BibTex RIS Kaynak Göster

İLKOKUL VE ORTAOKUL YÖNETİCİLERİNİN LİDERLİK ROLLERİ VE UYGULAMALARI

Yıl 2014, Sayı: 42, 855 - 891, 01.05.2014

Öz

Öğretimsel liderlik kavramı, öğrencileri iyi yetiştirme ve öğretmenler için uygun öğrenme koşulları sağlamaya yönelik olarak okulun çalışma çevresinin tatmin edici ve üretken bir çevreye dönüştürülmesi eylemlerini ifade etmektedir. Bir okul yöneticisi öğrenme ve öğretme etkinliklerini öncelikleri arasına almalı ve zamanını çoğunu gündelik yönetsel işlere ayırmamalıdır. Aksi taktirde etkili bir öğretimsel lider olamaz. Okulun görevi etkili öğrenmeyi gerçekleştirmek olduğuna göre, okul yöneticisinin öğretimsel liderlik rolü ise okulun görevini gerçekleştirmesine yardımcı olmaktır. Bu araştırma, ilkokul ve ortaokul yöneticilerinin öğretim liderliği rollerini gerçekleştirebilme düzeyleri üzerine çıkarsamalarda bulunmak üzere gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma kapsamında anketin güvenilirlik düzeyini ölçmek üzere güvenilirlik analizi uygulanacaktır. Anket içerisindeki ölçek maddelerine ilişkin sonuçlara varmak üzere ortalama ve standart sapma gibi tanımlayıcı istatistikler elde edilecektir. Bu çalışma kapsamında katılımcıların genel profilini belirlemek üzere frekans analizi uygulanacaktır. Araştırmaya katılan bireylerin demografik özellikleri ile araştırma içerisinde bulunan okul yöneticilerinin öğretim liderliği rollerini gerçekleştirebilme düzeylerine ilişkin sorulan sorular arasında çapraz tablolar oluşturulacak ve bu çapraz tablolar ile birlikte ki-kare analizleri uygulanacaktır. Ki-kare analizi sonucunda istatistiksel olarak anlamlı bulunan ilişkiler üzerine bar grafikleri kullanılarak yorumlar gerçekleştirilecektir.

LEADERSHIP ROLES AND PRACTICES OF PRIMARY AND MIDDLE SCHOOL ADMINISTRATORS

Yıl 2014, Sayı: 42, 855 - 891, 01.05.2014

Öz

The concept of instructional leadership , better training for teachers and students to provide appropriate learning conditions in the working environment of the school to be converted to a satisfying and productive environment refers to the action. A school administrator teaching and learning activities should take priority among the most of the time and everyday administrative tasks should be separated . Otherwise you can not be an effective instructional leader . Schools that perform the task effectively by learning , instructional leadership role of school administrators to perform its task is to help the school. This research, teaching elementary school administrators to perform leadership roles were performed to levels located on inferences . In this study the reliability of the questionnaire to measure the level of reliability analysis will be applied. Survey conclusions regarding the items in the scale mean and standard deviation as the descriptive statistics will be obtained. The overall profile of the participants in this study to determine the frequency analysis will be applied. Surveyed individuals demographics and the research contained in the school administrators' instructional leadership roles able to perform to their level questions regarding cross between tables will be created and this cross tables along with the chi-square analysis will be applied. Chi-square analysis found a statistically significant relationship will be carried out on the bar graph using the comments .

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA83CA55YM
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nazan Ciydem Sadioğlu Bu kişi benim

Fatih Çatıkkaş Bu kişi benim

Murat Korkmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2014
Gönderilme Tarihi 1 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 42

Kaynak Göster

APA Sadioğlu, N. C., Çatıkkaş, F., & Korkmaz, M. (2014). İLKOKUL VE ORTAOKUL YÖNETİCİLERİNİN LİDERLİK ROLLERİ VE UYGULAMALARI. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi(42), 855-891.