Değişen
yaşam koşulları ile birlikte değişen gıda tüketim alışkanlıkları, genç nüfusta
da kendisini göstermektedir. Özellikle sembolik unsurların öne çıktığı
günümüzde, genç tüketicilerin fast food (hızlı hazır yiyecekler) tarzı ürünlere
giderek daha fazla yöneldiği dikkati çekmektedir. Fast food ürünlerinin
özellikleri, fiyatı, sağlıklı olup olmadığı gibi konular talebi etkilerken,
arkadaş ve aile çevresi, imaj, ortam koşulları, sosyalleşme gibi unsurlar da
gençlerin fast fooda yönelmesine neden olabilmektedir. Araştırmanın amacı,
gençlerin fast food ürünleri ile ilgili algıları ve tüketim alışkanlıklarının
sembolik tüketim kapsamında değerlendirilmesidir. Ayrıca gençlerin fast food
tüketimine yönelmesinde etkili olan faktörler araştırılmıştır. Araştırma Sivas
İli Merkez İlçesindeki lise öğrencilerine uygulanmış olup, veri toplamada
yüzyüze anket tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmanın anketi, demografik
özellikleri, fast food algılamalarını ve fast food tüketim sıklığını ölçen
toplam 9 sorudan oluşmaktadır. Araştırmanın en önemli bulgusu; gençlerin önemli
bir bölümünün, fast food ürünlerin sağlığa zararlı olduğunu düşünenler ve bilgisi
olmayanlardan oluşması ve bunların fast food tüketim sıklığının sağlıklı
olduğunu düşünenlerden daha fazla olduğudur. Kısaca, gençler fast food
ürünlerinin sağlıksız olduğunu dahi düşünse tüketmeye devam etmektedir. Bu
durum çağımızın gerçeği olan sembolik unsurları akla getirmektedir. Nitekim,
araştırma bulgularından birisi de gençlerin fast food tüketimini etkileyen
faktörler içinde en önemlilerinin arkadaşlar, ortam koşulları ve popülerlik
olduğudur. Sonuç olarak, gençlerin fast food ürünlerin tüketimi ile ilgili
algıları ne olursa olsun, sembolik tüketim unsurlarının etkisiyle fast food
tüketimini sıklıkla devam ettirdikleri belirlenmiştir.
Pazarlama Tüketici Davranışları Sembolik Tüketim Fast Food Tüketimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Eylül 2018 |
Gönderilme Tarihi | 24 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 67 |