Atatürk’ün eğitime derinden ilgi duyduğunu, Cumhuriyet eğitiminin düşünsel temellerini attığını ve bu alanda bazı uygulamalara giriştiğini biliyoruz. Yine bildiğimiz gibi O, Cumhurbaşkanı olmadığı taktirde Millî Eğitim Bakanı olmayı istediğini ve “asıl kişiliğinin” öğretmenlik olduğunu, kendisinin milletinin öğretmeni olduğunu söylemiştir. Bildirimizin konusu, Atatürk’ün eğitim görüşleri değildir. O’nun eğitim görüşleri tarafımızdan ve başka araştırıcılarca birçok kez incelenmiştir. Bildirimizde, O’nun eğitime derin ilgi duymasının nedenleri ortaya konmaya çalışılacaktır. Atatürk’ün eğitim düşüncesinin kökenleri başlıca dört başlık altında ele alınabilir: O’nun yetiştiği ortam; askerlik mesleğinin O’na kazandırdıkları; Devlet kurucusu ve başkanı olması; O’nun kişiliğindeki eğitimci özellikler.
We know that Atatürk is deeply interested in education, laid the intellectual foundations of Republican education, and has undertaken some practices in this field. As we know, he said that if he was not the President, he wanted to become the Minister of National Education and that his “real personality” was teaching and he was the teacher of his nation. The subject of our report is not Ataturk's views on education. His education views have been examined many times by us and by other researchers. In our paper, we will try to reveal the reasons for His deep interest in education. The origins of Ataturk's educational thought can be considered under four main headings: The environment in which He grew up; what the military profession brings to Him; Being a state founder and president; Educator traits in His personality.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 1992 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1992 Cilt: 8 Sayı: 23 |