Armed private security companies have recently become a method used by maritime companies to combat piracy, or attempted to do so if permitted by flag states. This issue has been regulated to a certain extent by the guiding regulations of the International Maritime Organization (IMO), but there are still clarification issues such as liability, jurisdiction, sovereignty and insurance. On this page, the current situation has been identified and maintenance-related solutions have been researched.
Silahlı özel güvenlik şirketleri deniz haydutluğu ile başa çıkmak amacıyla son dönemde denizcilik şirketleri tarafından başvurulan veya bayrak devletlerinin izin verdiği ölçüde başvurmaya çalışılan bir yöntem haline gelmiştir. Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO)’nün rehber niteliğindeki düzenlemeleri ile bu konu hakkında belli ölçüde düzenlemeler yapılmış ancak sorumluluk, yargı yetkisi, egemenlik ve sigorta gibi konularda halen açıklığa kavuşturulması gereken sorunlar mevcuttur. Bu makalede mevcut sorunların tespitine çalışılmış ve bunlarla ilgili çözüm önerileri araştırılmıştır.
Denizcilik Deniz haydutluğu Silahlı Özel Güvenlik Şirketleri
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Uzay, Denizcilik ve Havacılık Hukuku |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Nisan 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 24 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 15 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Ankara Barosu Dergisi TÜHAS atıf sistemini benimsemektedir.