Tüketiciler sadece ihtiyaç duydukları için değil, ruh hallerini değiştirmek, zaman geçirmek, eğlenmek veya kendini ifade edebilmek için de satın almaya başlamışlardır. Tüketiciler çoğu zaman rasyonel olmayan satın alımlar yapmaktadırlar. Ürünün sağladığı temel faydanın yerini kimi zaman hazcı fayda almaktadır. Hedonik tüketim, alışverişlerde haz ve mutluluk veren bir tüketim şeklidir. Çalışmada tüketicilerin hedonik tüketimlerinde etnik kökenin rolü incelenmiştir. Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin etnik kökeninin hedonik tüketimleri üzerindeki etkisini analiz etmektir. Çalışmaya yönelik hazırlanan anket, Türkiyedeki farklı etnik kimliklere sahip ve hedonik tüketimde bulunan 495 kişiye uygulandı ve anketler edit edildikten sonra kalan 492 anket analize tabi tutulmuştur. Frekans dağılımları, faktör analizi, güvenirlilik analizi, t-testi ve regresyon analizi yapıldı. Yapılan analizler sonucunda tüketicilerin etnik kökenlerinin hedonik tüketimleri üzerinde etkili olmadığı ancak demografik faktörlerden cinsiyet, medeni durum, gelir, yaş ve eğitim durumunun hedonik tüketim üzerinde etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
etnik köken hedonik tüketim cinsiyet yaş gelir medeni durum eğitim.
Consumers have started to buy not only for their needs but also for changing their mood, spending time, having fun or expressing themselves. Consumers usually buy irrationally. Pleasure oriented benefit sometimes substitutes for essential benefit of the product. Hedonic consumption is a way of consumption that gives happiness and pleasure while shopping. In the study, the role of ethnical origin on the hedonic consumption of the consumers has been analyzed. The aim of this study is to analyze the effects of the ethnical origin on the hedonic consumptions of consumers. The survey prepared for the study has been applied to 495 people who have different ethnical identities and live in Turkey and who consume hedonically. After the surveys were edited, the 492 surveys have been subjected to the analysis. Frequency distribution, factor analyses, reliability analyses, t-test and regression analyze have been conducted. As a result of the analyses conducted, it has been reached the end that the ethnical origins of the consumers have no effect on their hedonic consumption but the demographic factors including gender, marital status, income, age and educational status have effect on the hedonic consumption.
ethnical origin hedonic consumption gender age income marital status education
Diğer ID | JA99EF57FB |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 53 |