Amaç: Bu araştırma, öğrencilerin klinik uygulama öncesi yapılan interaktif vaka tartışmalarına ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı tipteki araştırmanın örneklemini 234 hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formu ile Haziran 2019’da toplanmıştır. Araştırma için kurum izni, etik onay ve öğrencilerden yazılı onam alınmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemler kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmada öğrencilerin %92.7’si ders kapsamında klinik uygulama öncesi yapılan interaktif vaka tartışmalarının yararlı olduğunu belirtmiştir. Öğrencilerin özellikle “aktif katılımlı-görsel öğrenme ve uygulama ortamı oluşturma (%26.1)”, “teorik bilgiyi pekiştirme ve bilginin kalıcılığını sağlama (%24.3)” ve “klinik uygulama öncesi bilgi ve beceri düzeyini artırma (%22.6)” yönünden uygulamaları faydalı buldukları belirlenmiştir. Öğrenciler interaktif vaka tartışmalarının mesleki gelişim üzerinde “hemşirelik bakım süreci (%38)”, “teorik bilgi düzeyi (%15.4)” ve “bütüncül düşünebilme becerisi (%12)” konularında olumlu etkilerinin olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca, öğrencilerin %47’si uygulamalar sırasında zorluk yaşadıklarını, en çok yaşanan zorlukların “uygulama sırasında teorik bilgilerinin yetersiz olması (%29.2)”, “uygulama süresinin sınırlı olması (%15.8)” ve “öğrenme ortamının kalabalık olması (%15)” olduğunu vurgulamışlardır. Öğrencilerin tamamına yakını interaktif vaka tartışmalarının öz değerlendirme yapmaya katkı sağladığını, öğrenmeyi kolaylaştırdığını ve klinik uygulama öncesinde faydalı olduğunu ifade etmiştir. Öğrencilerin çoğu (%94.4) gelecek yıllarda uygulamalara devam edilmesinin yararlı olacağını bildirmişlerdir.
Sonuç: Bu sonuçlar doğrultusunda interaktif yöntemlerle vaka tartışmalarının öğrenciler için faydalı olduğu belirlenmiş olup, klinik uygulama öncesinde hemşirelik eğitimine dahil edilmesi önerilmektedir.
Çalışmaya katılan hemşirelik öğrencilerine teşekkür ederiz.
Objective: This study was conducted to determine the opinions of the students about the interactive case discussions before the clinical practice.
Methods: The sample of descriptive study consisted of 234 nursing students. Research data were collected with a questionnaire form developed by the researchers in June 2019. Institutional permission, ethical approval and written consent from the students were obtained. Descriptive statistical methods were used evaluate the data.
Results: In the study, 92.7% of the students stated that interactive case discussions before the clinical practice were beneficial. The issues that students find the useful are as follows; "creating a visual learning and practice environment with active participation (26.1%)", "reinforcing the theoretical knowledge and ensuring the permanence of knowledge (24.3%)" and "increasing the knowledge and skill level before clinical practice (22.6%)". The students stated that interactive case discussions had positive effects on professional development on "nursing care process (38%)", "theoretical knowledge level (15.4%)" and "holistic thinking skills (12%)". Also, 47% of the students stated that they had difficulties during the applications. The most common difficulties are; "insufficient theoretical knowledge during application (29.2%)", "limited practice time (15.8%)" and "crowded learning environment (15%)". Almost all of the students stated that interactive case discussions contributed to self-assessment, facilitated learning and useful before clinical practice. Most students (94.4%) stated that it would beneficial to continue the practices in the coming years.
Conclusion: Case discussions with interactive methods were determined to be beneficial for students and recommended to be included in nursing education before clinical practice.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 3 |