BibTex RIS Kaynak Göster

KONSERVATUVAR ÖĞRENCİLERİNİN SOUNDPAİNTİNG UYGULAMALARINA YÖNELİK ÖZ DEĞERLENDİRMELERİ

Yıl 2016, Sayı: 55, 384 - 396, 01.09.2016

Öz

Soundpainting Walter Thompson tarafından 1970’li yıllarda, müzisyenler, dansçılar, aktörler ve görsel
sanatçılar için yaratılmış evrensel eşzamanlı besteleme işaret dilidir. Dilin içerisinde bulunan 1500’den fazla
hareket, Soundpainter adı verilen besteci/şef tarafından topluluğa işaret edilir ve gruptaki icracılar da bu
hareketlere kendi disiplinleri ile cevap verirler. Daha çok performansa yönelik kullanılan bu dil, son yıllarda
müzik eğitiminde de kullanılmaktadır. Yaratıcılığı geliştirdiği düşünülen Soundpainting dilinin öğrencilerin
rastlamsal müzik dinleme, sahne fobisi, doğaçlama yapabilme, kendine güven duyma gibi performansa yönelik
davranışlarına olumlu etkileri olduğu belirtilmektedir. Günümüzde eğitimin yapılandırmacı bir yaklaşım içerinde
olması, öğrencilerin yaparak, aktif olarak derse katılarak eğitimin içerisinde olmalarını gerektirmektedir.
Soundpainting performansında bir öğrenci, hem icracı (yapan) hem de Soundpainter (yaptıran) olarak etkin bir
şekilde derse katılabilir. Böylelikle kazandırılmak istenen davranışlar Soundpainting yolu ile kazandırılmış
olacaktır. Yapılan bu çalışma konservatuvar öğrencilerinin Soundpainting eğitimine yönelik tutumlarını tespit
etme amacı taşımaktadır. Bu amaç doğrultusunda Soundpainting eğitimine gönüllü olarak katılan öğrencilere öz
değerlendirme formu hazırlanmış ve görüşleri alınmıştır. Öz değerlendirme sorularından elde edilen cevaplar
değerlendirilerek yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda, konservatuvar öğrencilerinin Soundpainting
çalışmalarına katıldıktan sonra özgüven ve motivasyonlarında olumlu yönde değişmeler olduğu, doğaçlama
konusunda farkındalıklarının arttığı ve kısmen yapabildikleri, ancak yeteri kadar yaratıcı olamadıkları ve
Soundpainting eğitimini diğer dersler ile ilişkilendirebildikleri sonuçları ortaya çıkmıştır.

Conservatoire Students Self-Assessment on Soundpainting Practises

Yıl 2016, Sayı: 55, 384 - 396, 01.09.2016

Öz

Soundpainting is a composing sign language, which came out and is developed at the end of 70’s for
musicians, dancers, actors and visual artists by Walter Thompson, an educator and composer from New York. At
present, the Soundpainting language comprises more than 1500 gestures that are signed by the
composer/director, known as the Soundpainter. Performers, who perform in Soundpainting group response with
their disciplines according to Soundpainter’s signs. Soundpainting language, which is mostly used in
performance, has been used in music education in recent years. It is stated that Soundpainting sign language,
which is thought to develop creativity, have affect on students’ listening Aleatoric music, stage phobia, playing
improvisation, self-confidence. Today, education is in a constructivist approach and it is required to be in
training making students actively participating in the course. A student can participate in Soundpainting
performance effectively both performer and Soundpainter. Thus, to gain the desired behaviour will be conferred
with Soundpainting way. In this study it is intended to determine the attitudes of conservatory students towards
the Soundpainting education. For this purpose Soundpainting self-evaluation form were prepared and taken opinions for students who voluntarily participated in the training. Answers that obtained from the self-evaluation
questions were interpreted. At the end of the research it was emerged that Soundpainting training has positive
effects on conservatory students’ self- reliance and motivation. Although their awareness on improvising was
increase, they also said that they could not be enough creative.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA94GP59NE
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sonat Coşkuner Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2016
Gönderilme Tarihi 1 Eylül 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 55

Kaynak Göster

APA Coşkuner, S. (2016). KONSERVATUVAR ÖĞRENCİLERİNİN SOUNDPAİNTİNG UYGULAMALARINA YÖNELİK ÖZ DEĞERLENDİRMELERİ. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi(55), 384-396.