Doğal afet gerçekleştikten sonra afet bölgesine yapılacak müdahale, zararı azaltmak adına çok kritiktir. Bu sebeple, devletler doğal afetlere müdahale husunda yasal düzenlemeler oluştururlar. Türkiye Cumhuriyeti Devleti de doğal afetlerle ve özellikle deprem tehdidiyle devamlı yüzleştiği için geniş bir doğal afetlere müdahale mevzuatına sahiptir. 6 Şubat 2023’te Kahramanmaraş Pazarcık ve Elbistan merkezli sırasıyla 7.7 ve 7.6 büyüklüğünde iki deprem meydana gelmiş olup, gerçekleşen bu depremler 13.5 milyon insanı ve 110 bin kilometrekarelik bir alanı doğrudan etkilemiş; binlerce vatandaşın hayatını kaybettiği, büyük bir yıkıma sebep olmuştur. Bu depremler sebebiyle meydana gelen zararı azaltmak ve deprem bölgesine müdahaleyi sağlayabilmek amacıyla hazırlanmış yasal düzenlemelerin uygulanmasında bazı sorunlar meydana gelmiştir. Çalışmamızda öncelikle depreme müdahalede uygulanacak mevzuat hükümleri belirlenmiş olup, daha sonrasında ise 6 Şubat depremlerinin gerçekleşmesinden sonra, kurum ve kuruluşlar ile kamu görevlililerinin kendilerine tevdi edilmiş vazifeleri yerine getirip getirmedikleri, deprem sonrasındaki zararı azaltmak için kullabilecekleri argümanları kullanıp kullanmadıkları ve silahlı kuvvetlerin deprem bölgesindeki müdahale hareketlerinin yeterliliği değerlendirilmiştir.
Deprem doğal afet depreme müdahale afet yönetimi 6 şubat depremleri silahlı kuvvetler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Askeri Hukuk ve Adalet, İdare Hukuku |
Bölüm | Hakemsiz Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 81 Sayı: Özel Sayı - DEPREM ÖZEL SAYISI-II (ÖZEL HUKUK) |
Ankara Barosu Dergisi TÜHAS atıf sistemini benimsemektedir.