Günümüz teknolojisi, işletmelere büyük olanaklar sağlamaktadır. Bu olanaklar İşletmelerin hantal yapılarından kurtulmalarına, değişik iş kollarının ortadan kalkmasıyla gereksiz işgörenlerin çalıştırılmamasıyla, ekonomik tasarruf sağlamalarına, müşterilerine hızlı, kaliteli ve ekonomik hizmet vermelerine yardımcı olur. Kütüphaneler de birer işletme olarak kabul edildiğine göre, müşterilerine yani okur/araştırmacılarına hızlı, kaliteli ve ekonomik hizmet vermek zorundadır. Bu hizmetin verilebilmesi kütüphanede varolan dermenin sayısal ortama aktarılması ile mümkündür. Sayısal bir kütüphane; zaman, mekân ve kaynak kısıtlaması olmadan değişik formatta hızlı ve güncel bilgi sunarak, müşterilerine kaliteli bir hizmet ile ekonomik tasarruf olanağı sunmuş olacaktır.
Üniversite/araştırma kütüphaneleri sayısallaşma Okur/araştırmacı İşgören Müşteri.
The technology nowadays provides many opportunities for the businesses. These opportunities allow businesses to shake off their clumsy structure, economically benefit by replacing unproductive labor, and provide fast, high quality and affordable service for their customers. Considering libraries as businesses, they have to provide fast, high quality and affordable services for their customers, in other words readers/researchers as well. Such service is only possible via transitioning the printed materials into the digital world. Without time, location and source limitation, a digital library providing fast and up to date information in variety of formats, offers high quality service and budget efficiency
University Libraries Research Libraries Numerical Digital Reader Researcher Customer.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 37 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)