Konu, Avrupa ülkeleri yanında, Ülkemizin de taraf olduğu, 1954 yılından buyana iç hukuk metni olarak da yürürlükte olan, Roma, 4 Kasım 1950 tarihli, İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi’ nde laiklik[1] düşüncesi, anlamı, kapsamı ve sınırlarıdır. Sözleşme, genelde, Nazizm ve Faşizmin eseri ikinci dünya savaşının acılarından geçen Aydınlanma düşüncesinin, yenilenmiş, tarafı ulusal düzenlerde “mevzuat” olmuş, dolayısıyla etkinliği etkinleştirilmiş, Devlet karşısında “insanı” esirgeyen, yeni, emsalsiz bir insanlık projesidir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hukuk |
Diğer ID | JA26RM48EB |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 1 |
Ankara Barosu Dergisi TÜHAS atıf sistemini benimsemektedir.