Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TEKNOLOJİK PEDAGOJİK İÇERİK BİLGİSİ MODELİ ÇERÇEVESİNDE MÜZİK ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU

Yıl 2018, Sayı: 65, 370 - 380, 13.03.2018

Öz

21. yüzyılda gelişen ve değişen dijital teknolojilerin, eğitim-öğretim sürecinde kullanılabilmesi için büyük bütçeler ve emekler harcanmaktadır. Artık günümüzde, her türlü eğitim alanında etkili öğrenmenin en önemli bileşeni olarak teknolojinin entegrasyonu görülmektedir. Müzik eğitiminde de teknolojinin kullanımı her yönüyle kendini ortaya koymuş ve etkinliğini göstermiştir. Bütün eğitim alanlarında olduğu gibi müzik eğitiminde de teknolojinin alana göre kavramsallaştırılması ve gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Müzik eğitimcileri için müzik yaratma, icra etme, dinleme ve öğrenme konularındaki yeni ve gelişen teknolojilerin sonuçlarını dikkate almak önemlidir. Müzik eğitimcileri, teknolojik değişimler, ilerlemeler hakkında uzmanlaşmış ve bilgili olmalıdır. Müziğin hazırlanmasında geliştirilmesinde ve paylaşılmasında tüm araçları uygun bir şekilde kullanırken teknolojinin önemini fark etmelidir. Pedagojik ve teknolojik bakış açılarının birbirlerine yakınlaşması, öğrenme ortamlarının tasarlanmasında, içeriğe uygun teknoloji ile pedagojik prensipler arasındaki bağlantıların etkili olmasını desteklemektedir. Bu doğrultuda Mishra ve Koehler (2006) tarafından geliştirilen Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) modeli teknoloji, pedagoji ve içerik arasındaki ilişkileri tanımlamada ve teknoloji entegrasyonuna ilişkin yürütülen çalışmalarda kullanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi modelini temel alarak, müzik öğretiminde teknolojinin öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonuna yönelik bir çerçeve sunmaktır. Bu amaçla müzik öğretiminde teknoloji entegrasyonu ile ilgili alanyazın incelenerek farklı yaklaşımlar taranmış, müzik öğretimini teknolojiyle birlikte uygulamayı mümkün kılan bu yaklaşımlar açıklanmıştır. Bu sürecin sonunda; müzik öğretiminde etkili teknoloji entegrasyonunun, her müzik davranış alanıyla birlikte etkinlik türleri açısından duruma yaklaşarak, belirli bir öğrenme eyleminin yapısı hakkında en önemli olanın yakalanmasını sağladığı düşüncesine ulaşılmıştır. Bu bağlamda müzik eğitimcilerinin pedagoji ile teknolojiyi yakınlaştırabilmeleri için alanlarıyla ilgili etkili teknoloji entegrasyonu bilgilerinin geliştirebilmelerini sağlayacak uygulama ve araştırmaların önemi ortaya çıkmaktadır.

Kaynakça

  • American Association of Colleges of Teacher Education (AACTE) (2008). Handbook of technological pedagogical content knowledge (TPCK) for educators. New York: Routledge/Taylor & Francis Group. Bauer, W. I. (2013). The acquisition of musical technological pedagogical and content knowledge. Journal of Music Teacher Education, 22(2), 51-64. Bauer, W. I. (2014a). Music learning today: Digital pedagogy for creating, performing, and responding to music. New York: Oxford University Press. Bauer, W. I. (2015). Music curriculum and assessment: The role of technology. In C. Conway (Ed.), Musicianship-focused curriculum and assessment (pp. 517-538). Chicago, IL: GIA Publications. Çoklar, Kılıçer ve Odabaşı, (2007). Eğitimde teknoloji kullanımına eleştirel bir bakış: Teknopedagoji. The preceedings of 7th international Educational Technology Conference, Near East University, North Cyprus. Dittmar, C. & Cano, E & Abeßer, J. Grollmisch, S. (2012). Music Information Retrieval Meets Music Education, Multimodal Music Processing, 95-120. Dunn, L.A. (2011). Teaching in Hıgher Education: Can Social Media Enhance The Learning Experience?. Interdisciplinary Science Education, Technologies and Learning, The University of Glasgov. Harris, J., Grandgenett, N., & Hofer, M. (2010). Testing a TPACK-based technology integration assessment rubric. In C. D. Maddux, D. Gibson, & B. Dodge (Eds.), Research highlights in technology and teacher education 2010, pp. 323–331. Chesapeake, VA: Society for Information Technology & Teacher Education. Harris, J., & Hofer, M. (2011). Technological pedagogical content knowledge (TPACK) in action: A descriptive study of secondary teachers' curriculum-based, technology-related instructional planning, Journal of Research on Technology in Education, 43(3), 211–229. doi:10.1080/15391523.2011.10782570 Kalyoncu, N. (2004). Müzik Öğretmeni Yeterlikleri ve Güncel Müzik Öğretmenliği Programı. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu, Süleyman Demirel Üniversitesi, 7-10 Nisan 2004, Isparta. Koehler, M., & Mishra, P. (2005). Teachers learning technology by design, Journal of Computing in Teacher Education, 21(3), 94-102. doi:10.1080/10402454.2005.10784518 Koehler, M., & Mishra, P. (2005). What happens when teachers design educational technology? The development of technological pedagogical content knowledge, Journal of Educational Computing Research, 32(2), 131–152. doi:10.2190/0ew7-01wb-bkhl-qdyv Mishra, P. and Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A new framework for teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017-1054. Richards, C. (2006). Towards an integrated framework for designing effective ICT supported learning environments: The challenge to better link technology and pedagogy. Technology, Pedagogy, and Education, 15(2), 239-255. Shulman, L. S. (1986). Those who understand: A conception of teacher knowledge. American Educator, 10(1), 9-15, 43-44. Uçan, A. (1999). Müzik Eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları. İnternet Kaynakları Bauer, W. I. (2014b). Music learning and technology. New Directions: A Journal of Scholarship, Creativity and Leadership in Music Education, 1. Retrieved from https://www.newdirectionsmsu.org/issue-1/bauer-music-learning-and-technology/ (Erişim tarihi: 2 Nisan 2017). Bauer, W. I., Harris, J., & Hofer, M. (2012). Music learning activity types. Retrieved from http://activitytypes.wmwikis.net/Music > (Erişim tarihi: 1 Nisan 2017). Harris, J., & Hofer, M. (2009). Instructional planning activity types as vehicles for curriculum-based TPACK development. In C. D. Maddux, (Ed.). Research highlights in technology and teacher education 2009 (pp. 99-108). Chesapeake, VA: Society for Information Technology in Teacher Education (SITE). http://activitytypes.wmwikis.net/file/view/HarrisHofer TPACKActivityTypes.pdf (Erişim tarihi: 3 Nisan 2017). Lepi, K. (2012). The History of Online Education. Edudemic. http://edudemic.com/2012/10 the-history-of-online-education/(Erişim tarihi: 10 Mayıs 2017). MEB. (2007). Intel Gelecek İçin Eğitim Programı. http://www.intel.com/cd/corporate/education/emea/tur/index.htm> (Erişim tarihi: 31 Mayıs 2017). Puentedura, R. (2008). TPCK and SAMR: Models for enhancing technology integration. In, As we may teach: Educational technology, from theory into practice. Maine Department of Education. Retrieved from https://itunes.apple.com/itunes-u/as-we-may-teach-educational/id380294705?mt=10 (Erişim tarihi: 5 Nisan 2017).
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Bahar Güdek

Fulya Açıksöz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 13 Mart 2018
Gönderilme Tarihi 12 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 65

Kaynak Göster

APA Güdek, B., & Açıksöz, F. (2018). TEKNOLOJİK PEDAGOJİK İÇERİK BİLGİSİ MODELİ ÇERÇEVESİNDE MÜZİK ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi(65), 370-380.