Dramatik
yazarlık eğitimi, lisans düzeyinde yirminci yüzyılın başında verilmeye
başlanmıştır. İlk olarak 1905’te Harvard Üniversitesi’nde, daha sonra 1925’te
Yale Üniversitesi’nde dersler açılmış ve eğitim planlanmış, zamanla farklı
ülkelerde lisans ve yüksek lisans düzeylerinde dramatik yazarlık bağlamında
eğitimler verilmiştir. Türkiye’de dramatik yazarlık eğitimi ile ilgili ilk
çalışmalar 1964’te Ankara Üniversitesi Tiyatro Kürsüsü’nde başlamıştır. Bugün
yedi üniversitede aktif olarak sürdürülmekte, ayrıca henüz öğrenci kabul
edemeyen dört üniversitede de dramatik yazarlık eğitimi planlanmıştır. Bu
araştırmanın amacı, Türkiye’de aktif olarak sürdürülen lisans düzeyindeki
dramatik yazarlık eğitimi programlarının karşılaştırılmalı olarak
incelenmesidir. Araştırmanın kapsamı Türkiye’de aktif olarak ilgili eğitimi
sürdüren programlarla, bu programların 2018-2019 sömestri ile sınırlandırılmış,
lisans düzeyi dışındaki çeşitli sertifika programları, yaratıcı yazarlık atölye
ya da kursları kapsam dışında bırakılmıştır. Araştırma modeli, profil çıkarma
çalışması olarak ifade edilebilir. Dramatik yazarlık programları bir nitel
araştırma yöntemi olan doküman inceleme ile ele alınmış, kontenjan, giriş ve
mezuniyet koşulları, zorunlu ve seçmeli dersleri ile içerikleri, ders kredileri
bağlamında karşılaştırmalı olarak incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 18 Temmuz 2019 |
Kabul Tarihi | 19 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 24 |