BibTex RIS Kaynak Göster

İLKOKUL (4. SINIF) TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE BU SORUNLARIN GİDERİLMESİNE YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2015, Sayı: 49, 440 - 460, 01.05.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf Türkçe dersi öğretiminde karşılaşılan sorunları belirlemek ve bu sorunların giderilmesine yönelik öğretmen görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma, Malatya ili Yeşilyurt ilçesindeki ilkokulların 4. Sınıflarında görev yapan ölçüt örneklem yöntemiyle seçkisiz olarak belirlenen 15 sınıf öğretmeniyle yürütülmüştür. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmış olup araştırma verileri yarı-yapılandırılmış görüşme yöntemi ile gözlemler yoluyla elde edilmiştir. Türkçe dersi öğretiminde karşılaşılan sorunlar; Türkçe dersinin temel öğrenme alanları olan dinleme, konuşma, okuma, yazma alanları ile ilkokul 4. sınıf Türkçe programının kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve ölçme- değerlendirme boyutlarında ele alınmıştır. Araştırmanın sonucunda, Türkçe dersi öğretiminde karşılaşılan sorunlar belirlenerek bu sorunların giderilmesine yönelik öneriler ortaya konmuştur.

PRIMARY SCHOOL (4 TH CLASS) THE PROBLEMS IN THE TURKISH TEACHING AND THE TEACHERS’ OPINIONS AND SOLVE OFFERS FOR THIS PROBLEMS

Yıl 2015, Sayı: 49, 440 - 460, 01.05.2015

Öz

The aim of this research, to determine the problems in the teaching Turkısh lesson in primary school 4 th class and to explain the teachers opinions the research has been done by the example method and 15 class teachers who have been teaching in the 4th classes of the primary schools at Yeşilyurt in Malatya. The research datas have been got by half structured interaction technique and observations using the situation studing from the qualitative search methods in the investigation. It has been taken change of the problems in the teaching Turkish lesson; listening, speaking, reading, writing, areas and gain, implict, learning-teaching process and verbal-appraise which they are the main learning areas of the Turkish lesson. At the end of the research, ıt has been explained that the problems, in the teaching Turkish lesson and offers to solve this problems.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA74PU98PG
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Okay Demir Bu kişi benim

Eyüp İzci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2015
Gönderilme Tarihi 1 Mayıs 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 49

Kaynak Göster

APA Demir, O., & İzci, E. (2015). İLKOKUL (4. SINIF) TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE BU SORUNLARIN GİDERİLMESİNE YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi(49), 440-460.