BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET BAĞIMLILIĞI EĞİLİMLERİNİN VE YALNIZLIK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ

Yıl 2016, Sayı: 54, 307 - 318, 01.05.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı; İlköğretim Öğrencilerinin İnternet Bağımlılığı Eğilimlerinin Ve Yalnızlık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesidir. Bu nedenle bu araştırma betimsel ilişkisel modelde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evreni İstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde bulunan tüm ilköğretim okullarıdır. Araştırmanın verileri random olarak seçilen 3 okuldan araştırmaya gönüllü olarak katılan 300 öğrenciden elde edilmiştir. Araştırmada İnternet Bağımlılığı Ölçeği ve Ucla Yalnızlık Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde Mann-Whitney U testi ve Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre erkek öğrenciler, kız öğrencilerden; 7. ve 8. sınıf öğrencileri 5. ve 6. sınıf öğrencilerinden; internette 3-4 saat zaman geçirenler, 1-2 saat zaman geçirenlerden; interneti eğlence amaçları kullananlar, bilgi sağlama amaçlı kullananlardan daha fazla internet bağımlısı olma riski taşımaktadırlar. Bununla birlikte dışadönük kişilik tipine sahip olan öğrencilerin daha fazla yalnızlık içinde oldukları bulunmuştur. Sonuç olarak; internette fazla zaman geçirme, interneti eğlence amaçlı kullanma internet bağımlılığını arttırdığı gibi; sınıf düzeyi artışı da internet bağımlısı olma riskini arttırmaktadır. Bunlara ek olarak erkek öğrenciler kız öğrencilere göre daha fazla risk altındadır.

THE RESEARCH OF TENDENCIES OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS' INTERNET ADDICTION AND THEIR LONELINESS LEVELS ACCORDING TO A VARIETY OF FACTORS

Yıl 2016, Sayı: 54, 307 - 318, 01.05.2016

Öz

The purpose of this study is to determine the primary school students internet addiction tendencies and loneliness levels in terms of different variables. Therefore, this research was carried out in descriptive relational model. The research sample consists of all primary schools in the province of Istanbul Küçükçekmece District. Research data obtained from 300 students randomly selected from 3 schools. In the study, "Internet Addiction Scale" and "UCLA Loneliness Scale" are used. For the data analyses, Mann-Whitney U test and the Kruskal-Wallis tests are used. According to the findings, male students more than female students; 7th and 8th grade students more than 5th and 6th grade students; students spending 3-4 hours of time on the internet more than students spending 1-2 hours; students using the internet for entertainment purposes more than students using it for knowledge are have more tendency for internet addiction. Also, students with extroverted personality type were found to be in more loneliness. As a result, spending more time on the Internet, using the Internet for entertainment purposes are increasing internet addiction as the class level increases the risk of being addicted to the internet. In addition, boys have greater risk than girls.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA35BM33YV
Bölüm Dergi Bilgisi
Yazarlar

Saffet Burak Bayram

Gufran Gündoğmuş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2016
Gönderilme Tarihi 1 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 54

Kaynak Göster

APA Bayram, S. B., & Gündoğmuş, G. (2016). İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET BAĞIMLILIĞI EĞİLİMLERİNİN VE YALNIZLIK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi(54), 307-318.