BibTex RIS Kaynak Göster

Bond Kadınlarının Uzantı, Uzam ve Mekânları

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 3, 0 - 0, 01.08.2016

Öz

Dünya çapında yaygınlığının yanısıra, 1962’den günümüze (Skyfall, 2012) değin gelebilen bir film
dizisi de olarak üstünde çalışılacak bir basın-yayın kazıbilim sahası olarak saptanmış olan James Bond
filmlerindeki Bond Kadınlarının uzantı, uzam ve mekânları üzerinden, yaygın ekindeki(/popüler
kültürdeki) kadın temsillerindeki dönüşümlerin betimlenebilmesine, oldukça eril olan Bond bakış açısını
gözler önüne sererek katkı sağlamayı amaçlar. Mimarlık ve tasarımın oyunculaştığı Bond filmlerindeki,
amaçlı örnekleme yöntemi ile işbu mekânsal temsil dönüşümlerinin saptanabilmesine ışık tutabilecek
Bond Kadını, Bond kadınları ve de Kurulu Düzen/müesses nizam kadınları mekânlarının seçilerek
irdelendiği bu çalışma ile yaygın ekindeki kadın temsillerinin, toplumsal ve teknolojik dönüşümlerle olan
koşutluklarının da irdelenebilmesi hedeflenmiştir.

Kaynakça

  • [1] MGM., 2007. Seçenekler. James Bond Ultimate Collector’s Set [DVD]. ABD: MGM.
  • [2] Eco, U., 1979. Narrative Structures in Fleming. İçinde: Lindner, C. (ed.) (200 ). The James Bond Phenomenon: A Critical Reader. (s. 34-55) Manchester: Manchester University Press.
  • [3] Pelizzo, R., 2010. Between Presence and Absence: Spatial Disjunction and Innovation in Detective Stories. Alındığı yer: https://works.bepress.com/riccardo_pelizzo/13.
  • [4] Boyd, A., S., 1967. The Devil With James Bond. Richmond, VA: John Knox Press. Erişim adresi: http://archive.org/stream/devilwithjamesbo008995mbp/devilwithjamesbo008995mbp_djvu.txt
  • [5] Frayling, C., 2005. Mad, Bad and Dangerous: The Scientist and the Cinema. Londra: Reaktion Books.
  • [6] Wilson, G. M., Broccoli, B., (Yapımcılar) 1995. GoldenEye [DVD], ABD: 20th Century Fox Home Entertainment.
  • [7] Sontag, S., 1966. Against Interpretation. New York, NY: Farrar, Straus & Giroux.
  • [8] Robbet-Grillet, A., 1963/1989. Yeni Roman. (Bezirci, A., Çev.). İstanbul: ara yayıncılık.
  • [9] Preciado, B., 2004. Pornotopia. İçinde: Colomina, B., Brennan, A., Kim, J. (Ed.) Cold War Hot Houses: Inventing Postwar Culture From Cockpit to Playboy. (s. 216-153) New York, NY: Princeton Architectural Press.
  • [10] Teyssot, G., Seavitt, C., 1996. Boredom and Bedroom: The Suppression of the Habitual. Assemblage, 30, 44-61. Erişim adresi: http://www.jstor.org/stable/3171457 .
  • [11] Özemir, S., 2014. 1950’den Günümüze Popüler Kültür Mekânları: James Bond Filmleri. İTÜ Mimarlık Fakültesi. İstanbul.
  • [12] Colomina, B., 1996. Privacy and Publicity: Modern Architecture as Mass Media. Cambridge, MA: MIT Press.
  • [13] Saltzman, H. ve Broccoli, A. R. (Yapımcı) ve Hamilton, G. (Yönetmen), 1974. The Man With The Golden Gun [Sinema], ABD, United Artists.
  • [14] Brett, D., 1989. The Eroticization of Domestic Space: A Mirror by C. R. Mackintosh. The Jorunal of Decorative and Propaganda Arts, 10, 6-1 . Erişim adresi: https://www.jstor.org/stable/1504014
  • [15] Broccoli, A. R. (Yapımcı) ve Gilbert, L. (Yönetmen), 1977. The Spy Who Loved Me [Sinema], ABD, United Artists.
  • [16] Broccoli, A. R. (Yapımcı) ve Glen, J. (Yönetmen), 1983. Octopussy [Sinema], ABD, United Artists. [17] Batchelor, D., 2000. Chromophobia. Londra: Reaktion.
  • [18] Kinchin, J., 1996. Interiors: Nineteenth-Century Essays on the ‘Masculine’ and the ‘Feminine’ Room. İçinde: Taylor, M. ve Preston, J. (ed.) (2006). Intimus: Interior Design Theory Reader (s. 323- 334). West Sussex: John Wiley & Sons.
  • [19] Broccoli, A. R. ve Wilson, M. G. (Yapımcı) ve Glen, J. (Yönetmen), 1985. A View To A Kill [Sinema], ABD, United Artists.
  • [20] Özemir, S., 2015. 1962’den Günümüze Değin Görüntüleme Uygulayımları, Görsel Ekin ve Mimarlık. Megaron Cilt 10, Sayı 4. Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi E-Dergisi, İstanbul.
  • [21] Saltzman, H. ve Broccoli, A. R. (Yapımcı) ve Young, T. (Yönetmen), 1963. From Russia With Love [Sinema], ABD, United Artists.
  • [22] Sparke, P., 1995. The Things Which Surround One. İçinde: Taylor, M. ve Preston, J. (ed.) (2006). Intimus: Interior Design Theory Reader (s. 323-334). West Sussex: John Wiley & Sons.
  • [23] Freud, S., 1917. Introductory Lectures on Psycho-Analysis. İçinde: Standard Edition of the Complete Psychological Works of Sigmund Freud. Vol. 16. (James Strachey, Çev.). Londra: Hogarth Press.
  • [24] Chippendale, T., 1754. The gentleman and cabinet-maker's director: being a large collection of the most elegant and useful designs of household furniture in the Gothic, Chinese and modern taste. Digital Library for the Decorative Arts and Material Culture. Erişim tarihi 04.02.2010, http://digicoll.library.wisc.edu/cgi-bin/DLDecArts/DLDecArts-idx?id=DLDecArts.ChippGentCab
  • [25] Özemir, S., Özer, F., 2014. James Bond Filmlerinde Kimlik Temsilleri Açısından Mekân Örgütlenmesi: M’nin Mekânı. Mühendislik Bilimleri Dergisi, Cilt , Sayı 2. TC Niğde Üniversitesi.
  • [26] Broccoli, A. R. ve Wilson, M. G. (Yapımcı) ve Campbell, M. (Yönetmen), 1995. GoldenEye [Sinema], ABD, United Artists.
  • [27] Wilson, M. G. Ve Broccoli, B. (Yapımcı) ve Mendes, S. (Yönetmen), 1995. Skyfall [Sinema], ABD, United Artists.

Bond Women’s Extensions, Spaces and Places

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 3, 0 - 0, 01.08.2016

Öz

The article aims to depict James Bond films in relation to Bond woman's presence, through
Bond’s ‘male gaze’ within the spatial context of a confined environment, extended space, or a stretched
milieu, in order to designate the transformations with respect to representations of woman in popular
culture in general. Aside from its worldwide popularity James Bond movies from 1962 to 2012 might be
identified as a media archaeology site. In James Bond movies architecture and design are the main actors
as protagonists/antagonists. In order to reveal the parallel between sociological and technological
transformations and those of the woman representations in popular culture, purposive sampling method
was employed regarding Bond woman’s, the Establishment women's and the 'Bond Woman's spatial
representations.

Kaynakça

  • [1] MGM., 2007. Seçenekler. James Bond Ultimate Collector’s Set [DVD]. ABD: MGM.
  • [2] Eco, U., 1979. Narrative Structures in Fleming. İçinde: Lindner, C. (ed.) (200 ). The James Bond Phenomenon: A Critical Reader. (s. 34-55) Manchester: Manchester University Press.
  • [3] Pelizzo, R., 2010. Between Presence and Absence: Spatial Disjunction and Innovation in Detective Stories. Alındığı yer: https://works.bepress.com/riccardo_pelizzo/13.
  • [4] Boyd, A., S., 1967. The Devil With James Bond. Richmond, VA: John Knox Press. Erişim adresi: http://archive.org/stream/devilwithjamesbo008995mbp/devilwithjamesbo008995mbp_djvu.txt
  • [5] Frayling, C., 2005. Mad, Bad and Dangerous: The Scientist and the Cinema. Londra: Reaktion Books.
  • [6] Wilson, G. M., Broccoli, B., (Yapımcılar) 1995. GoldenEye [DVD], ABD: 20th Century Fox Home Entertainment.
  • [7] Sontag, S., 1966. Against Interpretation. New York, NY: Farrar, Straus & Giroux.
  • [8] Robbet-Grillet, A., 1963/1989. Yeni Roman. (Bezirci, A., Çev.). İstanbul: ara yayıncılık.
  • [9] Preciado, B., 2004. Pornotopia. İçinde: Colomina, B., Brennan, A., Kim, J. (Ed.) Cold War Hot Houses: Inventing Postwar Culture From Cockpit to Playboy. (s. 216-153) New York, NY: Princeton Architectural Press.
  • [10] Teyssot, G., Seavitt, C., 1996. Boredom and Bedroom: The Suppression of the Habitual. Assemblage, 30, 44-61. Erişim adresi: http://www.jstor.org/stable/3171457 .
  • [11] Özemir, S., 2014. 1950’den Günümüze Popüler Kültür Mekânları: James Bond Filmleri. İTÜ Mimarlık Fakültesi. İstanbul.
  • [12] Colomina, B., 1996. Privacy and Publicity: Modern Architecture as Mass Media. Cambridge, MA: MIT Press.
  • [13] Saltzman, H. ve Broccoli, A. R. (Yapımcı) ve Hamilton, G. (Yönetmen), 1974. The Man With The Golden Gun [Sinema], ABD, United Artists.
  • [14] Brett, D., 1989. The Eroticization of Domestic Space: A Mirror by C. R. Mackintosh. The Jorunal of Decorative and Propaganda Arts, 10, 6-1 . Erişim adresi: https://www.jstor.org/stable/1504014
  • [15] Broccoli, A. R. (Yapımcı) ve Gilbert, L. (Yönetmen), 1977. The Spy Who Loved Me [Sinema], ABD, United Artists.
  • [16] Broccoli, A. R. (Yapımcı) ve Glen, J. (Yönetmen), 1983. Octopussy [Sinema], ABD, United Artists. [17] Batchelor, D., 2000. Chromophobia. Londra: Reaktion.
  • [18] Kinchin, J., 1996. Interiors: Nineteenth-Century Essays on the ‘Masculine’ and the ‘Feminine’ Room. İçinde: Taylor, M. ve Preston, J. (ed.) (2006). Intimus: Interior Design Theory Reader (s. 323- 334). West Sussex: John Wiley & Sons.
  • [19] Broccoli, A. R. ve Wilson, M. G. (Yapımcı) ve Glen, J. (Yönetmen), 1985. A View To A Kill [Sinema], ABD, United Artists.
  • [20] Özemir, S., 2015. 1962’den Günümüze Değin Görüntüleme Uygulayımları, Görsel Ekin ve Mimarlık. Megaron Cilt 10, Sayı 4. Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi E-Dergisi, İstanbul.
  • [21] Saltzman, H. ve Broccoli, A. R. (Yapımcı) ve Young, T. (Yönetmen), 1963. From Russia With Love [Sinema], ABD, United Artists.
  • [22] Sparke, P., 1995. The Things Which Surround One. İçinde: Taylor, M. ve Preston, J. (ed.) (2006). Intimus: Interior Design Theory Reader (s. 323-334). West Sussex: John Wiley & Sons.
  • [23] Freud, S., 1917. Introductory Lectures on Psycho-Analysis. İçinde: Standard Edition of the Complete Psychological Works of Sigmund Freud. Vol. 16. (James Strachey, Çev.). Londra: Hogarth Press.
  • [24] Chippendale, T., 1754. The gentleman and cabinet-maker's director: being a large collection of the most elegant and useful designs of household furniture in the Gothic, Chinese and modern taste. Digital Library for the Decorative Arts and Material Culture. Erişim tarihi 04.02.2010, http://digicoll.library.wisc.edu/cgi-bin/DLDecArts/DLDecArts-idx?id=DLDecArts.ChippGentCab
  • [25] Özemir, S., Özer, F., 2014. James Bond Filmlerinde Kimlik Temsilleri Açısından Mekân Örgütlenmesi: M’nin Mekânı. Mühendislik Bilimleri Dergisi, Cilt , Sayı 2. TC Niğde Üniversitesi.
  • [26] Broccoli, A. R. ve Wilson, M. G. (Yapımcı) ve Campbell, M. (Yönetmen), 1995. GoldenEye [Sinema], ABD, United Artists.
  • [27] Wilson, M. G. Ve Broccoli, B. (Yapımcı) ve Mendes, S. (Yönetmen), 1995. Skyfall [Sinema], ABD, United Artists.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA96NY89SF
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Saltuk Özemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özemir, S. (2016). Bond Women’s Extensions, Spaces and Places. A+Arch Design International Journal of Architecture and Design, 2(3).


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png