Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin okuma alışkanlığı ve yazma tutumları ile Türkçe dersi akademik başarı düzeylerini ve aralarındaki ilişkiyi belirlemektir. Çalışmaya, Muş ili Bulanık ilçesi Turgut Özal Ortaokulu 5, 6, 7 ve 8. sınıflarındaki 232 öğrenci katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak; Gömleksiz (2004) tarafından geliştirilen ve Balcı (2009) tarafından tekrar gözen geçirilen Okuma Alışkanlığı Tutum Ölçeği ve Susar Kırmızı (2009) tarafından geliştirilen Yazmaya Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmış, veriler SPSS for Windows 22.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmada elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin okuma alışkanlığı, yazma tutumları ile Türkçe dersi akademik başarıları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Öğrencilerin okuma alışkanlıkları, yazma tutumları ve Türkçe dersindeki akademik başarıları ile anne-baba eğitim düzeyi ve sosyoekonomik düzey bakımından anlamlı bir fark görülmemişken cinsiyet değişkenine göre fark kızların lehine, sınıf değişkeni açısından ise üst sınıfların aleyhine anlamlı farklılığa rastlanılmıştır. Çalışmada; sonuçlar sıralanarak alan yazın doğrultusunda tartışılmış, öneriler sunulmuştur.
The aim of this study, the middle school students' reading habit and write Turkish lessons with the attitudes of academic achievements is to determine the relationship between the level of and. In the study, Muş Province in the Township of Turgut Özal Blurry Middle School 5, 6, 7 and 8.class 232 students participated in. Study of data-gathering tool; Gömleksiz (2004), developed and maintained by Balcı (2009) by the habit of Reading Attitude Scale and passed back to Garrett just shut up Red (2009) by Developers Guide to measure attitude toward Writing IusedInc. Truck. Study of the relational data model used and the scan was analyzed by using SPSS for Window spss program 22.0. According to the findings of the study, students ' reading habits, write Turkish lessons with the attitudes of academic achievements include a significant relationship was found. Students ' reading habits, attitudes and write Turkish class academic achievements with regard to level of education and socioeconomic level of the parents a significant difference when the difference according to the gender variable has not been seen in favor of the girl, class variable in terms of the upper classes against the significant difference found. Study; the results are discussed, in accordance with the recommendations in an order type field.
The habit of reading writing attitude academic achievement Turkish lessons
Diğer ID | JA45AY33VT |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 54 |