Beklenmedik durumlarda ortaya çıkan krizler çağımızda artık normal kabul edilmektedir. Kurum ve şirketlerin alacakları önlemlerle krizlerin en az sorunla atlatılabileceği, hatta iyi bir uygulamayla fırsata çevrilebileceği bile artık bilinmektedir. Kriz sürecinin en önemli ayağını oluşturan medya iletişiminin sağlıklı, hızlı ve zamanlamasının doğru olması ile kriz sırasında kurumların itibar ve ekonomik gücünün sarsılması önlenebilmektedir. İyi yönetilemeyen kriz sonrasında üretimde sıkıntıya düşen, toplumsal açıdan güvenilirliğini kaybeden, hatta yok olan firma örneklerini görmek mümkündür. Kamu alanında yaşanan krizlerde ise daha çok toplumsal güvenin yitirilmesi sonucuna rastlanmaktadır. O nedenle halkla ilişkiler etkinliği kapsamında medya iletişimi kriz döneminde özel bir önem kazanmaktadır. Bu çalışmada, 31 Mart 2015 tarihinde tüm Türkiyede yaşanan elektrik kesintisinin kamu yönetimi nezdinde muhatabı olan Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığının kriz sürecinde medya ile iletişimi nasıl yürüttüğü ortaya konulmaya çalışılmaktadır. Tüm vatandaşları ilgilendiren bir konu olarak söz konusu bu krizin yönetilmesinde Bakanlığın üst yönetiminde yer alan Bakanın kriz iletişimini nasıl gerçekleştirdiği yedi günlük yazılı basın taramaları üzerinden irdelenmektedir.
Crises which are encountered under unexpected conditions are accepted as normal in our age. It is known that the crises may be overcome by minimum problems with the measures which are taken by the institutions and companies and furthermore they may be transformed into opportunity with a good management. The rapid, healty and timely intervention of the mass media communication which comprise to the most important component of the crisis intervention process may make it possible to avoid the reputation and potential economic power losses of the institutions during crisis. It is possible to see examples of firms which are handicapped or troubled in their production which lose their credibility and reputation and furthermore which disappear altogether as a result of an improperly managed crises. Whereas, the crises which appear in public sector generally leads to the loss of public trust. Therefore, the mass media communication within the content of a public relations activity, gains a special significance during crisis periods. In this study, the communication effords of the Ministrer who was the top administration post of the Ministry of Energy and Natural Resources which was the addressee of the electric power cut-off incidence that was experienced in entire Turkey in 31st of March 2015 is reviewed. The details of how the Ministry managed this crises which pertained to all of the citizens closely is investigated by scanning the seven days of printed press during that period.
Crisis crisis management crises communication crisis management process.
Diğer ID | JA27BC69SE |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 52 |