Bu makale, 7-77 Aralık 2000 tarihlerinde Nıce’de yapılan Avrupa Zirvesi kararları ve ortaya çıkan kurucu antlaşma değişikliği taslak metninin içerdikleri ve açıkta bıraktığı sorunların Avrupa Bütünleşmesinin geleceği üzerine ortaya koyduğu ipuçlarını değerlendirmektedir Bu çerçevede savunulduğu üzere, Avrupa Bırlığı’nde kurumsal yapı reformları nihayete ermekten uzak görünümdedir Bu bağlamda, federalıst yaklaşımların bir yandan yeni genişleme surecinin hızlanarak surduğu, ote yandan da globalleşmenin hız kazandığı günümüzde, Avrupa Bütünleşmesine ivme ve meşruiyet kazandırmanın en geçerli yöntemi olacağı fikri savunulmaktadır Ancak, bu yönde gerekli olan kurucu antlaşmaların anayasalaşması ile bu süreçte ABD’nın deneyimlerinin model teşkil etmesi, Avrupalılık kimliğinin belirlenmesi ve güçlendirilmesi yönündeki adımların atılması gibi hususların Avrupa çapında guçlu bir politik liderliğin gösterilmesine bağlı olduğu vurgulanmaktadır Makalede savunulan goruş uyarınca, AB'nın sınırların kalktığı ya da zayıfladığı küreselleşen yeni dünya sahnesinde aktif rol oynaması federalıst yaklaşımın benimsenmesinden geçecek, rasyonel kaynak kullanımı ancak bu şekilde mümkün olabilecek, Avrupa seviyesinde farklı kimliklerin korunmasının güvencesini de daha fazla bütünleşme teşkil edecektir
The European Councıl ın Cologne (June 3-4, 1999) had defıned the mandate for the Intergovemmental Conference 2000. Four ıssues were to be resolved: - size and composıtıon of the European Commıssıon, - vveıghtıng of votes ın the Councıl; - extensıon of qualıfıed majonty votıng m the Councıl - further changes in the EU Treaties as far as they are related to the EU institutions in the context of the three issues mentîoned.
The European Council in Nice (December 7-11, 2000), the longest and may be most problematic one in the history of the European Union, took - inter alia - the following decisions:
1. As of January 2005, the Commission will be limited to 27 Commissİoners, thus leaving one Commissioner for each Union State.
2. As of January 2005 a re-weighting of votes of current and future Union members will take place. Germany, France, Great Britain and Italy will have 29 votes each, thus leaving a formal equality between France and Germarty. Qualifîed majority will be reached if 255 of 342 weighted votes have been casted. The population will also be weighted. It will be necessary to find support of 73,5 percent of the population for a qualified majority (at current 71%). The new blocking majority will consist of 89 votes and 38 percent of EU’s population. This complex voting compromise might make it more difficult than ever to achieve results while in fact ne w veto mechanisms have been added.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2001 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2001 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi (AAÇD) Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.