Bu çalışma yazma eyleminin yabancı bir dili sözlü olarak kullanmada ne kadar yardımcı olabileceğini araştırır. Birçok iç ve dış faktör, insanların yeteneklerini olumsuz yönde etkileyebilir. Hastalıklar, kişilerin bulundukları ortam, atmosfer ve çevre, kişisel farklılıklar, psikolojik dengesizlikler, fikirler, sosyal, eğitimsel altyapı, tercihler, kültürel motifler, farklılıklar ve daha bunun gibi birçok neden insanların beceri ve yeteneklerini ortaya koymalarında etkilidirler. Bütün bu etkilere rağmen bireyler yeteneklerini geliştirebilirler mi? Neden yazma becerisi? Yazma eylemi, hem uluslararası bir iletişim kaynağı, hem de yabancı dil öğretiminde gerekli olan ve kullanılar tüm becerileri, okuma, dilbilgisi, kelime dağarcığı, heceleme, imla, fikir bütünlüğü gibi, içinde barındırır. Kısa süreli olan bu araştırmada, yazma dersinin her basamağı gözlemlenmiştir. Sonuçlar göstermektedir ki, yazma becerisi, aynı zamanda anlatma eylemi olarak kullanıldığında, öğrencideki farkındalık ve katılım artmıştır.
This study prepared to see whether writing skills can help speaking or not. Many things interrupt people’s abilities in a negative way. These things can be named as internal and external factors such as; illnesses, atmosphere, personal differences, and psychological disorders, ideas, social and educational backgound, preferences, cultural elements, and several others. However, can people develop their abilities? Why writing was chosen? As being a global skill and covering all the other skills as well such as, reading, grammar,vocabulary, spelling, punctuation, and unity of any kind of idea, writing is one of the main means of communication. In this short term research, assessments for pre/while/past teaching steps were considered throughout the period. The results imply that, using writing as a means of louder communication affects students awareness and increase their participation
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Sayı: 13 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)