Bu araştırmanın amacı; otistik çocuklarda
görülen davranış problemlerinin düzeltilmesine yönelik olarak, otistik çocukların
düzeylerine göre hazırlanan ve deney gurubundaki otistik çocuklara uygulanan
hareket eğitimi ve fiziksel aktivite programının uygulandıktan bir yıl sonraki
etkisini bilimsel olarak belirlemektir. Araştırma modeli, ön test - son test,
kontrol gruplu desenle yapılmıştır. Belirlenen amaç doğrultusunda araştırma,
bir yıl önce hareket eğitimi ve fiziksel aktivite programının uygulandığı,
deney grubundaki davranış problemi olan altı (6) çocuk ve kontrol grubundaki
sekiz (8) çocuk olmak üzere toplam on dört (14) otistik çocuk ile yürütülmüştür.
Deney ve kontrol grubundaki çocukların ailelerine "Vineland Sosyal Uyum ve
Davranış Ölçeği" hareket eğitimi ve fiziksel aktivite programı
uygulanmadan önce ön-test olarak; program uygulandıktan sonra son-test olarak uygulanmıştır.
Hareket eğitimi ve fiziksel aktivite programı uygulandıktan bir yıl sonra araştırmanın
örneklemini oluşturan otistik çocukların ailelerine "Vineland Sosyal Uyum
ve Davranış Ölçeği" son-test olarak tekrar uygulanmıştır. Bu testlerden
elde edilen bulgular SPSS istatistik programı ile değerlendirilmiştir. Gruplar
arası karşılaştırmalarda “Mann Whitney U” testine, grup içi karşılaştırmalarda
ise “Wilcoxon testine” başvurulmuştur. Tip 1 hata için α= 0.05 ve 0.01 düzeyi alınmıştır.
Sonuç olarak; deney grubundaki otistik çocukların problemli davranışlarının düzeltilmesinde
etkili olan hareket eğitimi ve fiziksel aktivite programının uygulandıktan bir
yıl sonra da etkisinin devam ettiği tespit edilmiştir. Kontrol grubundaki çocukların
problem davranışlarında ise bir değişiklik olmadığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 5 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 63 |