Bu araştırma, Turizm Meslek Lisesi öğretmenlerinin kültürel sermaye yeterlik düzeyleri ile öz-yeterlik düzeylerini ve aralarındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemini, 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılında Ankara, İstanbul, Antalya ve İzmir ili merkez ilçelerinde yer alan Otelcilik ve Turizm Meslek Liselerinde görev yapan 407 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada, öğretmenlerin kültürel sermaye yeterlik düzeylerini ölçmek amacıyla Avcı ve Yaşar (2014) tarafından geliştirilen “Kültürel Sermaye” ölçeği kullanılmıştır. Öğretmenlerin öz-yeterlik düzeylerini belirlemek amacıyla da Tschannen-Moran ve Woolfolk Hoy (2001) tarafından geliştirilen ve Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya (2005) tarafından dilimize uyarlanan “Öğretmen Öz-yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde değişkenler arasındaki ilişkiyi tespit etmek amacıyla korelasyon analizi; bağımsız değişkenlerin bağımlı değişken üzerine etkisini belirlemek için ise tek yönlü regresyon analizleri yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin kültürel sermaye yeterlik düzeyleri ile öz-yeterlik düzeyleri arasında pozitif yönde orta düzeyde ilişki saptanmıştır. Regresyon analizlerinin sonucunda ise kültürel sermayenin entelektüel birikim ve kültürel bilinç alt boyutlarının öz-yeterlik yordadığı belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 64 |