BibTex RIS Kaynak Göster

Public Auditorship (Ombudsm anship) and Right to Constitutional Complaint to the Constitutional Court

Yıl 2013, Sayı: 4, 0 - 0, 01.07.2013

Öz

Ombudsman is an independent public official to clear injustices, to prevent improper
use of law, be respectful of law and to comply with the legislation, to ensure fairness
and to recommend measures deemed necessary for better public services. He/she is
elected by the Parliament, and no body is allowed to give any orders, suggestions
and recommendations to him/her. Individual application to the Constitutional
Court, on the other hand, is a way to seek ‘right’ as an exceptional extraordinary
procedure that individuals can apply only after exhaustion of domestic remedies, in
case state power violates the individual’s fundamental rights and freedoms. There are
similarities as well as differences between these two institutions. Most importantly,
Ombudsman has no power to impose sanctions, but Court can decide compensation
and any type of injunction due to individual application.

Kamu Denetçiliği (Ombudsmanlık) ve Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru Hakkı

Yıl 2013, Sayı: 4, 0 - 0, 01.07.2013

Öz

Kamu denetçisi, yapılan haksızlıkları ortaya koymak, takdir yetkisinin kötüye kullanılmasını
engellemek, mevzuata saygılı olmayı ve uygun hareket etmeyi sağlamak,
hakkaniyet önlemlerini tavsiye etmek ve kamu hizmetlerinin daha iyi görülmesi
için gerekli reformların yapılması önerilerinde bulunmak amaçlarını güden,
Parlamento tarafından seçilmiş, kimsenin telkin ima ve tavsiyede bulunamadığı
bağımsız bir kamu görevlisidir. Anayasa Mahkemesine bireysel başvuru ise, kamu
gücünün işlem, eylem veya ihmali nedeniyle temel hak ve özgürlükleri ihlal edilen
bireylerin hukuk yollarını tükettikten sonra başvurdukları istisnai, olağanüstü ve
ikincil nitelikte bir hak arama yoludur. Bu iki kurumun benzer ve farklı yönleri
vardır. Bunlardan en önemlisi kamu denetçisinin yaptırım gücü olmadığı halde,
bireysel başvuruda tazminat ve tedbir kararı da dâhil olmak üzere her tür kararın
verilebilmesidir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA58PS52CR
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Prof. Dr. Hasan Tahsin Fendoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Fendoğlu, P. D. H. T. (2013). Kamu Denetçiliği (Ombudsmanlık) ve Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru Hakkı. Ankara Barosu Dergisi(4).
AMA Fendoğlu PDHT. Kamu Denetçiliği (Ombudsmanlık) ve Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru Hakkı. ABD. Temmuz 2013;(4).
Chicago Fendoğlu, Prof. Dr. Hasan Tahsin. “Kamu Denetçiliği (Ombudsmanlık) Ve Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru Hakkı”. Ankara Barosu Dergisi, sy. 4 (Temmuz 2013).
EndNote Fendoğlu PDHT (01 Temmuz 2013) Kamu Denetçiliği (Ombudsmanlık) ve Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru Hakkı. Ankara Barosu Dergisi 4
IEEE P. D. H. T. Fendoğlu, “Kamu Denetçiliği (Ombudsmanlık) ve Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru Hakkı”, ABD, sy. 4, Temmuz 2013.
ISNAD Fendoğlu, Prof. Dr. Hasan Tahsin. “Kamu Denetçiliği (Ombudsmanlık) Ve Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru Hakkı”. Ankara Barosu Dergisi 4 (Temmuz 2013).
JAMA Fendoğlu PDHT. Kamu Denetçiliği (Ombudsmanlık) ve Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru Hakkı. ABD. 2013.
MLA Fendoğlu, Prof. Dr. Hasan Tahsin. “Kamu Denetçiliği (Ombudsmanlık) Ve Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru Hakkı”. Ankara Barosu Dergisi, sy. 4, 2013.
Vancouver Fendoğlu PDHT. Kamu Denetçiliği (Ombudsmanlık) ve Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru Hakkı. ABD. 2013(4).

Ankara Barosu Dergisi TÜHAS atıf sistemini benimsemektedir.