Bu
araştırmada, Konservatuvar Türk Halk Oyunları Bölümü son sınıf öğrencilerinin
Müzik Eğitimine yönelik öz-yeterlik algı düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre
farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu
2016-2017 eğitim-öğretim döneminde öğrenimlerine devam eden 5 üniversitenin
Türk Müziği Devlet Konservatuvarları Türk Halk Oyunları Bölüm öğrencileri oluşturmuştur.
Çalışma, Dicle Üniversitesi (n=28), Ege Üniversitesi (n=20), Gaziantep Üniversitesi (n=21), Giresun
Üniversitesi (n=23) ve Sakarya Üniversitesi
(n=14) olmak üzere, Konservatuvar Türk
Halk Oyunları Bölümlerinde öğrenimlerine devam eden ve çalışmaya gönüllü olarak
katılan, 4. Sınıf öğrencileri ile tamamlanmıştır. Toplam 106 kişiden oluşan
çalışma grubunun 52’si erkek (%49,1), 54’ü (%50,9) kadındır. Araştırmada, Özmenteş (2011) tarafından
geliştirilen ve 23 maddeden oluşan “Müzik Öğretimi Özyeterlik Ölçeği”
kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS (sürüm 20.0) ile analiz
edilmiş ve değerlendirilmiştir. Analizlerde, ilişkisiz gruplar için t-Testi ile
Tek Faktörlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına
göre, konservatuvar Türk halk oyunları bölüm mezunlarının müzik öğretimi özyeterlik
durumlarının orta seviyede (3,65) olduğu görülmüştür. Bu durumda Türk halk
oyunları bölüm öğrencilerinin müzik öğretimi öz-yeterlikleri “yeterli düzeydedir”
demek güç olmaktadır. Çalışmanın sonucuna göre; “Konservatuvar Türk Halk
Oyunları Bölümlerinde öğrenim gören 4. sınıf öğrencilerinin, Müzik Öğretimine
yönelik Öz-yeterlikleri, cinsiyet ve öğrenim gördükleri okullar değişkenine
göre pozitif yönde eğilim göstermektedir denilebilir. Ancak her ne kadar bu iki
değişkene göre çıkan sonuç pozitif eğilim gösterse de, yapılan analizler
sonucunda Konservatuvar Türk Halk Oyunları Bölüm öğrencilerinin Müzik
Öğretimine Yönelik Öz-yeterlik algıları orta seviyede kalmıştır. Bu durumda,
konservatuvar Türk halk oyunları bölüm öğrencilerinin lisans döneminde
aldıkları müzik eğitiminin yanı sıra, müzik öğretmenliği mesleğiyle örtüşen
alan derslerine de yoğunluk verilmelidir denebilir.
Türk Müziği Devlet Konservatuvarı Türk Halk Oyunları Halk Dansları Müzik Öğretmenliği Özyeterlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 68 |