BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ YETERLİLİK ALGILARININ İNCELENMESİ (BAŞAKŞEHİR İLÇESİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2016, Sayı: 55, 89 - 108, 01.09.2016

Öz

Özet: Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin mesleki yeterlilik algılarını belirlemektir. Çalışmada fenomenoloji yöntemi kullanılmıştır. Araştırma yöntemi içerisinde amaçlı örnekleme yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2014-2015 eğitim öğretim yılında, İstanbul ili Başakşehir ilçesine bağlı anaokullarında görev yapan okul öncesi öğretmenleri arasından gönüllülük esasına uygun olarak oluşturulmuştur. Belirlenen okullarda görev yapan 15 okul öncesi öğretmenine araştırma kapsamında görüşme formu uygulanmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenler Ö1, Ö2, Ö3, Ö4, Ö5,., Ö15 kodları ile kodlanmıştır. Öğretmenlerden beşinin kıdemi 8-10 yıl arasında, altısının kıdemi 13-15 yıl arasında iken dört öğretmenin kıdemi ise 16-18 yıl arasındadır. Okul öncesi öğretmenlerince mesleki yeterliliğin mesleki yönden yeterli teorik bilgi ve uygulama becerisine sahip olma anlamı taşıdığı sonucuna ulaşılmıştır.

The investigation of Pre-School Teacher Perceptions of the Vocational Qualifications (Başakşehir district sample)

Yıl 2016, Sayı: 55, 89 - 108, 01.09.2016

Öz

Abstract: The purpose of this study, preschool teachers' perceptions of professional competence to determine. Method was used to study the phenomenology. Research was conducted in the method of purposive sampling. In this context, the study group in the 2014-2015 academic year, depending on the district of İstanbul Başakşehir voluntary pre-school teachers working in kindergartens has created. Pre-school teachers working in the schools, 15 were applied to the scope of the research interview. Teachers who participate in the interview in the framework of research ethics Ö1, Ö2, Ö3, Ö4, Ö5, ......., are coded with the code Ö15. 8-10 years of seniority of five teachers, four of six were between 13-15 years of seniority if the teacher's seniority is between 16-18 years. Professional aspects of professional competence by teachers from preschool sufficient theoretical knowledge and practical skills have reached the conclusion that meaning.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA44DJ86GJ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Güler KANBAY Ak Bu kişi benim

Bilal Yıldırım Bu kişi benim

Hatice KADIOĞLU Ateş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2016
Gönderilme Tarihi 1 Eylül 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 55

Kaynak Göster

APA Ak, G. K., Yıldırım, B., & Ateş, H. K. (2016). OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ YETERLİLİK ALGILARININ İNCELENMESİ (BAŞAKŞEHİR İLÇESİ ÖRNEĞİ). Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi(55), 89-108.