BibTex RIS Kaynak Göster

Hedonic cunsumption: A conseptual study

Yıl 2009, Sayı: 13, 65 - 72, 01.01.2009

Öz

In today's global world where consumption is an indispensable activity for people, a lot of researches have considered the reasons and results of the factors that affect consumption under similar or different circumstances and the different and similar characteristics of the consumers who realize the acitivity of consumption. At this point, it is seen that different conceptual titles related to the form of consumption have been given to the consumers who consume for different reasons. Hedonic consumption which is one of these forms of consumptions and which shows the act of shopping as a way to happiness and pleasure is a concept that worths analysing on account of revealing the dreams of consumers about the happiness and pleasure they attribute to the act of buying and the brand they will buy, especially on today's market conditions where the alternatives and the number of brands have increased. In this study, hedonic consumption has been tried to be considered on a conceptual level

Kaynakça

  • Altunışık, R.., Özdemir Ş. ve Torlak Ö., (2006). Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, İstanbul
  • Altunışık, R. ve Çallı L., (2004). Plansız Alışveriş (Impulse Buyıng) ve Hazcı Tüketim Davranışları
  • Üzerine Bir Araştırma: Satınalma Karar Sürecinde Bilgi Kullanımı, 3.Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, 231-240,, Eskişehir Arnold, M. J. ve Ereynolds K., (2003), Hedonic Shopping Motivations, Journal Of Retailing, 79, 77-79
  • Atiker, E., (1998), Modernizm ve Kitle Toplumu, Vadi Yayınları, Ankara
  • Babacan, M., (2001), Hedonik Tüketim ve Özel Günler Alışverişlerine Yansıması, 6.Ulusal Pazarlama Kongresi, 97-106, Erzurum
  • Babin, B.J., Darden W.R. ve Griffin M., (1994), Work And /Or Fun: Measuring Hedonic And Utalitarian
  • Shopping Value, Journal Of Consumer Research, 20 Baudrıllard, J., (2004), Tüketim Toplumu, Çev. Hazal Deliceçaylı ve Ferda Keskin, 57, Ayrıntı Yayınları, İstanbul
  • Blythe, J., (1997), The Essence Of Consumer Behaviour , Series Editor, Adrian Buckley,Prentice Hall Europe, UK
  • Bocock, R., (1997), Tüketim, Çev. İrem Kutluk, Dost Kitapevi Yayınları, Ankara
  • Burger, J.M., (2006), Kisilik; Psikoloji Biliminin İnsan Doğasına Dair Söyledikleri: Kaknus Yayınları, İstanbul Büyük Larousse,, 5144
  • Campell, C., (1987), The Romantic Ethic And The Spirit Of Modern Consumerism, Blackwell, New York
  • Dholakia, U.M., (2000), Temptation And Resistance: An İntegrated Model Of Consumption İmpulse
  • Formation And Enactment, Psychology And Marketing, 17/11, 955-982
  • Douglas, M. ve Isherwood B., (1999), Tüketim Antropolojisi, Dost Yayınları, Ankara
  • Doyle, P., (2004), Değer Temelli Pazarlama, Çev. Gülfidan Barış, Mediacat-Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., İstanbul
  • Featherstone, M., (2005), Postmodernizm ve Tüketim Kültürü, Çev. Mehmet Küçük, Ayrıntı Yayınları, İstanbul
  • Fırat, A., Dholakıa N. ve Venkatesh A., (1995), Marketing In A Postmodern World, European Journal Of Marketing; 29 , 1
  • Hirschman, E.C. ve Holbrook M.B., (1982), Hedonic Consumption: Emerging Concept, Methods And Propositions, Journal Of Marketing, 46
  • Merriam Webster’s Collegiate Dictionary, 157 Odabaşı, Y., (2006), Tüketim Kültürü, Sistem Yayıncılık, İstanbul
  • Odabaşı, Y., (2006), Postmodern Pazarlama, Mediacat-, Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., İstanbul
  • Odabaşı, Y. ve Barış G., (2002), Tüketici Davranışı, Mediacat- Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., İstanbul
  • Ohar R. ve Wertenbroch K., (2000), Consumer Choice Between Hedonic And Utilitarian Goods, Journal
  • Of Marketing Research, 37, 60 O’Shaughnessy, J. ve O’Shaughnessy N. J (2002), Marketing, The Consumer Society And Hedonism,
  • European Journal Of Marketing, 36, 5/6 Roy, R. ve Ng, S., (2008), Regulatory Fit And Evaluation Mode: Feeling Right About Hedonic And Utilitarian Consumption, SCP 2008 Winter Conference, 283-285, New Orleans, LA
  • Solomon, M.R, (2004), Tüketici Krallığının Fethi, Çev. Selin Çetinkaya, Mediacat Yayınları, İstanbul
  • Tal, A., (2008), It Tastes Better Conscious: Attention And Information In Hedonic Consumption
  • Experıence, SCP 2008 Winter Conference, 283-285, New Orleans, LA
  • Torlak, Ö., (2001), Tüketim-Bireysel Eylemin Toplumsal Dönüşümü, İnkilap Yayınları, İstanbul
  • Torlak, Ö., Altunışık R., Özdemir Ş ve Sarıkaya N., (2007), Yeni Müşteri, Hayat Yayınları, İstanbul
  • Trout, J., (2005), Pazarlamanın Sihirli Lambası, Çev. Hakan Tunçel, Mediacat- Kapital Medya A.Ş., İstanbul
  • Zeithaml, V. ve Sitner M.J., (2003), Services Marketing, Abd: Mcgraw-Hill, 2003
  • Zaltman, G. (2003), Tüketici Nasıl Düşünür, Çev.Semih Koç, MediaCat Yayınları, İstanbul

Hedonik tüketim: Kavramsal bir inceleme

Yıl 2009, Sayı: 13, 65 - 72, 01.01.2009

Öz

Tüketimin insanlar için vazgeçilmez bir eylem olduğu günümüz küresel dünyasında pek çok araştırma, farklı ya da benzer koşullar altında tüketimi etkileyen faktörlerin nedenleri ile bunların etkilerini ve tüketim eylemini gerçekleştiren tüketicilerin özellikleri bakımından benzerlikleri ve farklılıklarını irdelemektedir. Bu noktada farklı nedenlerle tüketim yapan tüketicilerin - tüketim biçimi dikkate alınarak - farklı kavramsal başlıklar altında toplandığı görülmektedir. Bu tüketim şekillerinden biri olan ve alışveriş eylemini hazza ve mutluluğa giden yol olarak gösteren hedonik tüketim özellikle de alternatif ürün ve marka sayısının arttığı günümüz pazar koşullarında tüketicinin satın alma eylemine ve satın alacağı markaya atfettiği hazza ve mutluluğa yönelik düşlerinin ortaya çıkarılması bakımından incelemeye değer bir kavramdır. Bu çalışmada, kavramsal düzeyde hedonik tüketim eylemi irdelenmeye çalışılmıştır

Kaynakça

  • Altunışık, R.., Özdemir Ş. ve Torlak Ö., (2006). Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, İstanbul
  • Altunışık, R. ve Çallı L., (2004). Plansız Alışveriş (Impulse Buyıng) ve Hazcı Tüketim Davranışları
  • Üzerine Bir Araştırma: Satınalma Karar Sürecinde Bilgi Kullanımı, 3.Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, 231-240,, Eskişehir Arnold, M. J. ve Ereynolds K., (2003), Hedonic Shopping Motivations, Journal Of Retailing, 79, 77-79
  • Atiker, E., (1998), Modernizm ve Kitle Toplumu, Vadi Yayınları, Ankara
  • Babacan, M., (2001), Hedonik Tüketim ve Özel Günler Alışverişlerine Yansıması, 6.Ulusal Pazarlama Kongresi, 97-106, Erzurum
  • Babin, B.J., Darden W.R. ve Griffin M., (1994), Work And /Or Fun: Measuring Hedonic And Utalitarian
  • Shopping Value, Journal Of Consumer Research, 20 Baudrıllard, J., (2004), Tüketim Toplumu, Çev. Hazal Deliceçaylı ve Ferda Keskin, 57, Ayrıntı Yayınları, İstanbul
  • Blythe, J., (1997), The Essence Of Consumer Behaviour , Series Editor, Adrian Buckley,Prentice Hall Europe, UK
  • Bocock, R., (1997), Tüketim, Çev. İrem Kutluk, Dost Kitapevi Yayınları, Ankara
  • Burger, J.M., (2006), Kisilik; Psikoloji Biliminin İnsan Doğasına Dair Söyledikleri: Kaknus Yayınları, İstanbul Büyük Larousse,, 5144
  • Campell, C., (1987), The Romantic Ethic And The Spirit Of Modern Consumerism, Blackwell, New York
  • Dholakia, U.M., (2000), Temptation And Resistance: An İntegrated Model Of Consumption İmpulse
  • Formation And Enactment, Psychology And Marketing, 17/11, 955-982
  • Douglas, M. ve Isherwood B., (1999), Tüketim Antropolojisi, Dost Yayınları, Ankara
  • Doyle, P., (2004), Değer Temelli Pazarlama, Çev. Gülfidan Barış, Mediacat-Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., İstanbul
  • Featherstone, M., (2005), Postmodernizm ve Tüketim Kültürü, Çev. Mehmet Küçük, Ayrıntı Yayınları, İstanbul
  • Fırat, A., Dholakıa N. ve Venkatesh A., (1995), Marketing In A Postmodern World, European Journal Of Marketing; 29 , 1
  • Hirschman, E.C. ve Holbrook M.B., (1982), Hedonic Consumption: Emerging Concept, Methods And Propositions, Journal Of Marketing, 46
  • Merriam Webster’s Collegiate Dictionary, 157 Odabaşı, Y., (2006), Tüketim Kültürü, Sistem Yayıncılık, İstanbul
  • Odabaşı, Y., (2006), Postmodern Pazarlama, Mediacat-, Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., İstanbul
  • Odabaşı, Y. ve Barış G., (2002), Tüketici Davranışı, Mediacat- Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., İstanbul
  • Ohar R. ve Wertenbroch K., (2000), Consumer Choice Between Hedonic And Utilitarian Goods, Journal
  • Of Marketing Research, 37, 60 O’Shaughnessy, J. ve O’Shaughnessy N. J (2002), Marketing, The Consumer Society And Hedonism,
  • European Journal Of Marketing, 36, 5/6 Roy, R. ve Ng, S., (2008), Regulatory Fit And Evaluation Mode: Feeling Right About Hedonic And Utilitarian Consumption, SCP 2008 Winter Conference, 283-285, New Orleans, LA
  • Solomon, M.R, (2004), Tüketici Krallığının Fethi, Çev. Selin Çetinkaya, Mediacat Yayınları, İstanbul
  • Tal, A., (2008), It Tastes Better Conscious: Attention And Information In Hedonic Consumption
  • Experıence, SCP 2008 Winter Conference, 283-285, New Orleans, LA
  • Torlak, Ö., (2001), Tüketim-Bireysel Eylemin Toplumsal Dönüşümü, İnkilap Yayınları, İstanbul
  • Torlak, Ö., Altunışık R., Özdemir Ş ve Sarıkaya N., (2007), Yeni Müşteri, Hayat Yayınları, İstanbul
  • Trout, J., (2005), Pazarlamanın Sihirli Lambası, Çev. Hakan Tunçel, Mediacat- Kapital Medya A.Ş., İstanbul
  • Zeithaml, V. ve Sitner M.J., (2003), Services Marketing, Abd: Mcgraw-Hill, 2003
  • Zaltman, G. (2003), Tüketici Nasıl Düşünür, Çev.Semih Koç, MediaCat Yayınları, İstanbul
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ebru Özlem Güven

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Güven, E. Ö. (2009). Hedonik tüketim: Kavramsal bir inceleme. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi(13), 65-72.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png