This study being reflected by the perspective of the feminist cinema critics beging used as an effective
analysis method at the cinema sociology and cinema sociology arising from the relation between cinema and
sociology mutually focuses on the description of “the woman image” presented through Grace who is the main
character at Dogville film; this film focuses on with which machine female representation at the movie is added
to the group and is excluded from the group with a social gender-based reading and sociological arguments at the
small town reflecting the example of a closed social texture
Woman imagery cinema sociology feminist cinema critics Dogville.
Sinema ve sosyolojinin karşılıklı bir verimlilik içinde sürdürdüğü ilişkiden doğan sinema sosyolojisi ve sinema
sosyolojisinde etkili bir çözümleme yaklaşımı olarak kullanılan feminist sinema eleştirisinin perspektifinden
yansıyan bu çalışma, Dogville filminde başkarakter olan Grace üzerinden sunulan “kadın imgesi”nin temsiline
odaklanmakta; filmdeki kadın temsilinin toplumsal cinsiyet eksenli bir okuma ve sosyolojik argümanlarla, kapalı
bir toplumsal doku örneğini yansıtan küçük bir kasabada hangi mekanizmalarla gruba dahil edildiği ve gruptan
dışlandığı üzerinde durulmaktadır.
Kadın imgesi sinema sosyolojisi feminist sinema eleştirisi Dogville.
Diğer ID | JA93BH36PU |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 58 |