Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Atatürk, Peace and Education

Yıl 1987, Cilt: 3 Sayı: 8, 421 - 424, 01.03.1987

Öz

One of the main tasks and problems of education in peace is to reduce complexity and thus ensure an unshakable state structure, without underestimating conflict. Atatürk stated that the stronger and stronger the internal establishment of a society, the stronger and higher its foreign policy and respectability would be.

Kaynakça

  • Harold Taylor, “A Curriculum for Peace” Saturday Review, September, 1971
  • Johann Galtung, “World Order Models Project: A Transnational Perspective”, Amerikan Association for the Advancement of Science, December, 1971
  • Thornton B. Monez, “Working for Peace: İmplications for Education” Education for Peace, ASCD, 1973
  • Antony J. N. Judge, “Peace as an Evolving Balance of Conceptual and Organizatio- nal Relationship” AAAS, December, 1971
  • Utkan Kocatürk, Atatürk’ün Fikir ve Düşünceleri, 1984, s. 313
  • Genelkurmay Başkanlığı, Atatürkçülük, Atatürk’ün Görüş ve Direktifleri, Birinci Kitap s. 379
  • Haşan Esat Işık, “Atatürk-Uluslararası Düzen”, Mehmetçik, Aralık 1986. s. 8-9
  • Atatürkçülük, Birinci Kitap, s. 156
  • Türkiye Cumhuriyeti Anayasası, DİE, 1983, s. 88
  • Atatürkçülük, Birinci Kitap, s. 423
  • Utkan Kocatürk, Atatürk’ün Fikir ve Düşünceleri, 1984, s. 255
  • Utkan Kocatürk, Atatürk’ün Fikir ve Düşünceleri, 1984, s. 248
  • Atatürkçülük, Birinci Kitap, s. 415
  • Atatürkçülük, Birinci Kitap, s. 409.

Atatürk, Barış ve Eğitim

Yıl 1987, Cilt: 3 Sayı: 8, 421 - 424, 01.03.1987

Öz

Barış konusunda eğitimin temel görev ve sorunlarından biri, çatışmayı küçümsemeden, karmaşıklığı azaltmak ve böylece sarsılmaz bir devlet yapısını sağlamaktır. Bu gerçeği sözlendiren Atatürk, bir toplumun iç kuruluşu ne kadar kuvvetli ve sağlam olursa, dış siyaset ve saygınlığının da, aynı oranda güçlü ve yüksek olacağını ifade etmiştir .

Kaynakça

  • Harold Taylor, “A Curriculum for Peace” Saturday Review, September, 1971
  • Johann Galtung, “World Order Models Project: A Transnational Perspective”, Amerikan Association for the Advancement of Science, December, 1971
  • Thornton B. Monez, “Working for Peace: İmplications for Education” Education for Peace, ASCD, 1973
  • Antony J. N. Judge, “Peace as an Evolving Balance of Conceptual and Organizatio- nal Relationship” AAAS, December, 1971
  • Utkan Kocatürk, Atatürk’ün Fikir ve Düşünceleri, 1984, s. 313
  • Genelkurmay Başkanlığı, Atatürkçülük, Atatürk’ün Görüş ve Direktifleri, Birinci Kitap s. 379
  • Haşan Esat Işık, “Atatürk-Uluslararası Düzen”, Mehmetçik, Aralık 1986. s. 8-9
  • Atatürkçülük, Birinci Kitap, s. 156
  • Türkiye Cumhuriyeti Anayasası, DİE, 1983, s. 88
  • Atatürkçülük, Birinci Kitap, s. 423
  • Utkan Kocatürk, Atatürk’ün Fikir ve Düşünceleri, 1984, s. 255
  • Utkan Kocatürk, Atatürk’ün Fikir ve Düşünceleri, 1984, s. 248
  • Atatürkçülük, Birinci Kitap, s. 415
  • Atatürkçülük, Birinci Kitap, s. 409.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ziya Bursalıoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 1987
Yayımlandığı Sayı Yıl 1987 Cilt: 3 Sayı: 8

Kaynak Göster

Chicago Bursalıoğlu, Ziya. “Atatürk, Barış Ve Eğitim”. Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi 3, sy. 8 (Mart 1987): 421-24.