sonuçları hem teorik hem de pratik açıdan değerlendirilmiştir.
Sosyal Medya Metafor Analizi İşletme Sosyal Medya Pazarlaması Turizm Öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 14 |