Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE ROLE OF ELITES AND EDUCATION FROM THE OTTOMANS TO TODAY

Yıl 2018, Sayı: 66, 56 - 70, 15.05.2018

Öz




The institutional role of education in the social positions of the elite is the main theme of this work. The research questioned the changing relationship of the new elites with the fact of education. In the historical process of the elites, the relation to society has been problematic. How elites became integrated or became estranged with society where they live in? In this process, education comes into prominence on modernization context by playing a role on elite’s being formed, becoming effective for providing elite to have a dominant role to play as social actor. On research, literature examinations are provided with interview data, which are done deeply with 10 education managers. Additionally to qualitative data, quantitative changes from beginning of Republic to nowadays are being evaluated. The associations of the elites with education are closely related to their activities as social forces.


Kaynakça

  • Arslan (2007) 1999’dan 2007’ye Türk Toplumunun Yasama Sürecine Yön Vermiş Türk Siyasi Elitlerinin Sosyolojik Analizi, Yasama Dergisi, sayı:4 Ocak-Şubat-Mart 2007 Arslan, Ali (2003) Eşitsizliğin teorik Temelleri; Elit Teorisi, Kocaeli Üniv. SBE Dergisi 2003/2 Arslan, Mutlu. (2015). Elit Teorisinin Doğuşu ve Kitle Korkusu, Eğitim Bilim Toplum Dergisi / Cilt:13 Sayı:50 Bahar: 2015 Sayfa: 76-95 Berkes, N. (2003) Türkiye’de Çağdaşlaşma, (Yay. Hzr.: Ahmet Kuyaş), İstanbul, YKY yayınları. Bilgin, V. (2010).Türkiye’de Değişimin Dinamikleri, Ankara, A Kitap yay. Bottomore, T. B. (1997). Seçkinler ve Toplum. (Çevr. Erol Mutlu). Ankara: Gündoğan yayınları Burton, Micheal, Richard Gunther and John Higley. 1995. “Đntroduction: Elite Transformations and Democratic Regimes”, J. Higley and R. Gunther (Eds). Elites and Democratic Consolidation in Latin America and Southern Europe New York, Cambridge University Press. 1-37. Coşar, S.(2004) Türk Modernleşmesi: Aklileşme, Patoloji, Tıkanma, Doğu Batı Dergisi (3. Baskı) Sayı: 8. s: 69-82. Çaha, Ö. (2008) Modern Dünya’da Din ve Devlet, İstanbul, Timaş Yayınları. Çetin, H. (2004). Gelenek ve değişim arasındaki kriz: Türk Modernleşmesi, Doğu Batı Dergisi, Sayı: 25, yıl 7. Kasım Aralık Ocak 2003-2004.s: 11-40. Demir, Ş., Sesli, M., Dursun, E. (2008). Türk Siyasal Elitlerin Sosyal Profillerinin İncelenmesi (1950- 1960) Sosyal Bilimler Arastırmaları Dergisi. 1, (2008): 105-122. Eskicumalı, A. (2003) Eğitim ve Toplumsal Değişme; Türkiye’nin Değişim Sürecinde Eğitimin Rolü, Cilt 19(2), Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi. Gökalp, Z. (1985) Tamamlanmamış Eserler, Hazırlayan; Şevket Beysanoğlu, Ankara, Neyir Matbaası. Karpat, K. H. (2010). Osmanlı’dan Günümüze Elitler ve Din, İstanbul, Timaş Yay. Karpat, K. H.(2011) Kimlik ve İdeoloji, İstanbul, Timaş Yay. Küçükömer, İ. (2002) Düzenin Yabancılaşması, İstanbul, Bağlam Yay. Mannheim, Karl. [1956]2003. Essays on The Sociology of Culture, New York: Routledge Publishing Mardin, Ş. (1985), “Türk Siyasasını Açıklayabilecek Bir Anahtar: Merkez – Çevre İlişkileri”, Kalaycıoğlu, E. ve Sarıbay, Y. (der.), Türkiye’de Siyaset: Süreklilikve Değişim içinde, Der Yayınları, 123-149. Mardin, Ş. (1995), Din ve İdeoloji, İstanbul, İletişim Yayınları. Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim, 2010-2011, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) s. 89-91. http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2012_12/06021014_meb_istatistikleri_orgun_egitim_2010_2011.pdf. 14.08. 2014. Mosca, G. (2005). Siyaset Biliminin Temelleri, çev. Haşan İlhan. Ankara: Alter Yayınevi. Mumyakmaz, A. (2014). Elitlerin Yeni Yüzü, İslami Burjuvazi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Cilt/Volume: 11. Sayı/Issue: 27, s. 367-382 Önder, Ö. , Akıncı, M. (2011). Postmodernizm ve Türk Bürokratik Elitleri: Değişimin Epistemolojisi Üzerine Bir Not,Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 13/3 (2011). 57-79 Özdemir, S. M. (2011) Toplumsal Değişme ve küreselleşme Bağlamında Eğitim ve Eğitim Programları; Kavramsal Bir Çözümleme, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi cilt 12 sayı;1 Özer, Nazan (2006) Küreselleşme ve Bürokratik Seçkinler, Ankara, Lotus Yayınevi. Pareto, V. (2009). The Rise and Fall of Elites, An Application of Thoretical Sociology, Transaction Publishers, New Brunswick and London. Pareto, V. (2010). Seçkinlerin Yükselişi ve Düşüşü Kavramsal Bir Sosyoloji Uygulaması, (çev. Merve Z. Doğan). Ankara: Doğu Batı Yayınları. Sağlam, S. (2009) Türkiye’de Sosyo-kültürel Değişme: Göstergeler, Öneriler, Aramızdan Ayrılışının 40. Yılında Mümtaz Turhan Sempozyumu, Ankara: Gazi Üniversitesi Rektörlüğü. 197-219 http://ulkunet.com/UcuncuSayfa/Mumtaz_Turhan_Sempozyumu_2626.pdf 11. 10. 2016. Sarıbay, A. Y., (1998), Siyasal Sosyoloji, Der Yayınları, 4. Basım, İstanbul. Sarp, Ç. (2013). Pareto’yu Okumak, Mantıklı Olmayan Davranış ve Seçkinler teorisi, Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:, Sayı: 2 (Temmuz 2013) s.91-113 Tekeli, İ. , İlkin, S. (1999) Osmanlı İmparatorluğu’nda Eğitim ve Bilgi Üretim Siteminin Oluşumu ve Dönüşümü. (İkinci Baskı). Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları. http://www.tuik.gov.tr/yillik/Ist_gostergeler.pdf adresinden 24.08.2016 has been reached in 08.24.2016 date. Turhan, M. (1991). Siyasal Elitler, Ankara, Gündoğan Yayınları.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ömer Sağlam

Yayımlanma Tarihi 15 Mayıs 2018
Gönderilme Tarihi 15 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 66

Kaynak Göster

APA Sağlam, Ö. (2018). THE ROLE OF ELITES AND EDUCATION FROM THE OTTOMANS TO TODAY. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi(66), 56-70.