BibTex RIS Kaynak Göster

Yirminci Yüzyıldan Günümüze Takı

Yıl 2015, Sayı: 37, 95 - 112, 01.01.2015

Öz

Takı ile süslenme kültürü arkeolojik dönemlerden günümüze devam edip gelmiştir. Bu dönemlerin tamamını atlayıp, çok daha etkili olduğunu düşündüğümüz yirminci yüzyıldan günümüze takıyı inceledik. Bu yüzyıllardan günümüze Art and Crafts, Art Nouveau ve Art Deco dönemleri yaşandı. Op Art ve Kinetik Art dönemlerini, 1960’lar sonrasında Post Modern Takı Kavramı ve Metalleri Süsleme Sanatı izlemiştir. Metalleri süsleme sanatı altı ayrı teknikten oluşmaktadır. Bu teknikler ayrı ayrı incelenmiştir

Kaynakça

  • [1] ARTUT, Kazım. 2007. Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. Anı Yayıncılık. Ankara
  • [2] CHILDE, Gordon. 1947. Tarihte Neler Oldu. Kırmızı Yayınları. İstanbul.
  • [3] CRAVEN, Helen. 1989. Jewellery; Makers-motifs-historytechniques Contemporary Jewellers. Thames&Hudson Ltd.. London
  • [4] GOMBRICH, E.H.. 1997. Sanatın Öyküsü. Remzi Kitabevi. İstanbul.
  • [5] LEWIN, Roger. 2000. Modern İnsanın Kökeni. Tubitak Yayınları. Ankara.
  • [6] LYNTON, Norbert. 1991. Modern Sanatın Öyküsü. Remzi Kitabevi. İstanbul.
  • [7] M.C.NEILL, William H.. 2002. Dünya Tarihi. İmge Kitabevi Yayıncılık. Ankara.
  • [8] OGDEN, Jack. 1982. Jewellery of the Ancient World. Rizzoli. New York.
  • [9] RICHTER, Gisela. 1984. Yunan Sanatı. Cem Yayınları. İstanbul.
  • [10] TAIT, Hugh. 1989. Seven Thousand Years Of Jewellery. British Museum. London.
  • [11] TUNALI, İsmail. 1983. Estetik Beğeni. Say Yayınevi. İstanbul.
  • [12] TURANİ, Adnan. 2003. Çağdaş Sanat Felsefesi. Remzi Kitabevi. İstanbul.
  • [13] TURANİ, Adnan. 2005. Dünya Sanat Tarihi. Remzi Kitabevi. İstanbul.
  • [14] TÜRE, Altan. 2000. Kuyumculuğun Doğuşu. Goldaş Kültür Yayınları. İstanbul.
  • [15] TÜRE, Altan. 2006. Takının Öyküsü II. Goldaş Kültür Yayınları. İstanbul.
  • [16] YAĞMUR, Önder. 2007. Modern Sanatın Takı Sanatına Yansımaları. Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Heykel Anasanat Dalı. Erzurum.
  • [17] YALÇIN, Ünsal. 2003. “Anadolu Madenciliği”. Arkeo Atlas. Sayı 2. Doğan Burda Dergi Yayıncılık. İstanbul.

Jewelry from Twentieth Century to Present

Yıl 2015, Sayı: 37, 95 - 112, 01.01.2015

Öz

Accessorizing has been a part of human life since the ancient ages. Skipping the earlier periods, we examined jewelry from the 20th century to this day. This particular period of time, which we believe to be the most effective, consists of three stages: Art and Crafts, Art Nouveau and Art Deco. Op Art and Kinetic Art stages has been followed by the concept of Post Modern Jewelry and the Art of Accessorizing Metals after 1960’s. The Art of Accessorizing Metals consists of six different techniques. These techniques have been separately evaluated

Kaynakça

  • [1] ARTUT, Kazım. 2007. Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. Anı Yayıncılık. Ankara
  • [2] CHILDE, Gordon. 1947. Tarihte Neler Oldu. Kırmızı Yayınları. İstanbul.
  • [3] CRAVEN, Helen. 1989. Jewellery; Makers-motifs-historytechniques Contemporary Jewellers. Thames&Hudson Ltd.. London
  • [4] GOMBRICH, E.H.. 1997. Sanatın Öyküsü. Remzi Kitabevi. İstanbul.
  • [5] LEWIN, Roger. 2000. Modern İnsanın Kökeni. Tubitak Yayınları. Ankara.
  • [6] LYNTON, Norbert. 1991. Modern Sanatın Öyküsü. Remzi Kitabevi. İstanbul.
  • [7] M.C.NEILL, William H.. 2002. Dünya Tarihi. İmge Kitabevi Yayıncılık. Ankara.
  • [8] OGDEN, Jack. 1982. Jewellery of the Ancient World. Rizzoli. New York.
  • [9] RICHTER, Gisela. 1984. Yunan Sanatı. Cem Yayınları. İstanbul.
  • [10] TAIT, Hugh. 1989. Seven Thousand Years Of Jewellery. British Museum. London.
  • [11] TUNALI, İsmail. 1983. Estetik Beğeni. Say Yayınevi. İstanbul.
  • [12] TURANİ, Adnan. 2003. Çağdaş Sanat Felsefesi. Remzi Kitabevi. İstanbul.
  • [13] TURANİ, Adnan. 2005. Dünya Sanat Tarihi. Remzi Kitabevi. İstanbul.
  • [14] TÜRE, Altan. 2000. Kuyumculuğun Doğuşu. Goldaş Kültür Yayınları. İstanbul.
  • [15] TÜRE, Altan. 2006. Takının Öyküsü II. Goldaş Kültür Yayınları. İstanbul.
  • [16] YAĞMUR, Önder. 2007. Modern Sanatın Takı Sanatına Yansımaları. Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Heykel Anasanat Dalı. Erzurum.
  • [17] YALÇIN, Ünsal. 2003. “Anadolu Madenciliği”. Arkeo Atlas. Sayı 2. Doğan Burda Dergi Yayıncılık. İstanbul.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

M Nafiz Duru Bu kişi benim

Nihal Şaman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 37

Kaynak Göster

APA Duru, M. N., & Şaman, N. (2015). Yirminci Yüzyıldan Günümüze Takı. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi(37), 95-112.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png