Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, Cilt: 1 Sayı: 2, 60 - 66, 05.09.2021

Öz

Kaynakça

  • Malta S., 2010, İlköğretimde Kullanılan Eğitsel Bilgisayar Oyunlarının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi
  • İçli G., Eğitim İstihdam ve Teknoloji, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Yıl:2001 Sayı:9
  • İnal Y., Kiraz E., Bilgisayar Oyunları İdeoloji İçerir mi Eğitsel ve Ticari Oyunlara Bakış, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Yaz 2008, 6(3), 523-544
  • Squire, K.D. (2004). Replaying history: Learning world history through playing Civilization III. Doctoral Dissertation, Indiana University: Indiana.
  • Denizel D., Sanatın Yeni Evresi Olarak Bilgisayar Oyunları, FLSF (Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi), 2012 Bahar, sayı: 13, s. 107-143
  • Kaya A.,2013, Tokat, Çevrimiçi Oyun Bağımlılığı Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
  • Kablan Z., Cop M., Türkiye’de Eğitsel Oyunlarla İlgili Yapılmış Çalışmaların Analizi, Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 1/1 2018
  • Altınbulak D., Emir S., Avcı C. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Eğitsel Oyunların Erişiğe Ve Kalıcılığa Etkisi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı 2 (2006), 35-51
  • Gardner H., Multiple Intelligences: The Theory in Practice. New York: Basic Books. (1993).
  • Doğusoy B., İnal Y., Çok Kullanıcılı Bilgisayar Oyunları ile Öğrenme, Mersin Üniversitesi (2006)
  • Bayırtepe E,. Tüzün H,. Oyun-Tabanlı Öğrenme Ortamlarının Öğrencilerin Bilgisayar Dersindeki Başarıları Ve Öz-Yeterlik Algıları Üzerine Etkileri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 33: 41-54 (2007).
  • https://tr.wikipedia.org/wiki/Civilization_V (29.05.2021)

Educational Aspect of History Themed Strategy Type Computer Games

Yıl 2021, Cilt: 1 Sayı: 2, 60 - 66, 05.09.2021

Öz

In the study carried out, a general evaluation was made by examining the educational aspect of computer games in the category of history-themed strategy games and their relationship with education. Today, with the rapid development of technology and its active use in many areas of life, it has become a necessity to be included in the education-teaching processes. The use of computer games in education by programming has created many educational facts on a geographical basis, especially in history.

Kaynakça

  • Malta S., 2010, İlköğretimde Kullanılan Eğitsel Bilgisayar Oyunlarının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi
  • İçli G., Eğitim İstihdam ve Teknoloji, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Yıl:2001 Sayı:9
  • İnal Y., Kiraz E., Bilgisayar Oyunları İdeoloji İçerir mi Eğitsel ve Ticari Oyunlara Bakış, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Yaz 2008, 6(3), 523-544
  • Squire, K.D. (2004). Replaying history: Learning world history through playing Civilization III. Doctoral Dissertation, Indiana University: Indiana.
  • Denizel D., Sanatın Yeni Evresi Olarak Bilgisayar Oyunları, FLSF (Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi), 2012 Bahar, sayı: 13, s. 107-143
  • Kaya A.,2013, Tokat, Çevrimiçi Oyun Bağımlılığı Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
  • Kablan Z., Cop M., Türkiye’de Eğitsel Oyunlarla İlgili Yapılmış Çalışmaların Analizi, Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 1/1 2018
  • Altınbulak D., Emir S., Avcı C. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Eğitsel Oyunların Erişiğe Ve Kalıcılığa Etkisi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı 2 (2006), 35-51
  • Gardner H., Multiple Intelligences: The Theory in Practice. New York: Basic Books. (1993).
  • Doğusoy B., İnal Y., Çok Kullanıcılı Bilgisayar Oyunları ile Öğrenme, Mersin Üniversitesi (2006)
  • Bayırtepe E,. Tüzün H,. Oyun-Tabanlı Öğrenme Ortamlarının Öğrencilerin Bilgisayar Dersindeki Başarıları Ve Öz-Yeterlik Algıları Üzerine Etkileri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 33: 41-54 (2007).
  • https://tr.wikipedia.org/wiki/Civilization_V (29.05.2021)
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Yapay Zeka
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Muhammet Emin Varelci 0000-0002-9815-0087

Yayımlanma Tarihi 5 Eylül 2021
Kabul Tarihi 26 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

IEEE M. E. Varelci, “Educational Aspect of History Themed Strategy Type Computer Games”, Adv. Artif. Intell. Res., c. 1, sy. 2, ss. 60–66, 2021.

88x31.png
Advances in Artificial Intelligence Research is an open access journal which means that the content is freely available without charge to the user or his/her institution. All papers are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License, which allows users to distribute, remix, adapt, and build upon the material in any medium or format for non-commercial purposes only, and only so long as attribution is given to the creator.

Graphic design @ Özden Işıktaş