Entrepreneurs compete in tough competition environment. Markets globalized caused compe-tition and quality improved. Competition environment is an environment producing various disputes. Overcoming a dispute is a communication matter. Therefore communication is a land-mark in the way to success. Succsess is a certain process containing marketing and for this that communication is closely related to marketing too. The article, in this direction, examines entre-preneurs’ various abilities affecting marketing approach
Entrepreneur competition negotiation communication marketing
Girişimci günümüzde yoğun bir rekabet ortamında mücadele etrmek durumundadır. Küreselleşen piyasalar rekabetin ve dolayısıyla kalitenin artmasına neden olmuştur. Rekabet ortamı çatışma doğuran bir özellik taşır. Çatışmaların üstesinden gelmek, başka bir ifadeyle uzlaşı sağlamak, ise bir iletişim sorunudur. Dolayısıyla iletişim çatışmadan başlayarak başarıya kadar uzanan süreçte büyük bir rol oynar. Söz konusu süreç pazarlamayı da kapsadığı için iletişim aynı zamanda pazarlama fonksiyonunu da yakından ilgilendirmektedir. Çalışma bu doğrultuda, girişimcinin pazarlama yaklaşımını etkileyecek muhtelif becerilerini irdelemeyi amaçlamaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2010 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 19 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)